کد خبر: ۲۰۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
ارسال به دوستان
ذخیره
شكست اصولگرايان در نبرد استيضاح
قانون نوشت:
چند ماهي هياهو كردند تا شايد بتوانند يكي از وزراي دولت را از اعتبار ساقط كنند و از صدر به پايين بكشند. در اين مسير حتي براي فرزندان او نيز پرونده ساختند ولي باز نيز كارساز نبود.
بحران تنهايي آن‌ها بيش از هر موضوع ديگري اين روزها به چشم مي‌آيد. اصولگراياني كه مدعي بودند در ايران، اكثريت مجلس را به دست گرفته‌اند، روز گذشته شكست بزرگ ديگري را به چشمان خود ديدند. اين بازي‌هاي سياسي نه براي مردم منفعتي دارد و نه به پايان خواهد رسيد ولي اي كاش، سياست‌بازان مدعي، اندكي نيز براي مردم دل‌بسوزانند و حتي اگر قرار است وزيري را استيضاح كنند، تنها براي مشكلات و ضعف‌ها، وي را به پاي ميز پاسخگويي بكشانند و آن‌هايي كه از وزراي استيضاح‌شده حمايت مي‌كنند، براي دفاع از حقيقت پا به اين عرصه بگذارند نه آنكه منافع جناحي خود را مدنظر داشته باشند.

 روز گذشته بدون شك نمايشي از نزاع سياسي بود كه در آن جرياني، طيفي ديگري را شكست داد. آن‌هايي كه مدعي بودند يك گوني سند عليه عباس آخوندي دارند، تيرشان به سنگ خورد و اين گزافه‌گويي‌ها به آراي نمايندگان چيره نشد. البته آخوندي كمي دير از استعفاي خود و رد اين اقدام توسط روحاني پرده برداشت و از مردم عذرخواهي كرد، ولي به نظر بايد ساير وزرايي كه بدون شك از وزير راه، بيشتر كندكاري و كم‌كاري دارند، به مجلس كشيده شده و استيضاح شوند تا شايد گره‌اي از كار مردم اين كشور باز شود.

نمايندگان، سياسي‌كاري كردند
حسينعلي‌حاجي دليگاني/ نماينده شاهين‌شهر وعضو جبهه‌پايداري

استيضاح ابزاري است كه نمايندگان به وسیله آن مي توانند پرسش خود را از رييس جمهور يا هيات وزيران درخصوص ضعف عملكرد و مديريت در حوزه خاص از آن ها بپرسند.بعضي افراد با اشاره به پايان عمر دولت مطرح مي كنند كه موضوع استيضاح در اين ايام نبايد به جريان بيفتد، اما تصميم‌گيري در مورد طرح يا عدم طرح به عهده مجلس است و در واقع هدف نمايندگان از استيضاح، جلوگيري از ضايع شدن حقوق ملت است.

نكته حایز اهميت در جريان استيضاح عباس‌آخوندي، وزير راه و شهر‌سازي اين بود كه عملكرد اين وزرات‌خانه از جنبه هاي فني و كارشناسي مورد نقد نمايندگان مجلس قرار داشت، اما آرا بيشتر به صورت سياسي و بدون در نظر گرفتن مسائل فني و كارشناسي تقسيم شد. نمايندگان ما در مجلس بايد به سمتي حركت كنند كه بيشتر فضاي كارشناسي و حقوق ملت را در نظر بگيرند تا اهداف سياسي خود را، زيرا ادامه روند موجود به طور قطع موجب ضرر به ملت خواهد شد.

راي مجلس به وزير، قابل احترام است
محمدرضاصباغيان/ نماينده مردم بافق و موافق استيضاح

بر اساس قانون، سوال از وزرا از اختيارات مجلس است و وزرا نيز بايد پاسخ‌هاي خود را بر اساس مستندات موجود به نمايندگان ارائه دهند. اما نكته اي كه بعد از راي گيري بايد مورد توجه قرار گيرد اين است كه خروجي تصميم مجلس، درست و براي همه مردم و نمايندگان قابل احترام باشد. اگر مسئولان ارشد قوه مجریه بدانند در برابر پدیده‌های اجتماعی همچون طلاق،‌ بیکاری،‌ آلودگی هوا و اتفاقاتی همچون اختلاس‌ها، املاک و حقوق نجومی و تخریب پلاسکو باید پاسخگو باشند و باید به حداقل خواسته عمومی یعنی استعفا تمکین کنند، در آینده جامعه بهتری خواهیم داشت. بنده با چنین نگاهی این درخواست استیضاح را امضا کردم چون ما با خانواده‌های داغدار و مجروحی روبه‌رو هستیم که باید به آن‌ها پاسخی بدهیم. با نهادینه شدن فرهنگ عذرخواهی و پذیرش مسئولیت، شرایط جامعه بهتر خواهد شد. از این رو از نمایندگان می‌خواهم در ادامه، فارغ از نگاه سیاسی عمل كنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

اعضای باند جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند

مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه تعطیل شد / نیروهای شهرداری در آماده‌باش

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)