کد خبر: ۲۰۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
ارسال به دوستان
ذخیره
مراسم انتخابات اعضای هیات موسس انجمن تعزیه شهرستان کرمان برگزار و ، حسین پورمحی‌آبادی، عباس سالاری، اکبر زنگی‌آبادی، حسین نخعی و ثارالله انکوتی به عنوان اعضای هیئت موسس انجمن تعزیه شهرستان کرمان انتخاب شدند.

روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد استان کرمان نوشت:
مراسم انتخابات اعضای هیات موسس انجمن تعزیه شهرستان کرمان برگزار و ، حسین پورمحی‌آبادی، عباس سالاری، اکبر زنگی‌آبادی، حسین نخعی و ثارالله انکوتی به عنوان اعضای هیئت موسس انجمن تعزیه شهرستان کرمان انتخاب شدند

مراسم انتخابات اعضای هیئت موسس انجمن تعزیه شهرستان کرمان  با حضور مهدی ملانوری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ‌شهرستان کرمان؛ محمدحسین ملکی رئیس حوزه هنری استان کرمان، و مسئولان گروه‌های تعزیه کرمان برگزار شد 

در مراسم مذکور ؛مهدی ملانوری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ‌شهرستان کرمان با تسلیت ایام فاطمیه‌(س) در سخنانی گفت: فعالیتهای خوب و رو به رشدی طی ساهای اخیر در حوزه تعزیه استان برگزار شده است و امیدواریم .که این روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به این که تا کنون چندین جلسه مقدماتی برای برگزاری انتخابات انجمن تعزیه انتخاب شده است گفت: طی این جلسات ١٦ گروه فعال تعزیه در سطح شهرستان کرمان شناسایی شد که امروز با حضور مسئولان این گروه‌ها انتخابات اعضای هیئت موسس انجمن برگزار می‌شود.

ملانوری با بیان این که هیئت موسس انتخاب شده باید نسبت به برگزاری انتخابات انجمن تعزیه ظرف مدت دو ماه اقدام کند افزود: در این مدت اساسنامه انجمن تعزیه نیز باید برای تایید در مجمع ارائه شود.

در این مراسم محمد حسین ملکی رئیس حوزه هنری استان در سخنانی  با اشاره به این که حوزه هنری استان کرمان تکلیف ابلاغی برای تعزیه و برگزاری سوگواره ندارد افزود: این کار بر اساس تجربه سال‌های قبل و روالی که از سال‌های قبل در حوزه بوده است، دنبال شده و الآن هم آمادگی برای پرداختن به تعزیه را داریم.

ملکی با بیان این که آسیب‌شناسی تعزیه استان در دو موضوع محتوا و نمایش مد‌نظر است افزود: در بحث محتوا از آنجا که تعزیه در حوزه دین و مقدسات اسلامی است باید به شدت ظرائف این هنر اسلامی رعایت شود و نباید تعزیه به سمت بی‌محتوایی برود.

 وی با تاکید بر اینکه آئین تعزیه خوانی باید باشکوه و منظم برگزار شود گفت: حوزه هنری آمادگی کامل دارد تا در این زمینه به تعزیه کمک کند تا شاهد شکوه این هنر مقدس باشیم.

ملکی با بیان اینکه تعزیه باید توسط خود گروه‌های تعزیه اداره شود افزود: تشکیل انجمن تعزیه یک ظرفیت برای فعال شدن تعزیه در بعد محتوا و هنر است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)