کد خبر: ۲۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲
ارسال به دوستان
ذخیره
برزو ارجمند: او با معرفت‌ترین ما بود | جواد رضویان: عارف مرد بود و هیچ وقت گردن کج نکرد

مراسم تشییع پیکر مرحوم عارف لرستانی، ظهر امروز با حضور جمع زیادی از هنرمندان و دوستان این بازیگر در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیکر عارف لرستانی، بازیگر سینما و تلویزیون که روز گذشته (26 فروردین) به دلیل ایست قلبی درگذشت، پیش از ظهر امروز از مقابل تالار وحدت تشییع شد.

پیش از این قرار بود پیکر مرحوم لرستانی بعد از اذان ظهر از مقابل مسجد بلال صدا و سیما تشییع شود، اما در نهایت با تصمیم خانواده او تالار وحدت به عنوان محل تشییع پیکر مرحوم لرستانی اعلام شد.

صبح امروز با تاخیری نیم ساعته درب‌های تالار وحدت به روی هنرمندان و هنردوستانی که برای بدرقه هنرمند محبوب‌شان آمده بودند باز شد تا ساعت 11:30 مراسم رسما آغاز شود.

در این مراسم هنرمندان زیادی از جمله سیامک انصاری، جواد عزتی، برزو ارجمند، سحر ولدبیگی، جواد هاشمی، پرستو صالحی، کوروش سلیمانی، هادی کاظمی، نادر سلیمانی، امید زندگانی، علی فروتن، خسرو احمدی، شهره سلطانی، حسین رفیعی، ستاره اسکندری، گلاره عباسی، علی مشهدی، رضا یزدانی، الیکا عبدالرزاقی، علی اوجی، بهار ارجمند، شاهین جمشیدی، جواد هاشمی و ... شرکت کرده بودند.

در ابتدای این مراسم، سید جواد هاشمی آیاتی از قرآن را تلاوت کرد و گفت: «پیکر عارف به کرمانشاه می‌رود. چون او خودش دوست داشت که به آنجا برود و کنار پدر بزرگش به خاک سپرده شود.»

 سپس مراسم با اجرای شاهین جمشیدی، مجری تلویزیون که از دوستان مرحوم لرستانی بود آغاز شد. این مجری درگذشت دوست قدیمی‌اش را به خانواده لرستانی و مردم تسلیت گفت.

 امیر پوریا یکی دیگر از دوستان آن مرحوم بود که درباره عارف لرستانی صحبت کرد. او گفت: «نوع رهسپاری مورد علاقه عارف عزیز در خواب رفتن بود و وقتی چیزی که مطلوب کسی است، رخ می‌دهد نمی دانم باید محزون بود یا خرسند!»

جواد هاشمی در بخشی از این مراسم به عدم حضور مهران مدیری اشاره کرد و گفت: «مهران مدیری حالش بد شده است و دو ساعت پیش در تماسی تلفنی خبر داد که حال خوشی ندارد، اما تمام تلاش خود را می‌کند تا در این مراسم حضور پیدا کند.»

در ادامه قطعه «یار تویی» با صدای مهران مدیری که تقدیم به عارف لرستانی کرده بود، پخش شد.

در ادامه میلاد باقری، خواننده، قطعه‌ای را اجرا کرد و سپس رضا یزدانی با بیان اینکه «خواندن در این مراسم برایم بسیار سخت است»، قطعه‌ای حزن‌انگیز را با صدایی بغض‌آلود اجرا کرد. همچنین در ادامه این مراسم، برادر هادی کاظمی قطعه‌ای را برای حاضران در مراسم اجرا کرد.

پس از اجرای قطعات موسیقی، جواد رضویان پشت تریبون آمد و در حالی که با بغض سخن می‌گفت، گفت: «عارف بچه تلویزیون بود و شاید باید از مسیر تلویزیون تشییع می‌شد. او سال‌ها کار نکرد، ولی هیچ‌گاه گردن کج نکرد. او مرد بود.»

رضویان همچنین افزود: «شوک رفتن حسن جوهرچی و علی معلم هنوز در وجود ما مانده بود که غم افشین یدالهی را چشیدیم و حالا هنوز چهلم علی آقا نشده که غم عارف را دیدیم. خدایا به ما صبر بده.»

در ادامه مراسم، محمدرضا هدایتی از همکاران و دوست نزدیک لرستانی هم در سخنانی گفت: «من و عارف جزو بچه‌هایی بودیم که همیشه به شهرستانی بودن خودمان افتخار می‌کردیم. من با رفتن عارف یکی از حامیان و دوستانم را از دست دادم و به همه ایران تسلیت می‌گویم و امیدوارم یاد او را همیشه در ذهنمان نگه داریم.»

امیرسلیمانی هم در این مراسم گفت: «برایم اینجا ته دنیاست. متاسفم که رفیقی را دست دادیم که همیشه می‌توانستیم روی او حساب باز کنیم.»

برزو ارجمند هنرمند دیگری بود که درباره درگذشت عارف لرستانی گفت: «من از طرف تمام همکلاسی‌های عارف، ورودی 74 دانشکده تئاتر سخن می‌گویم. عارف، مردترین، مهربان‌ترین و با معرفت‌ترین ما بود. او زیاده‌خواه ‌نبود و بسیار کتاب می‌خواند و همیشه حرف برای گفتن داشت. دیروز که در یزد بودم، خبر رفتن عارف را از همسرش شنیدم و نمی‌دانید با چه حالی توانستم خودم را به اینجا برسانم. عارف برای خودش یلی بود و امروز حتی اساتید او در دانشکده هنر در مراسم او شرکت کرده‌اند. من از طرف سیامک انصاری هم سخن می‌گویم. او حالش خوب نبود و از من خواست تا از طرف او نیز به همه تسلیت بگویم.»

علی اوجی هم در این مراسم درباره از دست دادن مرحوم لرستانی گفت: «عارف بسیار مهربان بود و برای شما زندگی می‌کرد. اما آنطور که باید قدر او را ندانستیم. او در یک سال آخر عمر خود کار نمی‌کرد و ما قدر این هنرمند را ندانستیم.»

در پایان این مراسم نیز الهام ناصری، همسر زنده‌یاد عارف لرستانی در سخنانی کوتاه گفت: «عارف خوشحال رفت. او همیشه دوست داشت که آرام در خواب برود و رفت. مرسی از همه شما که برای بدرقه او آمدید.»

بعد از انجام مراسم و سخرانی دوستان و همکاران این هنرمند، پیکر عارف لرستانی حدود ساعت 13 وارد تالار وحدت شد. پیکر این هنرمند بنا به درخواست خودش در کرمانشاه و در جوار مزار پدربزرگش آرام خواهد گرفت.

عارف لرستانی (متولد ۱۵ بهمن ۱۳۵۰) در کرمانشاه، بازیگر تئاتر و تلویزیون ایران بود. او با مجموعه «جنگ ۷۷» به کارگردانی مهران مدیری پا به عرصه بازیگری گذاشت و پس از آن در چندین مجموعه دیگر از جمله «قهوه تلخ» با او همکاری کرد. او همچنین در فیلم‌های سینمایی «شام عروسی» (۱۳۸۴)، «انتخاب»، (۱۳۸۳)، «معادله» (۱۳۸۲) و «مانی و ندا» (۱۳۷۹) بازی کرده است.

عارف لرستانی صبح دیروز (26 فروردین) بر اثر عارضه قلبی درگذشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)