کد خبر: ۲۱۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس مجمع نمایندگان استان کرمان در گفت وگو با گفتارنو تاکید کرد
رییس مجمع نمایندگان استان کرمان در خصوص انتخابات شوراها و ریاست جمهوری سال96 تاکید کرد: دور کسی که صدایش بلند تر و تبلیغاتش بیش تر است جمع نشویم.

گفتارنو/زکیه سلیمی زرندی:

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان در خصوص انتخابات شوراها و ریاست جمهوری سال96 تاکید کرد: دور کسی که صدایش بلند تر  و تبلیغاتش بیش تر است  جمع نشویم.

حسین امیری خامکانی در گفت‌وگو با گفتارنو، افزود: ما در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که کشور باید به صورت تخصصی و حرفه ای اداره شود و قطعا با شعار های پوپولیستی نمیتوان کشور را اداره کنیم.

عضو شورای راهبردی حزب توسعه و آزادی استان کرمان  با اشاره به اینکه مردم قریب به 4 دهه است که در انتخابات شرکت می کنند، اظهار داشت:مردم دولت ها و شورا ها را دیده اند . دولت هایی با حزب ها و شعار های مختلف آمدند و رفتند . قطعا مردم خوب میتوانند بفهمند که چه گروه و هدفی بهتر می تواند کشور را اداره بکنند.

امیری خاطر نشان کرد:در این انتخابات باید شرایط به وجود آمده ی کشور را به عنوان یک فرصت قلمداد کنیم و این فرصت را از دست ندهیم.
 
نماینده مردم زرند و کوهبنان با اشاره به سیاست های اقتصادی دولت نهم و دهم گفت: مردم شاهد بودند که برخی از سیاست های اقتصادی، کشور را دچار مشکل کرد. تا از آن شرایط بیرون بیاییم طول میکشد. دولت با  مسلط بر کار و تعامل با دنیا رشد اقتصادی را از منفی به مثبت رساند و ما باید طوری این انتخابات را انجام دهیم که این روند از دست نرود.

وی با تاکید بر موضوع تعامل با دنیا و ایجاد روابط با سایر کشور ها گفت: با درگیری با دنیا نمیتوان کشور را اداره کرد، باید با دنیا تعامل داشته باشیم و همچنین در داخل کشور به صورت حرفه ای و کارشناسی کشور را اداره کنیم .
رییس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به شرایط پسا برجام گفت: ما در شرایطی بودیم که یک اجماع جهانی در مقابل ما قرار داشت ، تحریم ها کشور را تحت فشار قرار داده بود و پس از توافقی که انجام شد اجماع جهانی علیه ما شکسته شد. ساختار تحریم ها یکی پس از دیگری در حال برداشته شدن است.

حسین امیری خامکانی برجام را عامل ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاران عنوان کرد و تصریح کرد: برجام یک انگیزه ای برای سرمایه گذار خارجی در شرکت های خارجی به وجود آورده و در داخل کشور هم یک امیدی حاصل گردیده است.

وی با اشاره به اینکه سال 95 گام های زیادی به سمت اقتصاد مقاومتی برداشته شده است افزود:  به جرئت می توانیم بگوییم که برای اولین بار در سال 95 عملا گام هایی به سمت اقتصاد مقاومتی برداشته و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تشکیل شد که طرح هایی را تدوین کردند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه در سال گذشته توانسته ایم سهم خودمان از انرژی سبد اپک پس بگیریم تصریح کرد:این اقدام از افتخارات دولت است ،ما تقریبا سهم خودمان را در سبد اپک از دست داده بودیم.

امیری با اشاره به اینکه ایران دومین صادرکننده اپک بوده است ،خاطر نشان کرد : عربستان و عراق جای ما را گرفته بودند ، و تولیدمان به 700هزار بشکه رسیده بود. اما عربستان در مرز 13میلیون بود. عراق نیز به 13 میلیون بشکه در روز هدف گذاری کرده است.

وی در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر خام فروشی نفت اذعان کرد: سهممان را ازدست داده بودیم و نمیتوانستیم دست روی دست بگذاریم و این سهم را واگذار کنیم ، با کدام پول پالایشگاه بسازیم که ارزش افزوده بتوانیم ایجاد بکنیم.

او این را هم گفت:ما اول باید نفت را تولید و صادر کنیم و با پول فروش نفت پالایشگاه بسازیم.  بعد نفت را پالایش کنیم و ایجاد ارزش افزوده کنیم. لذا زیر ساخت های کشور به فروش نفت وابسته است. راهی جز این نداریم که برگردیم به شرایط قبل از تحریم ها و در حوزه نفت و گاز بتوانیم صادراتمان را انجام دهیم.

رییس مجمع نمایندگان استان تاکید کرد: اگر تولید تقویت شود و رونق اقتصادی داشته باشیم می توانیم و مالیات بگیریم و از محل مالیات کشور را اداره بکنیم.

امیری خامکانی با تاکید بر استفاده از انرژی های نو گفت: در حوزه انرژی باید حتما به انرژی های نو و پاک اهمیت بدهیم ، سهم انرژی تجدید پذیر و پاک در کشور را باید افزایش دهیم. این تکنولوژی ای است که دنیا استفاده می کنند و ما هم ظرفیت های ویژه ای در این زمینه داریم.

او در خصوص انرژی گاز یادآور شد:صادرات گاز برای ما حیاتی است ، ما اولین دارنده گاز و نفت هستیم و در خطوط انتقال آن به اروپا و پاکستان باید تلاش کنیم.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)