کد خبر: ۲۰۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
گزارش گفتارنو از نشست مشترک استاندار و شورای شهر
گفتارنو/کوثر نمکشناس: اعضای شورای شهر کرمان که هر یکشنبه جلسه‌ی شورای عمومی داشتند این هفته به جای خانه‌ی شهر به سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان رفتند تا با استاندار دیدار کنند.


گفتارنو/کوثر نمکشناس:

 اعضای شورای شهر کرمان که هر یکشنبه جلسه‌ی شورای عمومی داشتند این هفته به جای خانه‌ی شهر به سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان رفتند تا با استاندار دیدار کنند. 

کسی صورت جلسه‌ای برای این نشست اعلام نکرده بود اما به وضوح می‌شد فهمید که علت این جلسه رفع اختلافات و حواشی پیش آمده در طی هفته‌های گذشته است، حواشی‌ای که از نامه‌ی معاون عمرانی استاندار مبنی بر تخریب خانه شهر شدت گرفت پیش از آن هم پروژه‌های عمرانی شهری محل اختلاف نظر استاندار و شورای شهر بود .در این میان  پروژه میدان مشتاق و بام کرمان بیش از سایر پروژه‌ها این اختلاف دیدگاه را نشان می‌داد.

به گزارش گفتارنو، در این جلسه اکثر اعضای شورا نوبت حرف زدنشان را به تشکر از استاندار و زحماتش در توسعه‌ی شهر و استان گذراندند تا جایی که علی اکبر مشرفی رییس شورای شهر دلیل جلسه را عرض تشکر اعضای شورای شهر از استاندار بیان کرد. 

خستگی روحی مردم از پروژه‌ها 
منصور ایرانمنش در حضور استاندار ، معاونین استاندار و دیگر اعضای شورای شهر گفت : با توجه به نزدیک شدن به پایان کار شورا و خستگی روحی مردم از پروژه‌ها و همینطور عقب بودن در پروژه‌های دیگر مثل میدان آزادی و چهارراه ولیعصر بهتر است پروژه جدید را به عهده شورای جدید بگذاریم. زهرا لری و رویا دیوان بیگی هم با ایرانمنش هم نظر بودند و در بین صحبت‌هایشان از طولانی شدن پروژه‌های در دست اجرا و کارگاه شدن شهر هم حرف زدند. زهرا لری اولین کسی بود که به ماجرای تخریب خانه‌ی شهر اشاره کرد و گفت: مردم نمی‌خواهند این بنا نابود شود و بهتر است طوری طراحی شود که این بنا حفظ شود.

لری در خصوص میدان مشتاق با اشاره به اینکه ناقص است و نیاز به اصلاح دارد گفت: میدان مشتاق جمع و جور نشده و باید برای بهسازی آن کاری کرد.

با استاندار تقابل نداریم
محمد ربانی که مخالف سرسخت‌تر پروژه‌های اخیر بود با اشاره به اینکه در حوزه درس خوانده و دروغ نمی‌گوید ، بیشتر از همه ابراز علاقه و ارادت خودش را به استاندار کرمان ابلاغ کرد و حتی از ترانه‌هایی گفت که در کودکی می‌خوانده است و با شوخی از استاندار خواست که شورای شهر را حمایت کند و گفت: بحث‌هایی که در شورای شهر مطرح می‌شود اختلاف نظر است و تقابل نیست و همانطور که نباید اجازه داد اختلاف نظر در مسائل سیاسی موجب اتحاد نشود در این موارد هم اختلاف سلیقه‌ها نباید محل ایجاد شکاف شود.

سعید گیلانی هم صحبت‌های ربانی را تایید کرد و از عدم تقابل با استانداری سخن گفت.

اختیارات شورا در حال کم شدن است
کمال جوانمرد نیز گفت: تا شورا باوری محقق نشود شورا یاوری هم اتفاق نمی‌افتد. جوانمرد با اشاره به اینکه شورای شهر حاصل رای و اراده‌ی مردم است گفت : اختیارات شورا در حال کم شدن است و انتظارات مردم با اختیارات شورا همخوانی ندارد.
پس از این اظهار نظرها اعضای شورای شهر، معاون عمرانی استاندار کرمان و شهردار سابق کرمان در مورد تمام موضوعات مطرح شده، بحث تاریخی و طولانی را آغاز کرد. سیف الهی با اشاره به صحبت‌های جوانمرد گفت : اعتقادم این است که اختیارات شورای شهر بیشتر شده است و در حال تکامل است.

مردم برایمان دعا می‌کنند
سیف الهی با یادآوری برخی خاطرات برای اعضای شورای شهر از آمدن قرارگاه خاتم به کرمان تعریف کرد و این را یک فرصت برای کرمان دانست و گفت: پروژه‌های خاتم برای شهر می‌مانند و مردم برایمان دعا می‌کنند.

سیف الهی همچنین در مورد خانه‌ی شهر هم گفت: در زمان شهرداری‌ بنده این پروژه طراحی و تصویب شده است و اکنون بخاطر شغلم وظیفه دارم که این پروژه را اجرا کنم. وی افزود : نامه‌ای که برای شورای شهر فرستادم فقط سطور آخرش در شورا خوانده شد و رسانه‌ها پوشش دادند و هیچیک از اعضای شورا هم نگفتند متن نامه این نبوده است.
 
سیف الهی ادامه داد: متن نامه می‌گفت اگر تا 20 روز آینده اقدام کنند اعتبارات برای انجام پروژه تامین می‌شود اما رسانه‌ها زدند که سیف الهی گفته است اعتباراتتان را قطع می‌کنیم و من جوابی در فضای مجازی منتشر نکردم.

پس از این اظهار نظرها نوبت صحبت به استاندار کرمان رسید. رزم حسینی در ابتدای سخنانش از مزیت شورا و مشورت گفت و این که باور دارد که شورا برای سرعت بخشیدن به مسیر پیشرفت تشکیل شده است و برای گرفتن تصمیم‌های درست می‌تواند از کارشناسان استفاده کند. 

رزم حسینی در پاسخ به نگرانی اعضای شورای شهر که گفته بودند در پروژه‌های عمرانی نامی از شورای شهر نیست گفت: این پروژه‌ها در زمان شما در حال اجراست، این پروژه‌ها را خود شما مصوب کردید و خدا خواسته است که این امکانات به کرمان بیاید.

برخی از ادبیات سخیف استفاده می‌کنند
استاندار کرمان در ادامه گفت: خیلی‌ها بی اطلاع هستند یا نمی‌خواهند بپذیرند ، برای مثال جرثقیلی که در باغملی است را چند شرکت در ایران دارد؟ کدام شرکت در ایران به جز خاتم تکنولوژی ساخت این پل‌ها را دارد؟

رزم حسنی افزود : بنده هاله‌ی نور دور سرم ندارم و اصلا به این موضوعات اعتقادی ندارم اما معتقدم که خداوند به استان کرمان لطف داشته است که قرارگاه خاتم در این استان مشغول به کار است.
او این را هم اضافه کرد: موسسه خاتم دولتی است، شخصی نیست که کسی بخواهد واسطه‌گری کند، یک نهاد انقلابی مورد تایید نظام است که بخش زیادی از عمران کشور را بر عهده دارد، برخی از ادبیات سخیفی استفاده می‌کنند.

او خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی که انجام داده شده است را فرماندار شهری مثل رودبار نمی‌توانست به تنهایی انجام دهد، در شهر کرمان هم باید اجازه داد این موسسات کار را جلو ببرند نه اینکه کار را برای من یا هر فرد دیگری متوقف کنند و معطل نظرات شخصی ما باشند.

رزم حسینی صریحا اعلام کرد که با نظر زهرا لری مخالف است و اینکه مردم چند سال در سختی باشند و شهر توسعه پیدا کند ارزشش را دارد و گفت: این چند پل کاری برای این شهر نیست، اگر اعضای شورا شرایط را طوری فراهم می‌کردند که پروژه‌های جدیدی را ایجاد کنیم در عرض چند سال به شهرهایی مثل اصفهان و تبریز می‌رسیدیم.

رزم حسینی رو به اعضای شورای شهر گفت: من اگر جای شما بودم حتما این کار را می‌کردم، برای یک بار هم که شده است تکلیف خودتان را با این شهر مشخص کنید و بگذارید این کارها به نام شما انجام شود. ما هم وظیفه داریم که خدمت کنیم.

او ادامه داد: همه پذیرفتند و همه هم می‌دانند که شهر کرمان از یک عقب افتادگی کاری برخوردار است، همه هم زحمت کشیدند اما اختلاف فاحش است و همه کرمان را مثل یک روستای بزرگ بدقواره می‌بینند.

استاندار کرمان با اشاره به ضرورت اتحاد برای ایجاد رشد و آبادانی گفت: با درایت آیت الله جعفری در این استان فرصت صمیمت و اتحاد ایجاد شده است و ما هم از مسائل سیاسی و حاشیه‌ها پرهیز می‌کنیم اما از حق مردم نمی‌گذریم.

او گفت : ما به دنبال اداره سبک جدیدی از مدیریت در کرمان هستیم،روش‌های قدیمی جواب نداده است، نهادهای اقتصاد مقاومتی می‌توانند کشور را نجات دهد.

با لجبازی باعث عقب افتادگی استان‌ نشویم
استاندار کرمان در ادامه خطاب به سخنگوی شورای شهر کرمان گفت: در ضرورت کارشناسی امور تردیدی وجود ندارد ، آقای ربانی شما متخصص معماری یا شهرسازی نیستید، بنده هم نیستم. دستگاه‌ مشاوره معتبر و مورد تایید نظام مهندسی دارید ، این مشاور هم نشد هر مشاور دیگری را انتخاب کنید و رای گیری کنید، اما بخاطر مسائل شخصی و لجبازی باعث عقب افتادگی استان‌مان نشویم و جایگاه قانونی خودمان را بشناسیم. اگر در شورای قبلی شما مصوب کرده‌اند که خانه‌ی شهر باید جابجا شود احترام بگذارید. اینکه در فضای مجازی جنجال راه بندازید و برخی هم سو استفاده کنند به ضرر مردم و توسعه استان است.

رزم حسینی با بیان این که نباید از 4 تا شبکه مجازی وحشت کنید، گفت: مردم در کوچه و بازارند. نگویید مردم با فلان پروژه مخالفند. راه قانونی و کارشناسی مشخص است و رای خود را مشخص کنید همه هم احترام می‌گذارند. برای جمع کردن رای در شبکه‌های مجازی جنجال راه انداختن، عوام فریبی است؛ مگر رای چقدر ارزش دارد؟

او اظهار داشت: چطور تا 6 ماه پیش از خانه شهر صحبت نمی‌کردند و درست سر بزنگاه انتخابات از خانه‌ی شهر صحبت می‌شود؟ دقت کنید که چه هزینه‌ای به مردم تحمیل می‌شود، چرا اختلافات داخلی خود را رسانه‌ای کنیم تا مردم را ناامید کنیم؟

رزم حسینی تاکید کرد: نگویید پروژه‌ها کند پیش می‌رود و مردم تحت فشارند ، مگر چه خبر است؟ یک سال از پروژه‌ها گذشته است و روزشمار 200 روز آینده را نشان می‌دهد و پولی هم که به پیمانکار ندادید، آن چیزی که ما رصد می‌کنیم قراردادهای قرارگاه خاتم طبق زمانبندی پیش می‌رود.
مقام عالی دولت در استان یادآورشد: ما طبق قانون نقش مدیریتی و حکومتی خودمان را اعمال می‌کنیم، همه‌ی شورا ها نهاد نظارتی دارند، ممکن است الان در بین اعضای شورای شهر 8 نفر موافق یک پروژه باشند و 7 نفر مخالف باشند، آقای مشرفی هم چون اهل تعامل هستند می‌خواهند صبر کنند تا 8 نفر موافق بشوند 12 نفر و این موضوع 6ماه طول می‌کشد و شهر معطل می‌شود که در این صورت ما دخالت می‌کنیم، تذکر خواهیم داد، اگر مخالفید جرات داشته باشید و اعلام کنید  که مخالف هستید و ما هم می‌گوییم تعطیل کنند، جرات کنید و بگویید. اگر موافقید هم با شجاعت و افتخار بگویید که فلان طرح را مصوب کردید.

او خاطرنشان کرد:  تیم استانداری مایل نیست که کاری از شما به نام ما باشد، کار مردم را متوقف نکنید، ما امضاهایی از عزیزان داریم اما علاقه مند نیستیم دلخوری ایجاد کنیم.

رزم حسینی با بیان این که اگراعضای شورای شهر به 4 نفر اختیار نداده بودند چرا صورت جلسه را امضا کردند؟ افزود:  دوستان آمدند وقت گذاشتند و امضا کردند. برای امضای آنان حرمت قائل شوید.

محاسبات مادی نکنید
رزم حسینی به صراحت خطاب به اعضای شورای شهر کرمان گفت: اگر یک مقدار گذشت داشته باشید و یک مقدار محاسبات مادی نکنید ببینید بعد از یکی دوسال نهاد اقتصاد مقاومتی بدون پول دولت چطور این استان را آباد می‌کند و این حکم تاریخی استان کرمان است که آباد شود. شما که نقش مهمی دارید و بیشتر از بودجه عمرانی استان کرمان در اختیار شورای شهر کرمان است.
استاندار کرمان اظهار داشت:  مردم باید این را بدانند که بودجه شورای شهر و شهرداری کرمان بیش از بودجه عمرانی استان کرمان است و شورای شهر مهم است و دور بعد انتخاب‌های درست انجام دهند. اگر می‌خواهند شهرشان آباد شود ، خیابان‌هایشان آسفالت شود، عوارضی که می‌پردازند در راه درست خرج شود پس انتخاب درست انجام دهند و بگذارند این شهر طوری که دوست دارند ساخته شود.

رزم حسینی با بیان این که متروی کرمان را می‌توانستید تعیین و تکلیف کنید و منابعش را تامین کردیم و کسی از شما پول نمی‎خواست، یادآور شد: برای کرمان فرصتی بود، شما آیندگان را از این صنعت پاک محروم کردید و دوره‌ی شما تمام شد.

او بار دیگر اعضای شورا را مورد خطاب قرار داد و گفت:  پروژه‌های جدید را آغاز کنید و تا آخرین روزی که در شورا هستید وظیفه قانونی خود را انجام دهید، مصوب کنید و بگذارید کار مردم پیش برود.
رزم حسینی این را هم اضافه کرد: بدون پول پروژه‌ها را آغاز کنید و با جرات کار کنید، اگر قرار باشد 200 میلیارد پول باشد و 200 میلیارد تومان هم هزینه کنید که دیگر به شورا چه نیازی بود؟ اگر با 200 میلیارد اعتبار، هزار میلیارد پروژه تعریف کردید هنر است. کسانی که کار اقتصادی کردند این موضوع را می‌دانند.

او یادآور شد: دولت 400 هزار میلیارد تومان به پیمانکارانش بدهکار است ولی چراغ دولت روشن است و کار می‌کند.

بنده جرات دارم
ربانی در واکنش به اظهارات استاندار با بیان این که ما مهمان آقای استاندار بودیم و انتظار نداشتیم با ما اینطور صحبت کنند، دلخوری اش را از سخنان استاندار نشان داد و گفت: بنده جرات دارم و می‌گویم با تخریب خانه‌ی شهر مخالفم و با گودبرداری میدان مشتاق مخالفم.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شهاب الدین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
0
0
استاندار توسعه و آبادانی رو در چهار سال و فقط عمرانی میبینه و فکر میکنه وقتی پل بزنن و ساختمان مرتفع بسازن میشیم در حد اصفهان و تبریز. تفکرشون مثل این هست که بچه ای که هنوز نمیتونه راه بره و استخوان بندیش محکم نشده ازش بخوان با سرعت بدود، میخوزه زمین همه جاش میشکنه.
ضالحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
0
0
این که خدا خواسته است قرارگاه خاتم به کرمان بیاید ، هم به نوعی از همان تشعشعات هاله نوری است .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)