کد خبر: ۲۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
ارسال به دوستان
ذخیره
جلسات شورای شهر رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفت
به وضوح می‌شود رد پای تبلیغات انتخاباتی را در جلسات عمومی اخیر شورای شهر دید. شورای چهارم حالا بیش از هر زمان دیگری گزارش عملکردش را ارائه می‌کند و بیشتر وقت جلسات شورا را برای بررسی پرونده 4ساله‌اش اختصاص می‌دهد.
گفتارنو/کوثر نمک‌شناس:

به وضوح می‌شود رد پای تبلیغات انتخاباتی را در جلسات عمومی اخیر شورای شهر دید. شورای چهارم حالا بیش از هر زمان دیگری گزارش عملکردش را ارائه می‌کند و بیشتر وقت جلسات شورا را برای بررسی پرونده 4ساله‌اش اختصاص می‌دهد.

اما در بین تعریف و تمجیدهای اعضای شورای شهر از عملکرد شهرداری و شورای شهر دلخوری برخی از اعضای شورای شهر از رسانه‌ها و روزنامه‌های محلی به صحن علنی شورا کشیده شده است و بیشتر از هر زمان دیگری در عمر شورای چهارم خبرنگاران مورد توجه اعضای شورای شهر قرار می‌گیرند.

دلخوری از خبرنگاران از مطالب روزنامه محلی آغاز شده و تا جایی ادامه پیدا کرده است که مهنوش مومنی درخواست غیرمتعارفی از رییس شورای شهر مبنی بر راه ندادن خبرنگار یک رسانه خاص داشت.

این بحث‌ها در حالی انجام می‌شود که اخبار غیر رسمی حاکی از رد صلاحیت شدن برخی اعضای معترض این شورا برای انتخابات دور پنجم شورای شهر است.

در نشست علنی دیشب شورای شهر( 28ام فروردین) هم ، علی بابایی شهردار کرمان گزارش مفصلی از عملکرد یک سال و نیم خودش ارائه کرد، او در این گزارش پارک‌های افتتاح شده و مسیرهای سبز ایجاد شده برای نوروز را به تفضیل بیان کرد و توضیحاتی در مورد پروژه‌های عمرانی و درصد پیشرفت آنان داد.

علی اکبر مشرفی پیش از اینکه شهردار کرمان گزارش عملکردش را ارائه دهد گفت: گزارشی که شهردار ارایه می‌دهد در اصل گزارش عملکرد شورای اسلامی شهر است چون برنامه ریزی‌ها و پشتیبانی‌ها در شورا بوده است و توسط شهرداری به انجام رسیده است.

مشرفی از خبرنگاران خواست این گزارش را منعکس کنند، او با تاکید بر اینکه از شورای چهارم دفاع می‌کند گفت: این شورا از افراد با سواد و متخصص تشکیل شده است.

مشرفی با بیان اینکه شوراهای دیگر را هم رصد کرده است ، این شورا را متفاوت و موثر دانست مومدعی شد که این شورا فوق العاده قوی عمل کرده است
اما مشرفی تنها کسی نبود که در این جلسه خطاب به خبرنگاران صحبت کرد ، علی منصوری عضو دیگر شورای شهر کرمان با اشاره مستقیم به انتخابات دلخوری خودش را از آنچه بی اخلاقی سیاسی نامید، اعلام کرد و گفت: انتخابات با بی اخلاقی سیاسی پیش می‌رود، کی می‌خواهیم اخلاق را در انتخابات لحاظ کنیم؟

منصوری با دلخوری صحبتش را ادامه داد و گفت: خبرنگاری که در جلسات شورا هم حضور دارد در روزنامه‌اش خطاب به استاندار نوشته است ، چرا نخبگان در انتخابات شرکت نکردند؟ معیار شما برای تشخیص نخبه چیست؟ یعنی در این شورا هیچ نخبه‌ای وجود ندارد؟

منصوری پس از ابراز دلخوری‌هایش از ریاست شورا درخواست کرد که در جلسه‌ای دیگر عملکرد 4ساله‌ی شورای شهر را بررسی کنند.

پس از منصوری ،دیوان بیگی و مومنی هم از بی اخلاقی و مغرضانه بودن اخبار رسانه‌ها انتقاد کردند تا جایی که مهنوش مومنی از رییس شورای شهر خواست که مانع ورود خبرنگارانی شود که از رسانه‌هایی می‌آیند که پرونده قضایی دارند.

ماه بانو معصوم زاده در پاسخ به مهنوش مومنی گفت: نمی‌شود سلیقه‌ای عمل کرد و خبرنگاری را به جلسات راه نداد، باید بر اساس قانون عمل کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)