کد خبر: ۲۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان با بیان اینکه مدیران باتجربه در کرمان تیم قوی برای مقابله با حوادث تشکیل داده اند گفت: به دلیل اعلام به موقع سازمان هواشناسی و با پیش بینی های انجام شده در استان، میزان خسارت های سیل در سطح استان کاهش یافت.
 استاندار کرمان با بیان اینکه مدیران باتجربه در کرمان تیم قوی برای مقابله با حوادث تشکیل داده اند گفت: به دلیل اعلام به موقع سازمان هواشناسی و با پیش بینی های انجام شده در استان، میزان خسارت های سیل در سطح استان کاهش یافت.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه در ششمین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان بردسیر و نشست فرعی ستاد مدیریت بحران استان کرمان افزود: بارش باران یک نعمت الهی است که در بارندگی های اخیر اکثر مردم استان از این نعمت خدادادی بهره مند شدند و طبیعی است که خساراتی نیز هم به همراه داشته باشد.

وی گفت: خوشبختانه هیچ گونه تلفات جانی در سطح استان نداشتیم جز یک مورد که به دلیل بی احتیاطی و برای گرفتن سلفی جان خود را از دست داد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد بحران استان و ستاد بحران کشور عنوان کرد: در ستاد بحران کشور برای چهار استان سیل زده اعتباراتی مصوب شد.

استاندار کرمان افزود: بردسیر در مسیر رودخانه ای عریض بوده که سال ها در طول مسیر این رودخانه ساخت و سازهایی انجام شده که منجر به کم کردن پهنه رودخانه شده بود و پارکی در مسیر رودخانه احداث شده که می توانست وضعیت بهتری داشته باشد.

وی از سازمان های جهاد کشاورزی و آب منطقه ای استان خواست مطالعات سیل بند را انجام دهند و چنانچه ضرورت داشت سیل بند احداث و اگر ضرورت ندارد تمهیداتی برای پیشگیری از سیل در بردسیر انجام شود.

رزم حسینی با تاکید بر لزوم نظافت منازل مردم که دچار آبگرفتگی شده است گفت: به دلیل گل و لای زیاد، مردم قدرت جایجایی و تمیز کردن وسایل خانه ها را ندارند و شهرداری بردسیر همراه با کارگران و با نظارت صاحب خانه ها باید فرش های منازل را شسته و به آنها تحویل دهد.

وی بیان کرد: استانداری کرمان هزینه شستن فرش ها را تامین می کند.

استاندار کرمان بر تمیز کردن مدارس و درمانگاه ها نیز تاکید کرد و گفت: ارزیابی های هلال احمر امروز به پایان می رسد و بنیاد مسکن نیز باید برآورد خسارت کند و به هر شکل که می تواند برای استحکام بخشی خانه ها تدابیری همچون ارائه تسهیلات بلاعوض را بیندیشد.

وی تاکید کرد: با احداث ساختمان های جدید حتما ساختمان های قدیمی، تخریب و جمع آوری شود.
رزم حسینی گفت: بازگشایی مسیرهای روستایی باید امروز به پایان برسد و تمامی مسیرها باز شود.

استاندار کرمان روز دوشنبه از مناطق مختلف شهرستان بردسیر که در سیل اخیر دچار خسارت شده است، بازدید کرد.

وی از منطقه سیل زده 'جو شور' و همچنین گلستان و بوستان شورای این شهر و بند خاکی حنفیه که در سیلاب روز شنبه شکسته و موجب آبگرفتگی در سطح شهر بردسیر شد، بازدید کرد.

معاون امور عمرانی استاندار، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان و جمعی از مسئولان، استاندار کرمان را در این بازدیدها همراهی می کنند.

سیل روز شنبه به دلیل شکستن بند خاکی حنفیه وارد رودخانه شهر شد و با توجه به حجم بالای آب و طغیان رودخانه به ساختمان ها و زیرساخت های شهری مسیر خود آسیب جدی وارد کرد.

سال 82 سیل با همین شرایط وارد شهر بردسیر شد و ضمن ایجاد خسارت در شهر 2 روستای پایین دست بردسیر را به طور صد درصد تخریب کرد.

نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمان نیز دیروز (یکشنبه) به ریاست علیرضا رزم حسینی استاندار در کرمان تشکیل و تصمیمات لازم برای ادامه امداد رسانی به سیل زدگان و جبران خسارات اتخاذ شد.

بارش کم سابقه باران از روز یکشنبه هفته گذشته در استان کرمان آغاز شد و تا اواخر وقت (شنبه) این هفته ادامه داشت که علاوه بر خوشحالی مردم باعث طغیان رودخانه ها، آبگرفتگی معابر و منازل و خسارت به زیرساخت ها شد.

استان کرمان 23 شهرستان دارد و سامانه بارشی در نیمه غربی و جنوبی استان بیش از سایر مناطق فعال بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)