کد خبر: ۲۱۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان:
استاندار کرمان گفت: مرکز استان کرمان همچون یک روستای بزرگ است در حالی که کرمان باید از یک مرکز استان پیشرفته برخوردار باشد.
گفتارنو/ گروه سیاست: استاندار کرمان گفت: مرکز استان کرمان همچون یک روستای بزرگ است در حالی که کرمان باید از یک مرکز استان پیشرفته برخوردار باشد.

به گزارش گفتار نو، علیرضا رزم حسینی پیش از ظهر امروز در نشست مشترک هیئت های اجرایی و نظارت انتخابات استان افزود: رسانه ها مردم را مطلع کنند تا انتخاب های خوبی انجام دهند و انسان های پاکدستی انتخاب کنند.

رزم حسینی  اظهار داشت: دولت اختیارات خود را به شوراها داده و امتیازاتی برای شوراها در نظر گرفته شده است و اگر بخواهیم شهرهای ما از امکانات خوب برخوردار شود باید در انتخابات شرکت کرد.

استاندار کرمان تاکید کرد: نباید از روش های ضد اخلاقی در انتخابات استفاده کرد و باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنیم تا اخلاق انتخاباتی نهادینه شود.

وی یادآور شد: شبکه های مجازی امکان تبلیغات را بدون هزینه فراهم کردند البته دستگاه های نظارتی بر فضای مجازی نظارت داشته باشند.

وی افزود: رسالت رسانه، مطبوعات و نخبگان این است که در برای برگزاری انتخابات سالم و حداکثر مشارکت مردم بکوشند و شرایطی برای گمراهی مردم به وجود نیاید.

رزم حسینی  بیان کرد: اگر جنگ سیاسی به وجود آید مطمئنا آسیب های اجتماعی افزایش پیدا می کند و همچنین فرمانداران و بخشداران از اموال دولتی در انتخابات استفاده نکنند و ما این موضوع را بخشنامه کردیم.

او همچنین با تقدیر از هیئت نظارت انتخابات استان و دیگر ارگان های مربوط اظهار کرد: هرچه محکمتر در حوزه الزامات انتخابات قدم برداریم از یک انتخابات سالم، خوب، رقابتی و  آزاد برخوردار می شویم.

وی ادامه داد: جایگاه شورای نگهبان ، جایگاه بسیار رفیع و مطمئنی است و به صلاحیت افراد توجه ویژه ای دارد و باید تمهیداتی جدی صورت گیرد تا افراد با صلاحیت وارد شوراهای شهر شوند زیرا بخشی از سرنوشت مردم در این شوراها رقم می خورد.

وی با تاکید بر اینکه مجریان قانون و انتخابات امانت داری کنند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بیان فرمودند که رای مردم حق الناس است» و باید مردم باید مطمئن شوند که به رای آنها اهمیت داده می شود و آخرت خود را برای دنیای دیگران از دست ندهیم.

وی افزود: باید کاری کنیم تا با کمک هم سطح مشارکت مردم و سطح خرد جمعی افزایش پیدا کند که در نهایت و قاعدتا انتخابات خوبی صورت می گیرد و این حداکثر مشارکت مردم باعث بالابردن امنیت کشور خواهد شد.

استاندار کرمان بار دیگر تصریح کرد: باید سطح مشارکت مردم را بالا برد و خوشبختانه در هیچ دوره ای مشارکت مردم کمتر از 50 درصد نبوده است و این رای ها در سرونوشت ما تعیین کننده است.
وی ادامه داد: باید مطالب و اطلاعات را با مردم در میان بگذاریم و باید به مردم بگوییم که سطح مشارکت مردم در حوزه اقتصادی چه مقدار می تواند در سرونشت شان تاثیر گذار باشد و به سمتی حرکت کنیم تا بیشترین ظرفیت ها را در استان کرمان به وجود آوریم.

وی گفت: سعی کردیم بر محور ولایت و توسعه حرکت کنیم و این حرکت مبتنی بر آرمان های انقلاب اسلامی است و امروز آرامش سیاسی و اقتصادی امروز کمتر در دوره های دیگر بوده است و نباید با صحبت هایی خدمات سه قوه کشور را تضعیف کنیم. 

وی افزود: این دولت هزار و 10 پروزه اقتصادی موافقت نامه بسته شد و  و 700 پروژه با 16 هزار و 500 میلیارد تومان در دولت به بهره برداری رسیده است که این پروژه ها 21 هزار شغل ایجاد کرده و 5 هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا داریم و حدود 30 میلیارد تومان تامین مالی از بخش سرمایه گذاری خارجی داشته ایم.

وی با تشریح اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید بیان کرد: در زمینه تولید برق، افزایش شرکت های دانش بنیان و صادارت این شرکت ها، تغییر الگوی کشت، پروژه های میراث فرهنگی و بوم گردی، صادارت اقدامات بسیار مهمی انجام شده که قابل مقایسه با دوره های قبل نیست.
 و همچنین در قلع گنج که نمونه اقتصادی مقاومتی است با اقدامات انجام شده آسیب های اجتماعی به شدت کاهش پیدا کرده است و مردم این شهرستان در بخش های مختلف مشارکت دارند.

وی عنوان کرد: در سال گذشته تنها 32 هزار و 242 شغل در استان کرمان ایجاد کرده ایم که از متوسط اویل انقلاب تا کنون بالاتر است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)