کد خبر: ۲۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
ارسال به دوستان
ذخیره

محمدعلی شهابی: این برای اولین بار نیست که ترخیص متوفی در مراکز درمانی با مشکل مواجه می شود.در همه سالهای گذشته موارد مشابه زیادی وجود داشته که شهروندانی به دلیل ناتوانی در تامین هزینه های بیمارستان، مدتها درگیر روند امور اداری و قانونی بوده اند.حتی موارد زیادی هم از فوت اتباع غیرمجاز کشورهای همسایه وجود داشته که در انتها بدون پرداخت هیچ وجهی به مراکز درمانی و فقط برای جلوگیری از تبعات احتمالی و با دستور مقامات ارشد حوزه سیاسی امنیتی ترخیص شده و هزینه های ان بر گرده مراکز درمانی سنگینی کرده است.

در همه این موارد بیمارستان به عنوان مرکز ارایه دهنده خدمت  فقط وظیفه دارد تا زمان ترخیص ،خدمات درمانی و حتی هتلینگ را انجام دهد و طبق قوانین بعد از ترخیص هر بیمار یا متوفی ،هزینه ها  باید پرداخت شود.اما در شرایطی که بیماری توانایی پرداخت هزینه ها را نداشته باشد مددکاری هر مرکز بستگی به نوع و مقدار هزینه برای ترخیص بیمار تلاش می کند. در ماجرای بیماری که پس از اصابت گلوله به شکم،از جنوب اعزام و در بیمارستان باهنر مورد پذیرش قرار گرفت و سپس فوت شد(لینک گزارشhttp://goftareno.ir/fa/news/21168) ذکر چند نکته در خور توجه است.

  1-چرا این فرد در حالی که تاکید شده ، پوشش بیمه ای طرح تحول برای مناطق محروم است و با اینکه محروم از حداقل های یک زندگی ابتدایی  بوده  تحت پوشش هیچ نهاد امدادی و بیمه ای قرار نداشته است؟

2- گزارش های اخیر روزنامه های شهروند و شرق از جنوب استان و با عنوان های " گودال محرومیت" و " یک کف دست زندگی"  تاییدی است برصحت  صحبت های برادر متوفی . اوضاع در برخی مناطق انچنان بر وفق مراد نیست و مردم  روستاهایی خاص در جنوب حتی از امکانات سجلی و هویتی محرومند.

3-از انجا که مددکاری‌ها در مواجهه با پرونده های سبکتر ،برای افراد بیشتری می توانند خدمت ارایه دهند، در این مورد که هزینه پرونده 23 میلیون تومان ارزیابی شده است، قدرت مالی چندانی ندارند و به دلیل محدودیت در منابع  نیازمند کمک نهادهای امدادی اند که در این پرونده و بنا به گفته برادر متوفی هیچ نهاد امدادی حاضر به همکاری نشده  و اخر سر هزینه بر دوش بیمارستان و بخش سلامت افتاده است

4- حال که یک عضوکمیسیون بهداشت مجلس در گیرو دار این ماجرا بوده توقع این است که در هنگام بررسی بودجه بخش سلامت ردیف بودجه ای خاص برای این موارد پیش بینی شود تا همراهان بیماران و بازماندگان در هنگام ترخیص با این گرفتاری ها مواجه نشوند.

5- با اینکه جسد در تاریخ 19 اسفند و با تماس از وزارت بهداشت ترخیص شده ، اما باز رییس کمیسیون بهداشت 4 روز بعد از پایان ماجرا در نامه ای این موضوع را گروگانگیری ذکر می کند که به نظر می رسد کمی اغراق و کج سلیقگی صورت گرفته است.چون امور مالی بیمارستان به تنهایی قدرت ترخیص نداشته و نیازمند هماهنگی مراجع قضایی و امدادی مختلف بوده و با توجه به رویت تمام مستندات ،حداقل لفظ گروگانگیری در این پرونده کمی سنگین و بی انصافی است.

6- نکته مهم ماجرا اما اینجاست که مقتول دارای دو فرزند دختر است و حال که نهادهای امدادی برای پدر خدمتی نکرده اند لازم است تا دو دختر این متوفی را تحت پوشش بیمه های اجتماعی و امدادی قرار دهند تا در این بلبشوی اجتماعی، قربانیان بعدی اسیب های اجتماعی نشوند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)