کد خبر: ۲۱۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس پلیس راه شمال استان کرمان ممنوعیت های ترافیکی در ایام نوروز در استان کرمان را در محورهای «دیهوک – کرمان»، «بندرعباس – سیرجان»، «انار – شهربابک»، «سیرجان - بافت» و «جیرفت – بندرعباس» اعلام کرد.
رییس پلیس راه شمال استان کرمان ممنوعیت های ترافیکی در ایام نوروز در استان کرمان را در محورهای «دیهوک – کرمان»، «بندرعباس – سیرجان»، «انار – شهربابک»، «سیرجان - بافت» و «جیرفت – بندرعباس» اعلام کرد.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، سرهنگ "یوسف نجفی" ظهر امروز 25 اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: طی سال جاری 75 نفر در استان کرمان کاهش کشته ناشی از تصادفات و 400 نفر کاهش مجروح داشته ایم و امیدواریم در سال آینده این روند ادامه داشته باشد.

وی به تجزیه و تحلیل تصادفات 11 ماه گذشته سال جاری در جاده های شمال استان پرداخت و ابراز کرد: 285 فقره تصادفات فوتی در این مدتن در محورهای مواصلاتی شمال استان اتفاق افتاده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد کاهش داشته ایم ضمن آنکه در این مدت نیز تصادفات جرحی 13 درصد کاهش داشته است.

رییس پلیس راه شمال استان کرمان ادامه داد: تعداد 421 نفر در جاده های شمال استان در 11 ماهه گذشته سال جاری کشته شده اند، همچنین 2 هزار و 830 نفر مجروح در این مدت بوده است.

وی به نوع تصادفات رخ داده اشاره و افزود: واژگونی مهمترین حادثه ای است که در جاده های استان رخ می دهد که 50 درصد تصادفات فوتی و جرحی از این نوع تصادف بوده است.

نجفی با بیان این مطلب که 65 درصد تصادفات در محورهای شهری و 35 درصد در محورهای روستای به وقوع پیوسته است، تصریح کرد: 43 درصد حوادث از نوع برخودرو دو یا چند وسیله نقلیه بوده است و 7 درصد تصادفات مربوط به عابرین پیاده بوده است. 

وی بیشترین تصادفات را در ساعات 4 بعدازظهر تا 8 شب دانست و عنوان کرد: بیشترین علت تصادفات عدم توجه به جلو و سرعت علت دوم تصادفات بوده است، قابل ذکر است که ریشه اصلی همه تصادفات سرعت زیاد می باشد، انحراف به چپ، خستگی و خواب آلودگی از دیگر عامل های تصادفات می باشد.

رییس پلیس راه شمال استان کرمان محورهای «کرمان – بم» و «انار- رفسنجان» پر حادثه ترین محورهای شمال استان اعلام و ابراز کرد: 939 هزار و 624 مجموع برخورد با تخلفات در این 11 ماهه سال جاری می باشد، 6 هزار و 805 توقیف خودرو و 5 هزار و 863 موتورسیکلت در این بازه زمانی توقیف شده اند، ضمن آنکه 666 دستگاه خودرو به دلیل خلافی بالای یک میلیون توقیف شده اند.

وی به تجزیه و تحلیل تصادفات فوتی و جرحی پلیس راه شمال استان کرمان در نوروز سال گذشته پرداخت و اذعان کرد: در ایام نوروز سال گذشته 28 فقره تصادف فوتی که منجر به کشته شدن 35 نفر گردیده است و از  121 تصادف 210 نفر مجروح شده اند. 

نجفی ادامه داد: 61 درصد تصادفات، سال گذشته مربوط به واژگونی خودرو؛ 33 درصد برخورد دو یا چند خودرو و مابقی تصادفات عابر پیاده بوده است.

وی وسایل دخیل در تصادفات را خودروهای سواری دانست و بیان کرد: دلیل این مهم فراوانی زیاد خودروهای سواری و ضمن آنکه معمولا رانندگان خودروهای سورای حرفه ای نمی باشند؛ قابل ذکر است که 18 درصد موتور سیکلت ها، 10 درصد وانت بارها و 8 درصد کامیون ها در تصادفات دخیل بوده اند.

رییس پلیس راه شمال استان کرمان محور «کرمان – سیرجان» را در ایام نوروز سال گذشته پر حادثه ترین جاده اعلام و اظهار کرد: پس از آن محور «انار – رفسنجان»، «بم – کرمان» بیشترین حوادث در این مسیرها رخ داده است.

وی اعلام کرد: در محورهای «بندرعباس – سیرجان» و  «انار – شهربابک» تردد انواع کامیون و تریلر از تاریخ 27 تا 29 اسفندماه سال جاری از ساعت 8 تا 24 ممنوعیت ترافیکی دارند و همچنین در محورهای سیرجان - بافت؛ جیرفت - بندرعباس تردد تریلر و کامیون از  12 فروردین 96 در ساعات 20 تا 24 ممنوع می باشد.

نجفی ادامه داد: محور «دیهوک - کرمان» از تاریخ 26 تا 30 از ساعات 23 تا 6 صبح  تردد تریلر و کامیون ممنوع می باشد، ضمن آنکه در تاریخ های 4 و 12 فروردین 1396 محورهای فوق این ممنوعیت اعمال می شود.

وی توصیه کرد: رانندگان از سالم بودن وسایل نقلیه خود در زمان سفر مطمئن باشند، توجه به علایم که در طول مسیر نصب شده است، توجه به تذکرات مامورین پلیس راه و راهداری؛ رعایت کردن سرعت مجاز و مطمئنه؛ خودداری از شتاب و عجله؛ همچنین توصیه می شود در ساعاتی که رانندگان دچار خواب آلودگی هستند، استراحت کنند و بهترین ساعات سفر 6 صبح تا 12 ظهر می باشد.

رییس پلیس راه شمال استان کرمان افزود: مدارک لازم در حین سفر به همراه داشته باشند، خودروهای که بیش از 5 سال از عمر آنها می گذرد به همراه داشتن معاینه فنی الزامی است، استفاده سرنشین ها خودرو از کمربند ایمنی از دیگر نکاتی که باید رانندگان در حین سفر رعایت نمایند. 

وی خطاب به رانندگان توصیه کرد: پرهیز از سرعت در هر شرایطی مهمترین اقدام پیشگیرانه، توجه کامل به رانندگی، آمادگی برای عکس العمل مناسب از نکات مهمی می باشد که رانندگان باید رعایت کنند.

نجفی در پایان خاطر نشان کرد: استقرار پلیس زمانی باعث نگرانی راننده می شود که تخلف کرده باشد و هدف پلیس مچ گیری نیست و اگر در مکانی پلیس مستقر می باشد، حتما آن نقطه حادثه خیز است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

پربازدید ها

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)