کد خبر: ۲۱۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
 
جماران نوشت:
صنعت نفت کشور با توسعه و پیشرفت‌های چشمگیری روبرو بوده که هر یک به تنهایی می‌توانند گره از هزار و یک مشکل اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی و امنیتی ما باز کنند؛ پس اینها همه عیدانه‌ای است برای هر ایرانی و این افتخار کوچکی برای من و شما نیست.

 بیژن نامدار زنگنه در پیام نوروزی خود عنوان کرد:

"ز کوی یار می‌آید نسیم باد نوروزی

از این باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی

همکاران عزیز

هم‌پیمانان خستگی‌ناپذیر

حلول سال نو، تولد بهار و فراشدن نوروز فرخنده دیرپا را که با میلاد پربرکت و خجسته یگانه بانوی دوعالم، اسوه پارسایی، حضرت فاطمه(س) و سالگرد تولد فرزند برومندش، معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره)، قرین شده است را به همه شما در خانواده بزرگ صنعت نفت تبریک و شادباش عرض می‌کنم.

بار دیگر سالی در آستانه پیوستن به تاریخ است و سالی تازه در راه حلول؛ همچنان که پیداست، زمستان سرد نفس‌های آخر را می‌کشد و بهار، این جلوه.گاه هنرمندی خالق بی‌همتای ما، خرامان از راه می‌رسد.

یاران گرانقدر

در واپسین روزهای سالی هستیم که به تعبیر مقام معظم رهبری، سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام نهاده شده بود، پس اکنون بی‌شک وقت آزمون است؛ آزمون هرکسی از خود، که در این سال چه کرده و تا چه میزان در راستای تحقق این شعار مملو از شعور، گام نهاده است؟

صنعت نفت کشور به طریق اولی، بیش از هر صنعت و سازمان و نهاد دیگری پشت میزهای این آزمون است.

سال ١٣٩٥ همچون سال‌های پیشین در عمر دولت تدبیر و امید برای مجموعه بزرگ صنعت نفت، سالی پر مشغله بود که هر روزش به خلق ایده و عقیده‌ای تازه گذشت؛ ایده‌هایی نوگرایانه و عقیده‌هایی استوار بر عهد پیشرفت و سازندگی.

وزارت نفت در سال چهارم دولت یازدهم به همت شما سربازان سنگر صنعت، تک تک روزها را در پی آرمانی دوان شد که در خرداد ٩٢ از سوی رییس جمهوری محترم، به مردمان پاک طینت این دیار وعده داده شده بود و ناگفته پیداست که دولت تدبیر و امید از آن رو که مردم را ولی نعمت خود می‌دانست و می‌داند، تمام عزم خود را بر همین سبیل که گفته آمد، جزم کرد.

ما توسعه صنعت نفت و به طریق اولی بهره‌برداری منطقی، کارآمد و ارزش‌آفرین از منابع ملی کشور را یگانه سرمشق خود دانستیم و از هیچ کوششی در تحقق این هدف فروگذار نکردیم؛ وضعیت کنونی صنعت نفت کشور و جایگاه امروزینی جمهوری اسلامی ایران در بازار جهانی انرژی در دوران پسابرجام، گواهی بر صحت این ادعاست.

صنعتگران نفت ایران پله پله سهم از دست رفته خود از بازار نفت جهان را که روزگاری به سبب تحریم‌های ظالمانه بر دوش ملت ایران بار شده بود، بازپس ستاندند و همزمان با آن در چارچوب مرزهای عزیز ایران اسلامی، گام‌های استواری در راستای توسعه صنعت نفت و همچنین گسترش اقدامات مسئولانه اجتماعی برداشتند.

شاید رساندن نعمت الهی گاز طبیعی به مرکز استان سیستان و بلوچستان در واپسین ماه سال ٩٥ تنها یک گام از عمل به مسئولیت اجتماعی و ملی‌ای بود که وزارت نفت دولت تدبیر و امید برداشت و برق شادمانی‌ای که در چشم‌های مردمان آن سامان به چشم دیدیم، بالاترین پاداشی بود که آنان می‌توانستند به شما صنعتگران عزیز عرضه دارند؛ چه چیز از عدالت اجتماعی، محرومیت‌زدایی و شادمانه دیدن مردمان ایران برای ما خوش‌تر بود و هست؟

در این جا بنا ندارم تا به بازگویی اقدامات ارزشمند پرشماری دست بزنم که تک تک شما سبب ساز و رقم زننده آنها بوده اید،چه آنکه شما بیش از هر کس از گام های درخشان خود آگاهید، اما از منظر اشارت همین بس که امروز و پس از سال‌های سخت به تاریخ پیوسته، ایران عزیز ما، هم در عرصه بین‌المللی انرژی حرف‌های شنیدنی بسیاری برای گفتن دارد و هم در عرصه داخلی و این جز به همت والای شما همقطاران، میسر نبود.

ایران، امروز در توسعه و بهره‌برداری حداکثری از میادین مشترک نفت و گاز که به درستی حساسیت برانگیزترین بخش از منابع ملی نزد افکار عمومی به حساب می آید، کمتر از چند گام کوتاه دیگر در پیش دارد تا غرور و افتخار ملی ما بی هیچ خدشه ای بر سپهر منطقه‌ای و بین‌المللی برای همیشه بدرخشد و این یکسره نشان از همت شما تلاشگران صنعت نفت دارد.

همچنین نباید از نظر دور داشت که صنعت نفت کشور با توسعه و پیشرفت‌های چشمگیری روبرو بوده است که هر یک به تنهایی می‌توانند گره از هزار و یک مشکل اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی و امنیتی ما باز کنند؛ پس اینها همه عیدانه‌ای است برای هر ایرانی و این افتخار کوچکی برای من و شما نیست. هر عمل شما را خدا می‌بیند و به اعمال نیک، برکت می‌دهد و البته که برکت خداوند بزرگ همیشگی است.

سخن از هر دری بسیار است اما مجال همچون همیشه، اندک"

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)