کد خبر: ۲۱۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس مجمع نمایندگان استان کرمان:
نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای اجرای توافق برجام توانستیم خیلی از موانعی که در مسیر توسعه سرمایه‌گذاری و تولید وجود داشت را کاهش دهیم.
نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای اجرای توافق برجام توانستیم خیلی از موانعی که در مسیر توسعه سرمایه‌گذاری و تولید وجود داشت را کاهش دهیم.

دکتر "حسین امیری خامکانی" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کویر، درباره اجرای توافق برجام و انتقادات به این مهم گفت: یک خرد جمعی با راهنمایی مقام معظم رهبری منجر به یک تصمیم عاقلانه ای شد که هر ملتی در شرایط آن روز ما باید این تصمیم را می گرفت و معتقدم تصمیمی تاریخی و بشر دوستانه که با حداقل هزینه های مادی و اجتماعی چالشی بزرگ و چاله ای خطرناک را از مسیر خود برداشت.

وی ادامه داد: در این نبرد اقتصادی و جنگ سرد و جنگ نفت؛ مانند دفاع مقدس و جنگ تحمیلی ما بیشتر پیروز شدیم.

امیری با بیان اینکه ما در این جنگ سنگر های بیشتری را فتح کردیم افزود: امروز بیش از همه صهیونیست‌ها و تندرو های جنگ طلب در آمریکا از این توافق ناراحت هستند و نمی‌توانند آن را پنهان کنند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما توانستیم اجماع جهانی را در مقابل خود شکستیم و در مقابل برادری، تعامل و صلح دوستی خودمان را به رخ جهانیان کشاندیم، اضافه کرد: ملت ها دیدند که ما چگونه مدبرانه، یک تنه و مقتدر فرازی از گفت و گوی تمدن های خودمان را به صورت برد برد به نفع همه ی ملت ها پیش بردیم که الگویی شود برای حل همه چالش های بین المللی تا هزینه ی کمتری بر ملت ها تحمیل شود.

امیری اظهار کرد: در راستای اجرای توافق برجام توانستیم خیلی از موانعی که در مسیر توسعه سرمایه‌گذاری و تولید بود را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه سال ها هزینه های مادی، اجتماعی و فرهنگی بر گردن این مردم مظلوم تحمیل شده بود تصریح کرد: سالها هزینه های مالی و سیاسی زیادی را در سطح بین المللی برای اداره کشور پرداختیم که کل درآمدمان کفاف هزینه های جاری مان را هم نمی داد.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین خیل عظیم بیکاری، رکود اقتصادی کشور، تنگناهای معیشتی مردم و آسیب های اجتماعی که با آنها دست و پنجه نرم می‌کنیم و آثار آن فقط در داخل به بابک زنجانی ها و پرونده های زیادی که این سالها مطرح گردید منجر شد.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان خاطر نشان کرد: امروز با تصمیمی که گرفته ایم اراده ملی بر حل همه این مشکلات است و تصمیم بر مقاوم کردن اقتصاد کشور و ایجاد رفاه در زندگی مردم گرفته ایم و می توانیم چراکه ملتی توانمندیم و این توانایی را در مقاطعی از تاریخ به رخ کشیده ایم.

وی افزود: ما بايد از مسير افزايش توليد و رفع موانع آن و خانه تكاني در مقررات و فضاي كسب و كار، بيكاري را در كشور كاهش دهيم و راهي جز اين نداريم.

امیری با بیان اینکه اين تعهدي است كه با امام و شهدا بسته ايم گفت: تعهد بسته ايم كه از هر گذشتي كه نظام اسلامي را بيمه كند كوتاهي نكنيم 
لذا بايد از هر تنش سياسي و مواضع سرمايه گريز كه نا اميدي و بي اعتمادي ايجاد كند پرهيز كنيم.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در فضاي تند و بي ثبات هيچ سرمايه اي از داخل و خارج نمي شود جذب كرد پس بايد بپذيريم كه روشهاي چند دهه گذشته جواب نداده و بايد تغيير رويه بدهيم، ادامه داد: باید تغيير رويه در رقابتهاي سياسي، تغيير رويه در نوع نگاه به هموطن مخالف سياسي خود، تغيير رويه در روشهاي اقتصادي و تغيير رويه در نظام پولي و مالي كشور داشته باشیم.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت:در يك كلام بايد شمشيرهاي  سياسي را غلاف كرد و با سعه صدر تصميمات را از كف خيابانها و فشارهاي سياسي به اتاقهاي فكر برد و طرحي نو درانداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)