کد خبر: ۲۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
ارسال به دوستان
ذخیره

جماران نوشت:
شوراها جای سهم خواهی اشخاص و احزاب و آقازاده ها نیست، جای کاربلدان پاکدستی است که در دفاع از شهر و ساکنانش مرعوب دولت پنهان نمی شوند.

مهران صولتی در یادداشتی تلگرامی با عنوان « چند نکته انتقادی درباره " توییت تاج زاده"  پیرامون انتخابات شوراها! » در عین انتقاد به بخشی از نظر سید مصطفی تاج زاده، آورده است: در عدم حضور آقازاده ها در انتخابات با تاج زاده هم نظرم.

در این یادداشت آمده است:

سید مصطفی تاج زاده ؛ فعال سیاسی و حزبی اصلاح طلب در توییتی که در کانال های سیاسی زیادی بازنشر شده است آورده؛

" شوراها جای سهم خواهی اشخاص و احزاب و آقازاده ها نیست، جای کاربلدان پاکدستی است که در دفاع از شهر و ساکنانش مرعوب دولت پنهان نمی شوند".

هر چند که فضای محدود رسانه ای همچون " توییتر" به تاج زاده مجال بسط نظر خود را نداده و ایشان احتمالا نتوانسته حق مطلب را آنچنان که مدنظرش بوده است ادا نماید ولی در این زمینه چند نکته را شایسته تذکر می دانم:

1 - به نظرم فعالین حزبی باید در هر شرایطی از گسترش فعالیت احزاب شناسنامه دار، و حضور حزبی و برنامه ریزی شده در انتخابات دفاع نمایند‌. در همه جای دنیا احزاب حضور جدی در انتخابات شوراهای محلی دارند و توانسته اند این انتخابات را به میدانی جهت تضارب برنامه ها و کسب آرای کیفی تر شهروندان مبدل سازند. اگر تاج زاده در توییت خود به جای تعبیر احزاب، از عبارت ؛ " باندهای متنفذ  فاقد شناسنامه"، بهره می جست، پسندیده تر به نظر می رسید.

2 -در عدم حضور آقازاده ها در انتخابات با تاج زاده هم نظرم - شایسته نیست شهروندی با برخورداری از رانت قدرت در این انتخابات حضور یابد- ولی پسندیده تر آن است که احزاب هم نسبت به قرار دادن این افراد در لیست خود اقدام نکنند( فشار افکار عمومی می تواند موجب بی اعتباری احزابی شود که به آقازاده ها برای پیروزی در انتخابات امید بسته اند!)

3 -چه کسی جز احزاب می تواند در کلان شهرها، نسبت به معرفی کاربلدان پاکدست به مردم اقدام کند؟ چه نهادی می تواند متخصصان را حول برنامه های توسعه پایدار شهری و مدیریت کلان شهرها هماهنگ سازد؟ این درست است که به دلیل نفوذ فساد سیستمی در مجموعه های شهری، هم اکنون " پاکدستی" ویژگی مهمی تلقی می شود ولی نباید در دام ظهور افراد ناشناخته و فاقد گرایش سیاسی گرفتار شویم. احزاب بهتر از هر نهادی می توانند نسبت به معرفی " کاربلدان پاکدست" به جامعه اقدام نمایند.

4 -کدام نهاد به جز احزاب می توانند " کاربلدان پاکدست" را از تهدیدات دولت پنهان(تعبیر تاج زاده) حراست نمایند؟ آیا مجموعه ای از افراد فاقد وابستگی حزبی می توانند مصون از خواسته های باندهای متنفذ، همچنان پاکدست باقی بمانند؟ به نظر می رسد همچنان نیازمند جهت گیری منسجمی از سوی احزاب برای" حفاظت از شهر" در مقابل تطمیع و تهدیدهای دولت پنهان هستیم. "اعاده حق شهر و شهروندان " منوط به حضور شفاف و کارآمد احزاب در انتخابات شوراها است.

نکته پایانی: در روزگاری که احزاب در معرض  بی اعتنایی و بی اعتمادی از سوی جامعه و حکومت قرار دارند و واژه " مردم" همچنان سخاوت مندانه از سوی پوپولیست های وطنی در رقابت های سیاسی خرج می شود، دفاع از ورود احزاب به عرصه انتخابات می تواند گام مهمی در جهت توسعه سیاسی کشور محسوب شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)