کد خبر: ۲۰۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
ارسال به دوستان
ذخیره
گفتارنو از نشست عمومی شورای شهر گزارش می دهد
گفتارنو/ کوثر نمک‌شناس- رییس شورای شهر کرمان با عصبانیت رو به اعضای شورا گفت: کسی که ماهی 2میلیون و هشتصد هزار تومان حقوق می‌گیرد و باید 50 ساعت در شورا حضور پیدا کند اما 10 ساعت هم نمی‌آید باید جواب خدا را بدهد ما که نمی‌توانیم نامه مردم را نگه داریم که اعضای کمیسیون نیستند.


گفتارنو/ کوثر نمک‌شناس- جلسه علنی شورای شهر دیشب(24ام بهمن ماه) بیشتر از روال معمول به درازا کشید.  این نشست با تنها غایب شورای شهر ماه بانو معصوم زاده آغاز شد و به خواندن لوایح گذشت. لوایحی که به گفته رییس شورای شهر می‌بایست تا 15 بهمن به استانداری ارسال می‌شده اما عقب مانده است.


در خصوص تخریب خانه مردم با کسی مذاکره نمی‌کنیم

در پی واکنش‌های گسترده به تخریب ساختمان خانه شهر انتظار می‌رفت موضوع مهم این جلسه جدال بر سر بودن یا نبودن خانه شهر باشد اما تا آخرین لحظات سقف جلسه این موضوع مطرح نشد تا کمال جوانمرد اجازه صحبت کردن گرفت و موضوع خانه شهر را با یک بحث تاریخی آغاز کرد و گفت :از ما سوال می‌کنند خانه شهر مال چه کسی است؟ خانه شهر زیر نظر کمیته نظارت بر ساختمان و در آذر ماه سال 48 آغاز به کار می‌کند و 20 ماه طول می‌کشد و در 6 مهر سال 50 افتتاح می‌شود .
در هفتادمین جلسه انجمن شهر آن زمان در تاریخ 9ام بهمن ماه سال  49تصمیم گرفته می‌شود که 15 ریال بر روی فیش‌های آب بکشند پس پول خانه شهر مستقیما از مردم گرفته شده نه از پول نفت بوده است و نه دیگران..

جوانمرد با اشاره به مصاحبه سخن‌گوی شورای شهر گفت: حاج آقا به نمایندگی از ما گفتند شورای شهر ننگ خرابی خانه شهر را بر دوش نمی‌گیرد و من هم به خودم اجازه دادم و گفتم خط قرمر شورای شهر تخریب خانه شهر است.

او ادامه داد: شهرداری کرمان با حمایت میراث فرهنگی با حمایت استانداری در کوچه پس کوچه‌های کرمان می‌گردد و یک خانه قدیمی یا یک گرمابه را پیدا می‌کند و بازسازی می‌کند و کار بسیار خوبی است اما آیا ثواب است با این دید بیایم ساختمانی که ثبت ملی‌اش هم دور از انتظار نیست تخریب کنیم؟ شمارا به خدا با مهربانی به خانه شهر نگاه کنید ، با کلنگ تخریب به آن نگاه نکنید. بعضی‌های می‌گویند شما رودربایستی دارید ما با کسی رودربایستی نداریم و برای خانه خراب کردن مردم هم با کسی مذاکره نمی‌کنیم. فقط می‌شود به عنوان سردر این ساختمان را به استانداری داد که آن هم جای مذاکره دارد.

یاسین پنجعلی زاده در ادامه این بحث گفت : قسمت سوله‎ها از خانه شهر جدا است و ناچار است که سوله ها خراب شود و این ربطی به قسمت ورودی و سمت چپ ساختمان ندارد.

محمدربانی در ادامه گفت: هیچ کدام از اعضای شورای شهر موافق تخریب خانه شهر نیستند و هیچکدام از اعضای شورای شهر موافق گودبرداری میدان شهدا نیستند.

ربانی در خصوص گذاشتن جلسه با استاندار کرمان افزود: اگر قرار است جلسه‌ای تشکیل شود اعضای شورای شهر با حضور نمایندگان کرمان در مجلس و با حضور نماینده‌ای از آیت الله جعفری این جلسه را بگذاریم و دلایل منطقی خودمان را بگوییم.

شهردار کرمان در مورد این بحث پیشنهاد داد که فورا جلسه‌ای صرفا برای تصمیم گیری برای خانه شهر و وضعیت میدان شهدا بگذارند.


نظام مهندسی چه شد؟

حجت الاسلام محمد ربانی در فرصت سخن گفتنش دغدغه ای را مطرح کرد که چند جلسه قبل در شورای شهر هم خودش مطرح کرده بود. او از شهردار کرمان خواست موضوع دریافت هزینه نظارت بر نقشه‌های ساختمان توسط نظام مهندسی را جدی بگیرد و گفت: این موضوع 2 آسیب جدی دارد ، یکی اینکه شهرداری را با کاهش صدور پروانه رو به رو می‌کند و دیگری قشر آسیب پذیر جامعه هستند که توانایی پرداخت چنین هزینه‌ای را ندارند.

ربانی در این خصوص به شهرداری کرمان پیشنهاد داد و گفت: نظرم بر این است شهرداری نظام اجرای خودش را فعال کند و مردم را به مت نظام مهندسی نفرستد.

علی بابایی در پاسخ به اظهارات سخن‌گوی شورای شهر گفت: مهلت 2 هفته‌ای بدهید تا با رییس نظام مهندسی گفت‌وگو کنیم اگر مشکل حل نشد خودمان دست به کار خواهیم شد.

غیبت اعضای شورا

زهرا ایرانمنش از مصوباتی که در غیابش امضا شده بودند و مربوط به بانوان بود انتقاد کرد و گفت: همه ما در شعارهای انتخاباتی‌مان گفتیم به امور بانون رسیدگی می‌کنیم. اما کرمان با این وسعت چند پارک بانوان دارد؟ فقط 2 پارک بانوان داریم که همیشه هم شلوغ بوده است. برای من سوال است چرا همین دو پارک بانوان را مثل گوشت قربانی تکه تکه کنیم و به این شرکت و آن طرح بدهیم؟ اگر سرمایه گذار وجود دارد جای دیگری سرمایه گذاری کند.

او ادامه داد: چطور اعضای شورا و یا بعضی بانوان به خودشان اجازه می‌دهند این فضا را در اختیار آقایان قرار دهند و بدتر از همه پشت سر بنده بگویند که خانم ایرانمنش خودش طرح را امضا کرده است. این غیبت است و بنده به این موضوع اعتراض دارم و حتی اگر رای هم نیاورد وظیفه شرعی خود دانستم که بگویم.

بعد از این اظهارات ایرانمنش فتح الله مویدی نامه‌هایی که به شورا رسیده است و از جانب سرمایه گذار سالن ورزشی پارک مادر بوده است را خواند و توضیح داد که در کمیسیون بودجه با حضور سعید گیلانی صدیقه زاهدی و یوسف جعفری و منصور ایرانمنش تشکیل شده است و همگی امضا کردند اما به گفته مویدی منصور ایرانمنش فردای آن روز و با درست شدن جو امضایش را خط می‌زند.

مویدی با عصبانیت رو به اعضای شورا گفت کسانی که در این کمیسیون بودند و نیامدند مقصرند و کسی که ماهی 2میلیون و هشتصد هزار تومان حقوق می‌گیرد و باید 50 ساعت در شورا حضور پیدا کند اما 10 ساعت هم نمی‌آید باید جواب خدا را بدهد ما که نمی‌توانیم نامه مردم را نگه داریم که اعضای کمیسیون نیستند.

زهرا لری به عنوان عضوی که هم در کمیسیون بودجه و هم در کمیسیون بانوان است توضیح داد که فقط یک شب در طول شورا حضور نداشته است که این مصوبه همان شب انجام شده است و توضیح داد: کسانی گفتند خانم ایرانمنش و خانم لری این مصوبه را امضا کردند در صورتی که من اصلا حضور نداشتم.

لری در ادامه گفت :کمیسیون بودجه 7 نفره با 3 نفر تشکیل شده است و این مصوبه را امضا کرده‌اند
.
مویدی در پاسخ به صحبت‌های زهرا لری گفت: بسیاری از مصوبات کمیسیون‌های خود شما را با 2 امضا می‌توانم برایتان بیاورم.
این بحث‌ها بین مویدی و لری به جایی رسید که مویدی از گوش ندادن اعضای شورا و بازی کردن با موبایلشان وقتی مصوبه می‌خواند انتقاد کرد.
پس از این بحث‌ها قرار شد بند بند تمامی مصوبات در شورای عمومی خوانده شود و دیگر بدون خواندن مصوبه‌ای اعضا آن را امضا نکنند.
در نتیجه سالن ورزشی پارک مادر به گفته‌ی رییس شورای شهر و شهردار کرمان از ابتدا مال بانوان بوده و این موضوع سوتفاهم بوده است و قرار نیست هیچ مردی وارد این محوطه شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

فرماندار جیرفت: همه امکانات خدماتی و امدادی استان پای کار هستند

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)