کد خبر: ۲۰۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
دبیرکل حزب توسعه و آزادی استان کرمان در گفت وگو با گفتارنو:
گفتارنو/ گروه سیاست: محمد فرشاد یک شخصیت چتد وجهی است. هم سوابق ارزنده مدیریتی را در کارنامه خود دارد و هم فعالیت شناسنامه دار سیاسی اجتماعی. همیشه هم در هر عرصه ای که وارد شده است منشا خدمات بوده است. هم اینک هم رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کوهبنان است. گفت وگوی گفتارنو با دبیرکل حزب توسعه و آزادی استان کرمان را بخوانید.
 گفتارنو/ گروه سیاست: محمد فرشاد یک شخصیت چتد وجهی است. هم سوابق ارزنده مدیریتی را در کارنامه خود دارد و هم فعالیت شناسنامه دار سیاسی اجتماعی. همیشه هم در هر عرصه ای که وارد شده است منشا خدمات بوده است. هم اینک هم رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کوهبنان است. گفت وگوی گفتارنو با دبیرکل حزب توسعه و آزادی استان کرمان را بخوانید.



آقای فرشاد! شما سوابق اجرایی قابل‌ملاحظه‌ای در سنوات گذشته داشته‌اید. مهم‌ترین دغدغه‌ای که شما امروز دارید چیست؟

شاید نشود اسمش را دغدغه بگذاریم، بلکه مهم‌ترین آرزوی من این است که در جامعه در ابعاد مختلفش، یک فضای قابل‌تحمل  حاکم شود و افراد با سعه‌صدر باسلیقه‌های مختلف در کنار هم زندگی بکنند. بقای خودشان را در حذف رقیب خودشان ندانند و کسی که سلیقه متفاوتی با آن گروه یا فرد دارد طرف مقابل  را دشمن خودشان تصور نکنند و باهم تعامل و بحث و گفت‌وگو در یک فضای منطقی داشته باشند و آنچه با فطرت انسان بیشتر سازگاری دارد و با خواسته مردم بیشتر هم‌راستا است اجازه بدهند رشد کند.

 یعنی این فضای تخریب که بعضاً در بعضی رسانه‌ها و مطبوعات حاکم است برای جامعه مضر است و من آرزو دارم این نباشد و انتقاد، خواسته‌ها، تحسین‌ها  در یک فضای منطقی باشد.  افراط و تفریط نباشد و اعتدال به معنای واقعی باشد و مردم و گروه‌ها سعه‌صدر پیدا کنند و آستانه صبرشان بالا رود و بتوانند در همه امور جامعه  رقابت جوانمردانه بکنند و اگر به اینجا برسیم جامعه رشد می‌کند.

 به‌عنوان دبیر کل حزب توسعه آزادی استان کرمان می‌خواهم از برنامه‌های پیش روی این حزب بدانم؟

این حزب یک حزب فراگیر استانی است و قدم‌های اولیه را برداشته است و روزبه‌روز سیر تکاملی خودش را طی می‌کند. برنامه‌های آینده حزب کنگره را در پیش داریم که تشکیل می‌شود و شاخه‌های استانی را تشکیل می‌دهیم و در همه‌ی شهرستان‌ها و حوزه‌ها ، شاخه‌های حزب  باید شکل بگیرد.
 آموزش را در دستور کارداریم آموزش حزبی و سیاسی مدنظر است. جلسات مختلف و هم‌اندیشی در شهرستان‌ها در مرکز استان و دعوت از افراد صاحب‌نظر که به‌تدریج حزب بتواند سیر تکاملی خودش را طی بکند و به معنای واقعی در سطح استان فراگیر شود در حال انجام است. 

برنامه حزب توسعه آزادی برای انتخابات آینده چه است؟

چون این حزب یک حزب اصلاح‌طلب است با سایر احزاب اصلاح‌طلب که تعدادشان زیاد است در شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان همفکری و هم‌اندیشی می‌کند. دنبال این هستیم که به یک لیست واحد برسیم و اعم از حزب توسعه و آزادی و سایر احزاب و انشا الله بتوانیم یک لیست واحد از افراد کارآمد و اثرگذار به مردم عرضه بکنیم که مردم هم با شناخت کافی رأی بدهند و بتوانیم در تصمیمات آینده استان اثرگذار باشیم.


نکته‌ای است که بخواهید اشاره‌کنید و من نپرسیده باشم؟

تشکر از دوستان گفتار نو که تقریباً می‌توانم بگویم امید افرادی مثل ما است که انشا الله بتواند رسالت خودش را به‌خوبی ادا کند و تابه‌حال هم بسیار خوب بوده است و مخاطب هم زیاد دارد و روزبه‌روز هم زیادتر می‌شوند و مردم هم‌الان به اخبار و پیام‌های گفتار نو اعتماد دارند و صداقت را می‌بینند و اگر دنبال یک خبر درست می‌گردند به این پایگاه اطلاع‌رسانی مراجعه می‌کنند و امیدوارم روزبه‌روز موفق‌تر در عرصه خبررسانی حضورداشته باشد.


علاقه‌مند هستم در مورد تعامل احزاب و رسانه صحبت بکنیم. فکر می‌کنید این تعامل ان‌طور که بایدوشاید در استان کرمان بین مطبوعات و احزاب شکل‌گرفته است؟

نه. تا نقطه مطلوب راه طولانی است. از یک‌طرف به نظر من مطبوعات باید خود را به احزاب نزدیک کنند و در حقیقت احزاب را درگیر مطبوعات بکنند و از طرف دیگر خود احزاب و روابط عمومی‌ها و کمیته‌های اطلاع‌رسانی احزاب بایستی از فضای رسانه‌ای برای تبیین مواضعشان برای مردم بیشتر استفاده ببرند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)