کد خبر: ۲۰۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کرمان در بازدید از نمایشگاه مطبوعات مطرح کرد
نماینده ولی فقیه دراستان کرمان با بیان این که ما الان از شما تقاضا می کنیم انتقاد کنید، به صراحت گفت: انتقاد کار خوبی است و باعث تکامل است ، همه ما می توانیم مورد نقد قرار بگیریم.

گفتارنو/ گروه سیاست: نماینده ولی فقیه دراستان کرمان در سومین نمایشگاه مطبوعات خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان کرمان حضور یافت و از غرفه‌های این نمایشگاه بازدید کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین  یحیی جعفری در خصوص انتقاد پذیری مسوولان  و مدیران گفت: همه‌ی ما احتیاج به نصیحت دیگران  و رهنمود داریم. خود من از همه بیشتر نیاز دارم.
امام جمعه کرمان با تاکید بر این‌که همکاری با رسانه‌ها یک تکلیف بزرگ دینی و اخلاقی است، افزود:  مسئولین باید به اصحاب رسانه کمک کنند، هم کمک فکری و هم کمک مادی به اندازه امکاناتشان.
 حجت‌الاسلام جعفری با بیان این که  همه ما وظیفه داریم رسانه ها را مدنظر قرار بدیم، خاطر نشان کرد:  اگر احتیاجی به ارشاد  دارند ، ارشاد کنیم. احتیاج به کمک دارند چه مادی چه معنوی دریغ نکنیم.
او این را هم اضافه کرد: رسانه خیلی می توانند خدمت گذاران خوبی برای جامعه باشند و هستند.

جعفری یادآور شد: در زمان رژیم ستمشاهی ما رسانه‌ی آنچنانی نداشتیم که بتواند بنویسد و فعالیت کند، رسانه هایی بود که بایست بر حسب دستور ساواک به اطلاعات وقت روزنامه هایشان را تنظیم کنند. به گونه ای باشد که هیچ برخوردی با دستگاه نداشته باشد
او با بیان این که ما الان از شما تقاضا می کنیم انتقاد کنید، به صراحت گفت:  انتقاد کار خوبی است و باعث تکامل است ، همه ما می توانیم مورد نقد قرار بگیریم.
 
او این را هم اضافه کرد: حتی حرکات، سخنان و سخنرانی‌های ما ، خطبه خواندن ما ، همه میتواند مورد نقد قرار گیرد. اما من کم دیدم که کسی ما را نقد کند

جعفری با بیان این‌که هیچکس نباید از این‌که از او انتقاد می‌شود بدش بیاد، تاکید کرد: البته انتقاد؛ نه تهمت و افترا.  معنای نقد این است که ما به گونه‌ای صحبت کنیم که معایب کار را به فرد بیان کنیم و محاسن کار هم باید مطرح شود. 

امام جمعه کرمان این را هم اضافه کرد: ما به گونه ای تربیت شدیم که از انتقاد خیلی خوشمان نمی‌اید. در حالی که انتقاد رمز تکامل و پیشرفت جامعه ماست. 
او ادامه داد: شما اگر کارهای ادارات را نقد کنید نه فحاشی؛ من فکر می‌کنم همه استقبال کنند . اگر کسی استقبال نکند و  خوشش نیاید خودش مشکل دارد.



نماینده ولی فقیه در کرمان گفت: من روزی 3یا 4 روزنامه می‌بینم. مدعی نیستم تمام صفحات را می‌خوانم اما بیشتر اخبار را میبینم.
او افزود: اطلاعات یک روزنامه معروفی است که سابقه آن به 90 سال  قبل برمی‌گردد، مدیرش هم آقای دعایی انسان خوبی  است. مدیر روزنامه کیهان هم خوبند فقط قدری تند تر از  اطلاعات است.ایشان هم  عقیده‌اش است نمیخواهیم ایراد بگیریم. میخواهم بگویم سیلقه ها با هم   فرق دارد .

او با بیان این‌که رسانه‌ها نقش ویژِه ای در انتقال اخبار مهم جامعه ایفا می کنند، افزود: رسانه‌ها گاهی ممکن است از یک حادثه ناگوار جلوگیری کنند. به دلیل اینکه رسانه سر وقت به تکلیف خود عمل کردند و مردم را آگاه کردند.


ایت الله جعفری با بیان این‌که  اگر رسانه‌ها نبودند مردم گرفتار اضطراب و نگرانی می شدند، ادامه داد: این چند روز که باران زیاد آمده بود، سیل به راه افتاد اخبار مختلفی را می‌شنیدیم.  یک عده می گفتند در شهری 400 تا 500 میلی متر بارندگی بوده که اگر صحیح باشد خیلی مردم با استقامت بودند  و توانستند در برابر چنین  حادثه ای مقاومت کنند.
او تاکیدکرد: ازجمله وظایفی که رسانه ها دارند ، دقت در انتقال همین گونه اخبار هستند، گاهی یک خبری را منتشر می‌کنند وحشت همه جا را  احاطه میکند ، زلزله‌ای در زرند و راور  رخ داده به گونه ای مطرح می کنند که همه گرفتار وحشت می شوند . چند وقت قبل در زرند زلزله های  مکرری به وجود آمد مردم گرفتار وحشت شدند و تمام شد.

ایت الله جعفری البته این را هم اضافه کرد: قبل از وقوع حادثه مردم را آگاه کردن و  آموزش های لازم را دادن کار ارزشمند و پسندیده ای است.

او ادامه داد:  من یادم است در چند سال قبل زلزله مهیبی در زرند و برخی از روستاها به وقوع پیوست خبرهای مختلف  و متنوع در همین راستا پخش شد. هر کدام یک مسئله‌ای را عنوان کردند.  مردم متحیر و سرگردان بودند که کدام خبر به این حادثه مقرون به واقعیت است.

او با بیان این که رسانه باید دقیق باشد، اظهار داشت:  وقتی زلزله بم رخ داد جوری مسئله را عنوان کردند که همه گرفتار وحشت شدند. یکی از مشکلات در بم ،بعضی ها می گفتند 30 هزار کشته و برخی 40 هزار .  آنچه که هست زلزله مهیبی در بم رخ داد و تعداد زیادی از خواهران و برادران ما جان خود را از دست دادند.
او یادآور شد: آن زمان استاندار کرمان آقای کریمی بودند . ما هم رفتیم استانداری کرمان . یک مشکلی که بود این که چجور کفن کنیم؟ چگونه غسل کنیم؟ برای مراسم شرعی امکانات نبود،  با تیمم کار را تمام می کردند . 
امام جمعه کرمان با تاکید بر این‌که اگر در همه ی مسائل تقوی الهی را ما رعایت کنیم مشکلی برای ما به وجود نخواهد آمد.

حجت‌الاسلام جعفری افزود:  توصیه ای که من به اهالی رسانه دارم ، این است که تقوا را در همه ی مسائل رعایت کنید. 
او افزود: تقوا مربوط به همه ی مردم است که با درایت خبری را منتشر میکنند به گونه ای که خیلی تبعات منفی ندارد. گاهی است یک خبر خیلی مهم نیست اما رسانه ها مهم جلوه می دهند یا به عکس.

او با اشاره به حرفه ی خطیر خبرنگاری، به صراحت گفت:  در کشور آن گونه که باید به خبرنگاران توجه شود تا به حال به دلایل مختلف توجه نشده است.





نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)