کد خبر: ۲۰۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پیشرفت های حاصل شده در کشور به ویژه در استان کرمان نشان می دهد که با وجود همه فشارها می توانیم روی پای خود بایستیم.
ایسنا نوشت: فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پیشرفت های حاصل شده در کشور به ویژه در استان کرمان نشان می دهد که با وجود همه فشارها می توانیم روی پای خود بایستیم.

سردار سرلشکر قاسم سلیمانی در جلسه اخیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان افزود: در حقیقت از برادرم آقای رزم حسینی استاندار کرمان به چند دلیل تشکر می کنم و یک دلیل این است چارچوب مدیریتی که در استان محقق شد، سنت شکنی بود زیرا دو نوع مدیریت 'دولت محور' و 'مردم محور' وجود دارد که در مدیریت 'دولت محور' همه چشم ها به دولت است و اگر دولت پول داشت امور جاری انجام می شود و مدیران موفق ما در سال های گذشته 'دولت محور' بوده اند و دولت پول داشته و کار کرده اند و اگر دولت پول نداشته آنها هم کار نکرده اند.

وی بیان کرد: مدیریتی که اکنون در کرمان ایجاد شده، مدیریت 'مردم پایه' است و در این نوع مدیریت، مدیر به نوعی خود را جای دولت فرض کرده و در حکم دولت جایگاه خود را ارتقا می دهد و این نوع مدیریت برخاسته از احساس تکلیف و لذت خدمت است زیرا آدم تا عاشق چیزی نباشد نمی تواند تحول ایجاد کند.

فرمانده لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در زمان جنگ نیز یکی از دلایل موفقیت های دوران دفاع مقدس که خیلی از بن بست ها را نسبت به جنگ های مختلف شکست و در فضایی نابرابر توانست موفق شود این بود که در عرصه نبرد فرماندهان پیشقدم و جلودار بودند و می گفتند بیا و این به این معنا بود که خودشان قبول زحمت، قبول مرارت و قبول بی خوابی می کردند و کمترین توقع، بیشترین شهادت و بیشترین جراحت را داشتند.

وی بیان کرد: اینکه گفته می شود آمریکایی ها در عراق چهار یا شش تریلیون دلار پول صرف کرده اند و بدون نتیجه بوده و این هزینه ها درحالی برای جنگ پرداخت شده که با استفاده از آنها می شد آمریکا را چندین بار ساخت، دلیل اساسی بروز این موضوع، مدیریت فاسد، ناتوان و غلط است.

سردار سلیمانی گفت: هر جا مدیریت درست باشد حتی در یک جای کوچک می توان تحول فرهنگی و کاری ایجاد کرد که آقای رزم حسینی این کار را کرده اند و با تلاش ایشان و مجموعه مدیران استان کرمان، این استان از نمونه های قابل ارائه به عنوان کارکرد دولت است و نمونه موفق است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: این ها معنای کلام رهبری درباره 'ما می توانیم' است. این آمارها ثابت می کند که با وجود همه فشارها می توانیم روی پای خود بایستیم.

وی با اشاره به اینکه در همه دوره ها شاهد رشد هستیم و این امر طبیعی است ادامه داد: اما این رشدها قدری متفاوت تر از سایر رشدهای گذشته است زیرا در بحث اقتصادی ابتکاری که رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح و در ایران انتشار دادند آن را جزء مطالبات اساسی از دولت قرار دادند و به نظرم محور ارزیابی دولت نسبت به این ابتکار مقام معظم رهبری است و اگر دولت در اقتصاد مقاومتی موفق عمل کند، دولت موفقی است.

وی گفت: بحث های سیاسی را که یک موضوع لازم است اما اساس مساله در توقع در بعد اقتصاد مقاومتی است که قدری خلائی درباره آن و عقب ماندگی مهمی نسبت به آن وجود دارد.

سرلشکر سلیمانی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد 'مردم پایه' است، افزود: محور اساسی در این نوع اقتصاد، دولت نیست.

وی یادآور شد: در کشورهای منطقه و هرکجا اقتصاد 'مردم پایه' بوده ، فشارهای بیرونی اثر نداشته و هر کجا اقتصاد 'دولت پایه' بوده و دولت تصدی گری داشته و مردم کارگر آن بودند، آن اقتصاد با تلنگری دچار مشکل شده است.

فرمانده لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس ادامه داد: در دنیا و جاهای گوناگون می بینیم که اگر خشمی رخ می دهد، دلار بالا یا پایین می شود یا حادثه امنیتی رخ می دهد یک فروپاشی در سطوح مختلف آن ایجاد می شود که دلیل آن همین است.

وی با بیان اینکه برخی کشورهای کوچک دنیا هستند که اقتصاد 'مردم پایه' دارند و حتی جنگ های طولانی نیز کمتر به آنها اثر می گذارد، گفت: در اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی سهم دولت حداقل و سهم مردم حداکثر می باشد و دولت نقش ستاد و پشتیبانی دارد.

وی با اشاره به اینکه در کشور به طور کلی مشکلات ساختاری داریم، عنوان کرد: سیستم ساختاری اداری کنونی باید اصلاح شود درغیر این صورت این اقدامات نیز نمی تواند اثر خود را در سطح کلان تر برجای بگذارد.

سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه در دولت ها باید اهتمام اساسی برای تغییر در ساختار کشور در بعد اداری ایجاد شود، ادامه داد: این موضوع به معنای آن نیست که این کشور در کلان تبدیل به جغرافیای فدرالی یا نیمه فدرالی می شود اما می تواند در استان ها بخشی از آنچه آقای رزم حسینی طلب می کنند درباره واگذاری اختیارات به استان ها انجام شود.

وی گفت: اگر مدیران پایه ای به عنوان انگشتان کاری نظام اختیار کافی را نداشته باشند نمی شود که آن بهره وری بالا ایجاد شود و این مشکل بزرگی است.

وی خاطرنشان کرد: جا دارد در مجلس شورای اسلامی و دولت اهتمام جدی ایجاد شود تا تمرکز اختیارات و صلاحیت ها در یک نقطه رفع شده و در کشور توزیع شود و این موضوع ضروری است، با وضعی که امروز کشور ما دارد.

فرمانده لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس در ادامه سخنانش از استان کرمان به عنوان پایلوت اساسی محصولات کمی و کیفی کشاورزی، صنعتی و معدنی یاد کرد و گفت: استان کرمان برپایه این ظرفیت ها می تواند در حوزه اشتغال و سایر حوزه ها پایه اساسی اقدامات باشد.

وی گفت: در حوزه توسعه و اشتغال سه موضوع بهینه کردن، توسعه و ایجاد مطرح می شود که با بهینه کردن امکان بهره وری بیشتر فراهم می شود، در بخشی از ابعاد نیز توسعه مطرح می شود و در کنار این دو اصل، ایجاد نیز مطرح می شود.

وی عنوان کرد: در مساله اقتصاد مقاومتی باید صاحب ثروت کنیم زیرا اشتغال اگر کارگر محور باشد، ثروت ساز نخواهد بود و اگر در اشتغال، جنبه اقتصاد خانوادگی آن ایجاد شود جنبه تولید ثروت یافته و پایدار خواهد بود و در دوره های گوناگون در استان کرمان کارهایی از جمله واگذاری وام ها انجام شد که خیلی به نتیجه جدی نرسید.

سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه باید کاری کنیم که این احیا در حوزه ثروت عمومی ایجاد شود، گفت: باید میزان امکان تولید ثروت را مناطق مختلف تعیین کرده و به صورت هدف گذاری شده برای رسیدن به آن در بازه های زمانی مناسب گام برداریم و طرح ها به گونه ای باشد که با تغییر مدیران نیز ادامه یابند و این طرح یک خط پایه گذاری باشد و این طرح ها باید مطالبه عمومی برای آینده باشد.

وی بر توسعه اشتغال در همه مناطق تاکید و خاطرنشان کرد: اشتغال را باید به همه بخش ها توسعه دهیم و این گونه نباشد که جایی رضایت باشد و جایی دیگر فریاد باشد و باید احساس تحرک در همه جاها شود.

وی گفت: به عنوان مثال مرکز بادام کوهی ایران ، استان فارس و کرمان هستند و تاکنون از این محصول خام فروشی کرده ایم و تاکنون هیچ امکان بهینه کردن را نداشته ایم.

فرمانده نیروی قدس با اشاره به اینکه در برخی از بخش ها می توان 40 نوع اشتغال کلان را ایجاد کرده و همه را ثروتمند کنیم، گفت: این کار بزرگ که استاندار کرمان علمدار آن شده اند و مانند یک فرمانده خط را شکستند به همه نشان داده که می توان خط را شکست و با مشکلات شدید اقتصادی موجود نیز می توان برای توسعه گام برداشت.

وی بیان کرد: این حرکت در زمانی انجام شده که مشکلات انتقال پول و مشکلات گوناگونی داریم و محاصره نیز محفوظ است و این کاری است که با دوره گذشته و دوره پرپولی نیز قابل مقایسه نیست.

وی گفت: باید در موضوع اشتغال کار اساسی و جدی صورت گیرد تا چارچوب پایدار به خود بگیرد تا مردم را به سرعت از وضعیت کنونی خارج کند.

سردار سلیمانی اظهار کرد: اقتصاد بارور شده به صورت طبیعی با امنیت نیز ارتباط دارد و زمانی در جنوب کرمان اوج ناامنی را داشتیم و رفتیم آنها را آوردیم و خودشان را تسلیم کردند و دیدیم که در کنار گود اصلی جازموریان که بهترین خاک را دارد برخی مردم این مناطق فقیرترین مردم بودند و به دلیل فقر اسیر آدم ها شده بودند.

وی گفت: اگر در مناطق نرفتیم و خدمت نکردیم و خدمت را به اتاق ها و میزها خلاصه کردیم و مدیریت را روان نکردیم و حرکت نکردیم و اگر مدیر جلو نرود و مدیران نگویند بیایند، کاری انجام نمی شود.

وی گفت: اگر در جایی مدیران برای کارهای اساسی وارد نشوند، دیگرانی به صحنه می آیند و از ظرفیت های موجود استفاده می کنند.

فرمانده لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس تاکید کرد: اساس بخشی از ناامنی ها در مساله اقتصادی و فقر اقتصادی است و این مساله بسیار مهمی است که این ها به هم پیوند دارند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد باید همه سطح نگر و جامع نگر باشیم گفت: باید در کنار تولید به صنایع تبدیلی، صادرات، مراکز خرید و سایر موارد مربوطه نیز دقت لازم را داشت تا اقتصاد بارور شود.

وی با اشاره به خودکفایی گندم در کشور طی سال جاری، گفت: در این زمینه کار دقیقی در مدیریت انجام شد که دو میلیون تن صادرات داشتیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: هر زمان چرخه مدیریتی در حوزه ای به هم بخورد با مشکل مواجه می شویم.

وی از نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان نظامی کم نظیر و از رهبر معظم انقلاب نیز به عنوان فردی حکیم، آگاه و متخصص یاد کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی به عنوان ابتکار رهبری، راهکار فوق العاده بزرگ و اثرگذاری است که مطالبه 100 ساله برای نظام است.

سردار سلیمانی تصریح کرد: مدیریت تنها به مدرک نیست و انگیزه های گوناگونی در آن نقش دارند چه بسا مدیرانی با مدارک بالا و کارایی پایین و چه بسا مدیرانی با مدارک پایین اما اثرگذاری بالا وجود دارند و این بدان معنا نیست که مدرک را مدنظر قرار ندهیم یا اینکه مدرک چیز بدی است اما مدرک باید در میدان برای مردم حرکت ایجاد کند و نشود که پشت میز بنشینم و مسئول اداره میزم شوم.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس امام راحل به ما به عنوان جوانان روستایی اعتماد کردند و همه جوانان این مرز و بوم پای این اعتماد ماندند ، گفت: آن اعتمادی که امام راحل کردند نباید متوقف شود و باید در حوزه های گوناگون تبدیل به فرصت شود و رشد کلانی در همه سطوح ایجاد شود.

سردار سلیمانی ضمن تقدیر از خدمات استاندار کرمان، وی را مایه افتخار بچه های جنگ دانست و افزود: آقای رزم حسینی با مدیریتی جدید توانست تنش های سیاسی استان را کمتر نماید البته نظام ما سیاسی و انتخابات و رقابت های سیاسی هم وجود دارد و مردم هم همواره در صحنه اند.

وی تاکید کرد: در عرصه سیاسی باید کاری کنیم که رقابت ها تبدیل به دشمنی نشود و این رقابت ها در چارچوب دوستانه و منحصر به انتخابات شود و بعد از آن به رفاقت برسد که این موضوع در کرمان با حضور سردار محقق شده است.

کرمان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)