کد خبر: ۲۰۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
ارسال به دوستان
ذخیره
خطیبان جمعه در خطبه های خود چه گفتند؟
در نماز جمعه این هفته بحث طرح آشتی ملی و سخنان رهبر انقلاب در جمع مردم تبریز بخش مهمی از خطبه‌های ائمه جمعه استان را تشکیل می‌داد. همچنین تشکر از حضور مردم انقلابی در 22 بهمن از دیگر مباحثی بود که مورد توجه قرار داشت.
در نماز جمعه این هفته بحث طرح آشتی ملی و سخنان رهبر انقلاب در جمع مردم تبریز بخش مهمی از خطبه‌های ائمه جمعه استان را تشکیل می‌داد. همچنین تشکر از حضور مردم انقلابی  در 22 بهمن از دیگر مباحثی بود که مورد توجه قرار داشت. 

به گزار ش گفتارنو ر ادامه چکیده خطبه های جمعه استان را به نقل از خبرگزاری ها می خوانید. 





نام شهرستان

نام خطیب

چکیده خطبه

کرمان

حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور

پیام حضور در راهپیمایی این بود که هر فردی که انقلابی است و انقلابی مانده است و می‌ماند از ما مردم است و آن افرادی که انقلابی نبودند یا اینکه انقلابی بودند و وسط راه بریدند و یا در آینده راه دیگری را انتخاب می‌کنند از ما نیستند.

حکومت نحس پهلوی توسط مردم ایران نابود شد و حکومت جمهوری اسلامی تشکیل شد، اما بعضی‌ها می‌خواهند، حکومت سیاه شاه را برای جوانان و مردم ترسیم کنند.

کرمان به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در حرکت‌ها و برنامه‌ها مثال‌زدنی شده است و ائمه جمعه و روحانیان حمایت کرده‌اند تا مسؤولان بتوانند خدمات را به نحو بهتری ارائه دهند.

رفسنجان

حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور

تبعیض بین افرادی که حقوق‌های چند صد میلیونی و چند ده میلیونی و افرادی که حقوق زیر 500 هزار تومان می‌گیرند وجود دارد.

اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان را که 12 هزار میلیارد تومان است را در تاریخ مملکت بی‌سابقه است. دریغ از برخورد مسؤولان در این راستا و مردم مطالبه‌گر باشند و از مجرمان شکایت کنند که چرا برخی این‌همه حقوق دریافت کنند و خزانه هم خالی است.

طرح آشتی ملی از سوی فتنه‌گران و وطن‌فروشان بوده است و بدانید چه چیزی بهتر از آشتی ملی که کسی نپرسد این همه امد و شد اروپایی‌ها و بستن قراردادها چه‌نتیجه‌ای برای رفع رکود و ایجاد اشتغال داشته است.

مسأله ریزگردها در خوزستان استحقاق بی‌توجهی را ندارد و خوزستان بیش از هشت سال درگیر خون و آتش و جنگ بود اما باید مردم آن چندین روز در قطعی آب و برق به سر ببرند و نسبت به نظام و مسؤولان بدبین شوند.

چرا وعده‌هایی عملی نیست به جمعی اقلیت زیاده‌خواه می‌دهید که ما رفع حصر می‌کنیم این رفع حصر دز اختیار شما نیست پس وعده کاری که نمی‌توانید انحام دهید، ندهید.

سیرجان

حجت‌‌الاسلام سیدمحمود حسینی

امروزه پایگاه مردمی ملت ایران همراه با قدرت نظامی که بر اثر تحریم‌های خودتان به دست آمده بسیار قوی است و چنانچه اقدامی علیه امنیت ملی ما صورت گیرد به رژیم صهیونیستی خسارت وارد می‌شود.


بافت

حجت‌الاسلام علی مهدی‌زاده

فرمایشات بسیار مهم، حساس و راهگشا که تلنگری برای همگان به ویژه مسئولان است، فرمایشات رهبری در مسألهٔ آشتی ملی که این روزها مطرح می‌شود، آن‌ هم به ‌وسیلهٔ یک باغی، یک فتنه‌گر چون رئیس دولت اصلاحات و تعدادی مدعیان اعتدال که بر زبان جاری می‌کنند.

فتنه‌گران نتوانستند خدشه‌ای به اتحاد و اقتدار ملی و انسجام اسلامی وارد کنند و با دیوار بلند بصیرت و هوشیاری مردم در 9 دی مواجهه شدند.

مطرح کنندگان آشتی ملی با این ترفند قصد دارند، چهرهٔ فتنه را از فتنه‌گران و رئیس دولت اصلاحات پاک کنند و آن‌ها را یک مصلح طلب‌کار بنامند از طرف دیگر به بهانهٔ آشتی ملی بدعهدی‌های آمریکا فراموش شود به بهانهٔ آشتی ملی کسی از این‌ همه رفت‌وآمد اروپایی‌ها و بستن قراردادهایی که هیچ نتیجه‌ای در رفع رکود، بیکاری و ایجاد شغل نداشت، سؤال نکنند.

وقتی شنیده می‌شود بعد از واردات اجناسی چون سنگ ‌پا و دستهٔ بیل، حال باید شاهد واردات 100 تا 160 کانتینر پرتقال از مصر باشیم که هفتهٔ آینده وارد خواهد شد و همچنین از طرفی شاهد خراب شدن انبوهی از پرتقال‌های کشورمان باشم و این‌ که گمرک ایران رسماً اعلام می‌کند، امسال 6.546 تن مربا وارد کشور شده است، این چه سنخیتی با اقتصاد مقاومتی دارد.

باید مسئولان جواب بدهند که چگونه می‌توان بین شعار دولت یعنی تدبیر و امید و شعار سال، با این ‌همه واردات و سایر بی‌تدبیری‌ها ارتباط برقرار کرد، آیا این تدبیر و امید است یا تردیدِ امید به اعتقاد ما تردیدِ امیدی بیش نیست.

زرند

حجت‌الاسلام اکبر سلطانی

اگر اتفاقات 88 در هر کشوری که ادعای حقوق بشر دارند، می‌افتاد با سران فتنه برخورد دیگری داشتند و با ملاطفت برخورد نمی‌شد.

این تحریم‌های اقتصادی که گلوی مردم را فشار می‌دهد گناهش به گردن این افراد است و کسانی که از آنها حمایت می‌کنند.

اگر معادن و بعضی از کارخانه‌ها سهم قانونی مردم را ندهند از سال جدید اقدامات دیگری انجام می‌دهیم.

عنبرآباد

حجت‌الاسلام رضا سالاری

مقام معظم رهبری فرمودند که ملت ایران هرگز با کسانی که به محرم و عاشورا و پرچم امام حسین (ع) هتاکی کرده‌اند، آشتی نمی‌کنند.

رئیس جمهور آمریکا که مدام ملت ایران را تهدید می‌کند بداند ایران اسلامی از اینکه موشک‌هایش را به سمت رژیم صهیونیستی نشانه بگیرد از هیچ‌کس واهمه ندارد.

ایادی استکبار و مزدوران و نوکران آمریکا در منطقه به ویژه عربستان جنایتکار نیز بدانند اگر کوچکترین خطایی از آنها سر بزند جمهوری اسلامی ایران در کمترین زمان ممکن کاخ‌های مستکبران سعودی را با خاک یکسان می‌کند.

کوهبنان

حجت‌الاسلام سید عباس کاظمی

مردم با حضور خود در مراسم این روز پاسخ قاطعی به یاوه‌گویی‌های مقامات تازه به دوران رسیده در آمریکا به ویژه ترامپ دادند و به آنها فهماندند کوچک‌تر از آن هستید که بتوانید با تهدید و تحریم خللی در عزم و اراده پولادین ملت ایران وارد کنید

عده‌ای از آشتی ملی حرف می‌زنند که اینها به نظر من معنی ندارد، همه مردم با هم متحد هستند، مردم با کسانی قهرند که در روز عاشورا به خیابان‌ها آمدند و فتنه کردند.

آسمینون

حجت الاسلام رضا احمدی نیک

مسؤولان از صبر و حوصله مردم سوء‌استفاده نکنند و به جای فرافکنی به دنبال حل مشکلات مردم باشند به‌عنوان مثال می‌توان از خوزستان قهرمان نام برد که شایسته بی‌توجهی نیست.

مردم از کم‌کاری مسؤولان و پاسخگو نبودن آنها و حل نشدن مشکلات و معضلات گله دارند.

امروز عده‌ای در داخل و خارج روی ضعف‌ها و کاستی مانور می‌دهند و بزرگ‌نمایی می‌کنند و این عناصر همان کسانی هستند که خودشان به دشمن‌ گرای تحریم‌ها را داده اند و امروز دایه از مادر مهربان‌تر شده‌اند.

باغین

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی

29 بهمن ایمان، بیداری و اقدام به موقع است که مقام معظم رهبری فرمودند ملت ایران با بصیرت و موقع‌شناسی و حضور در صحنه شکست نخواهد خورد.

چهره فتنه‌گران با رهنمودهای مقام معظم رهبری نمایان شد و آنها بدانند به مردم و نظام ظلم کرده‌اند و راه حل بازگشت آنها فقط در توبه است که می‌توانند با عذرخواهی دوباره به آغوش ملت و نظام بر گردند.

رودبار جنوب

حجت‌الاسلام عباس گروهی

اگر مردم با هم قهر بودند، پس این همدلی نامش چیست؟ آن چیزی که مسلم است، مردم این گروه منحرف یعنی سران فتنه را خارج از جریان انقلاب می‌داند و آنها منفور ملت هستند.

حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن آن قدر پرشور بود که رسانه‌های غربی ناچارا و از روی اجبار به این واقعیت که حضور ملت ایران به خاطر رهبری و نظام بوده است، اعتراف کردند و همه باید بدانند که حقیقت بالاخره نمایان می‌شود.

انار

حجت الاسلام حسن منتظری

موضوع آشتی ملی مدتی است از سوی کسانی که در فتنه آمریکایی صهیونیستی سال 88 نقش داشتند، مطرح می‌شود.

این‌ها میگویند، آشتی با کسانی انجام شود که سال 88 اعلام کردند، رأی مردم و نتیجه انتخابات را قبول ندارند و قدرت خود را با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی در کف خیابان‌ها به نمایش گذاشتند و بیش از هشت ماه با مردم و نظام اسلامی جنگیدند و بیش از 22 نفر از بهترین فرزندان ملت را شهید کردند.

ریگان

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی

مسئولان استان به مردم ریگان گزارش دهید که برای اشتغال جوان ریگانی که از روستا و شهر به شهرهای همجوار مهاجرت می کند، چه اقداماتی انجام داده اید.

دشمن همیشه برای کودتاها و جنگ نرم از نیروهای داخلی استفاده می کند و در فتنه بزرگ 88 که شبه کودتایی بود، دشمن از مهره های داخلی استفاده کرد.

 

 

 

آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)