کد خبر: ۲۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
ارسال به دوستان
ذخیره
ایسنا نوشت: رییس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه در مسیر برگزاری انتخابات از هیچ تخلفی چشم‌پوشی نخواهیم کرد گفت: کمیته حقوقی ستاد انتخابات تخریب و توهین به نامزدهای احتمالی را پیگیری می‌کند.

شهاب‌الدین چاوشی در دومین جلسه ستاد انتخابات استان تهران اظهار کرد: موضع ما در انتخابات پیش رو موضع انصاف، عدالت و قانون است و از هیچ تخلفی چشم‌پوشی نخواهیم کرد. همه رفتارهای غیرقانونی را زیرنظر خواهیم داشت. هیات‌های اجرایی و نظارت تکلیف دارند در صیانت از اعتماد عمومی مردم به نظام حساسیت نشان دهند. هر فتنه ای آغازش و انجامش در بی قانونی خلاصه می شود. اگر می خواهیم آتش فتنه هرگز جمهوری اسلامی را نشانه نرود، همه باید مراقب بی قانونی‌ها باشیم.

وی در ادامه افزود: نمی‌توان با بدسلیقگی اشخاص و افراد ماجراجو، اهداف انقلاب اسلامی و نظام را پیش برد. باید تلاش کنیم از بی قانونی بپرهیزیم. اگر همه به قانون تمکین کنند هر آنچه اتفاق بیفتد برای کشور مبارک خواهد بود. چون خواست عمومی مردم بر هر سلیقه‌ای مقدم است. این خواسته، قانون اساسی و میثاق ملی ماست و این خواسته امام و رهبری ماست که رای ملت را میزان و حق الناس معرفی کرده‌اند. همه ما در همه رده‌ها وظیفه اصلی و اول‌مان پس از تلاش برای مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات که صلابت و استواری ملت را به رخ جهانیان خواهد کشید، سعی در برگزاری انتخابات قانونمند و عاری از حواشی جانبی و در یک کلام رعایت حق الناس است. همه می‌دانیم حق‌الناس در مکتب ما از اهم واجبات است و بدون رعایت آن هیچ عملی مقبول خداوند متعال نخواهد بود.

معاون سیاسی استاندار تهران با بیان اینکه کسانی که با بی اعتنایی به قانون با ایجاد تشکل‌های اسمی و موسمی درصدد تاثیر گذاری بر انتخابات آینده هستند به بی‌قانونی در افکار عمومی متهم خواهند شد خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی زمینه حضور و فعالیت سیاسی همه احزاب و تشکل‌های قانونی را طبق قانون اساسی فراهم کرده است و هیچ جبهه و جریانی حق عدول از قانون را ندارد. در خلاء احزاب قانونی و شناسنامه‌دار، هر کسی می‌تواند ایفای نقش کند بدون اینکه مسئولیت کار و اقدام را برعهده گیرد. افکار عمومی در خصوص پایبندی افراد و جریان‌های مختلف سیاسی براساس میزان تقیّد آنان به قانون داوری خواهد کرد.

چاوشی تاکید کرد: افراد و گروه‌های فاقد شناسنامه با طرح شعارهای کلی نمی‌توانند فرافکنی کرده و از زیر بار مسئولیت پاسخگویی به افکار عمومی شانه خالی کنند. با اینکه انتخابات فصل تنور داغ کردن است اما همه باید مراقب باشند که نان‌های پخته شده نسوزد و به مصرف نیازهای جامعه برسد. قانون احزاب با استناد به قانون اساسی، فضای فعالیت سیاسی و حزبی را برای همه به یکسان فراهم کرده است. اقدام و فعالیت در قالب قانون و احزاب قانونی، مردم را با فکر و ایده آنها آشنا و زمینه انتخابات درست را فراهم‌تر می‌کند.

رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه برخی از عناصر افراطی برخلاف آموزه‌های اعتقادی و اخلاقی و با وجود نص صریح قانون، اقدام به تخریب و توهین برخی کاندیداهای احتمالی کرده‌اند که کمیته حقوقی ستاد انتخابات پیگیری موضوعات را در دستور کار خویش قرار داده است افزود: انتظار می‌رود طرفداران کاندیداهای احتمالی قبل از موعد قانونی تبلیغات، از ورود به مصادیق و مباحث تبلیغاتی خودداری کنند. افرادی که برای بدست آوردن دستمال قدرت، قیصریه نظام جمهوری اسلامی را می خواهند به آتش بکشند بدانند که پیشاپیش ممکن است بازی را ببازند بنابراین توصیه می‌کنیم همه از قانون که راه صلاح و رستگاری است تبعیت کنند و مسیر تقوای الهی را دنبال کنند تا برای کشور هزینه بی‌جهت ایجاد نشود و زمینه بروز هرگونه شبهه و ابهام و مستمسکی برای خدشه دار شدن اعتماد عمومی مردم مسدود گردد. انتخابات فرصتی برای همدلی و ارتقای اعتماد عمومی است و نباید بواسطه برخی بی‌تدبیری‌ها به تشدید اختلاف منجر شود.

وی همچنین گفت: اعضای ستاد انتخابات باید وظایف معین شده خود را در زمان‌بندی‌های مشخص انتخابات به انجام رسانند و اعضای کمیته‌های منتخب تحت نظارت مسئولان واحد مربوطه، تمرکز کار خود را برای امر انتخابات متوجه سازند. کارهای جانبی و روزمره را باید همکاران دیگر در زمان حضور در جلسات و امور مرتبط با انتخابات، به دقت انجام دهند و از بلاتکلیفی ارباب رجوع جلوگیری کننند.

چاوشی در پایان خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری انتخابات جلب رضایت مردم در رعایت حقوق عمومی جامعه است و هیچکس به بهانه کارهای انتخابات مجاز نیست در حوزه مسئولیت خود کارهای مردم را رها سازد. حسب تاکید وزیر محترم کشور برگزاری انتخابات سالم، شفاف و قانونی و با حضور و مشارکت حداکثر ملت بزرگ ایران در دستور کار وزارت کشور است و همه عوامل اجرایی باید در جهت برگزاری انتخابات شکوهمند با اوصاف مذکور تلاش کنند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)