کد خبر: ۲۰۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
ارسال به دوستان
ذخیره
فرجام 40 سال جستجوی سرمایه گذار برای خشت مال ها
گفتارنو/گروه شهر: یاسین پنجعلی زاده در نشست علنی شورای شهر کرمان گفت: پیمانکار مجموعه گودال خشت‌مال‌ها به تعهداتش عمل نکرده است،ماهم فرش قرمز زير پاي سرمايه گذار خارجي انداخته ايم ؛ بايد پول اين شهر به يك عماني داده شود؟ یعنی ارزش این موضوع از خانه‌ی شهر کمتر است؟
گفتارنو/گروه شهر:  
 رییس کمیسیون معماری عمران و شهرسازی شورا  در نشست علنی شورای شهر به حساسیت‌های اعضای شورا بر روی موضوع خانه‌ی شهر و فراموش کردن موضوعات مهم دیگر اعتراض کرد و گفت: موضوع بسيار مهم گودال خشت مال‌ها را فراموش کردیم ، در صورتی که ارزش خانه‌ی شهر 10 یا حتی 20 میلیارد است مجموعه گودال خشت مال‌ها 300 میلیارد ارزش دارد.

یاسین پنجعلی زاده به توافقی که برای بهسازی گودال خشت مال‌ها شده است اعتراض داشت و این توافق را غیرقابل به روز رسانی دانست و گفت: مجموعه گودال خشت مال‌ها سرمایه شهر است و چیزی که تا به حال از این مجموعه برای کرمان به دست آمده است فقط هزار پارکینگ است.

او ادامه داد: این قرارداد 7-8 سال است که بسته شده است و پیمانکار به تعهداتش عمل نکرده است و همیشه پایش را پس کشیده و دوباره برگشته است ،ماهم فرش قرمز زير پاي سرمايه گذار خارجي انداخته ايم ؛ بايد پول اين شهر به يك عماني داده شود؟ یعنی ارزش این موضوع از خانه‌ی شهر کمتر است؟

شهردار کرمان در پاسخ به یاسین پنجعلی زاده گفت: خواهش می‌کنم موضوع خانه‌ی شهر را با پروژه‌های دیگر ندوزیم ، اگر یکی یکی این پروژه‌ها را وسط بیاوریم که نمی‌شود. و همچنین از اعضای شورای شهر خواست تا یک جلسه صرفا برای موضوع گودال خشت‌مال‌ها برگزار شود و پرونده‌ی این پروژه را به طور کامل بررسی کنند.

علی بابایی ، شهردار کرمان در پاسخ به سخنان این عضو شورای شهر گفت: برای هر پروژه‌ای اقتضای زماني و مكاني وجود دارد تقريبا٤٠ سال است که گودال خشتمال‌ها در حال گرفتن سرمایه گذار است ولي كاري انجام نشده است.

بابایی ادامه داد: استاندارها و شهردارهای پیشین پيگيري كردند و جلسات متعددی در ایران و عمان گذاشتند، اگر امروز می‌گوييم گودال خشت مال ها اينقدر مي ارزد به اين دليل است كه تازه شكل گرفته است.

شهردار کرمان با ارائه توضیحاتی در خصوص تاریخچه واگذاری زمین و خریداری تملکات محدوده گودال خشت مال‌ها گفت: زیرسازی این محدوده انجام شده است و در مرحله ریختن فوندانسیون است.
بابایی ادامه داد: از ١٥ هزار تن اسكلتی كه قرار بود آماده شود ٧هزار و پانصد تن آن آماده است.

علی بابایی توضیح داد: بعد از اماده شدن پروژه گودال خشت مال‌ها ، گلبازخان و میدان توحید، 3 هزار پارکینگ را برای مجموعه بازار کرمان آماده خواهد شد و در خرداد سال آینده بخشی از این پارکینگ‌ها آماده است.

او ادامه داد:  به جاي گودال خشت مال ها یک مجموعه تجاری فرهنگی كه طراحی ايرانی اسلامی دارد ، با ١٨٠ هزار متر زیربنا ساختمان در مركز شهر داريم كه می‌تواند اين منطقه را متحول كند.

پنجعلی زاده رو به شهردار کرمان گفت:  خواهش دارم كه در مورد گودال خشت مالها كارگروه حقوقي تشكيل شود و قرارداد به نفع مردم كرمان نيست، تمام قراردادهايي كه به ضرر شهر بوده به روز شده است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)