کد خبر: ۲۰۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱
ارسال به دوستان
ذخیره
ایرنا به نقل از رئیس اتحادیه قنادان نوشت: قیمت انواع شیرینی شب عید نیز با قیمت های مصوب طول سال در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

«علی بهره مند» روز شنبه گفت: اکنون همه قنادی ها و شیرینی فروشی های کشور آمادگی عرضه شیرینی با کیفیت برای مصرف شب عید را دارند.

وی تصریح کرد: از آنجا که به طور معمول در ایام نوروز از شیرینی های ریز همچون نخودچی، برنجی، گردویی، نارگیلی، شیرینی های خانگی و سوهان عسلی مصرف می شود، نرخ این نوع محصولات برحسب کیفیت مواد اولیه و نوع محصول خواهد بود اما نسبت به قیمت شیرینی های مصوب نرخ متفاوتی نخواهد داشت.

وی به نرخ مصوب پنج قلم شیرینی پرمصرف اشاره کرد و گفت: براساس قیمت مصوب، هرکیلوگرم شیرینی برنجی معمولی 125 هزار ریال، شیرینی تر و خامه ای درجه یک 150 هزار ریال، شیرینی گل محمدی 120 هزار ریال، شیرینی زبان و پاپیونی 125 هزار ریال و کیک یزدی 90 هزار ریال است.

رئیس اتحادیه کشوری قنادان، با اشاره به اینکه قیمت پیشنهادی ما تاکنون مورد تایید نهادهای ناظر نرسیده است، اظهار داشت: به طور قطع تا اردیبهشت ماه سال 96 هیچ تغییری در نرخ شیرینی نخواهیم داشت و این محصولات براساس مصوبه سال 93 عرضه می شوند.

بهره مند، درباره نظارت برعملکرد قنادی ها و شیرینی فروشی های کشور، گفت: قیمت های شیرینی شب عید بر اساس کیفیت تعیین می شود بنابراین همه قنادی ها و شیرینی فروشی های تهران و سراسر کشور در نظارت و بازرسی بهداشتی و قیمتی مستمر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بازرگانی، اصناف کشور و اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان کشور قرار دارند.

وی با بیان اینکه رضایت مردم در اولویت برنامه های این اتحادیه ما قرار دارد، افزود: در صورتی که مردم در خصوص قیمت یا کیفیت محصولات عرضه شده در قنادی ها و شیرینی فروشی های تهران شکایتی داشته باشند، می توانند در تهران با شماره تلفن 66944411 و 66944499 و در شهرستان ها با اتحادیه مربوطه تماس بگیرند.

اکنون بیش از 30 هزار واحد قنادی و شیرینی فروشی در سراسر کشور فعال است؛ از این تعداد 2 هزار واحد در تهران فعالیت دارند که از این تعداد یک هزار و 250 واحد دارای پروانه کسب و بقیه در حال اخذ پروانه کسب هستند.

سال گذشته نرخ مصوب هرکیلوگرم شیرینی تر و خامه ای درجه یک 125 هزار ریال، شیرینی دانمارکی 960 هزار ریال، شیرینی زبان و پاپیونی 105هزار ریال، شیرینی برنجی درجه یک 105 هزار ریال و کیک یزدی 80 هزار ریال بود.

سال 1392 نیز قیمت هرکیلوگرم شیرینی تر و خامه ای درجه یک 105 هزار ریال، شیرینی دانمارکی 80 هزار ریال، شیرینی زبان و پاپیونی 90 هزار ریال، شیرینی برنجی درجه یک 90 هزار ریال و کیک یزدی 70 هزار ریال بوده است.

این درحالیست که قیمت انواع شیرینی تر در بخش عمده شیرینی فروشی ها بیش از 18 هزارریال و شیرینی خشک نزدیک 15 هزارریال عرضه می شود که البته در بیشتر قنادی ها برخی شیرینی های خاص را با قیمت های بیش از این به فروش می رسد.

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)