کد خبر: ۲۱۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
فرماندار رفسنجان:
فرماندار رفسنجان با بیان اینکه خیلی از باغات در معرض نابودی هستند، تصریح کرد: برخی چاههای مجازی که داریم با پروانه های بالای 50 – 60 لیتر الان 7-8 لیتر آب با کیفیت بد برداشت می کنند.
فرماندار رفسنجان با بیان اینکه چند رودخانه مهم گیودری، شور، سفید، و رودخانه هایی که از سمت راویز و شهربابک سرازیر می شوند در شهرستان جاری هستند، گفت: در سالهای اخیر بدلیل خشکسالی خیلی به این رودخانه ها توجه نمی شد اما با بارش رحمت الهی در بهمن، اسفند سال گذشته و فروردین امسال بارندگی های بسیار خوبی در کشور و استان و شهرستان صورت گرفت و رودخانه های شهرستان جاری شدند.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کویر، حمید ملانوری ظهر امروز 3 اردیبهشت ماه در شورای حفاظت منابع آب و هماهنگی طرح تعادل بخشی سفره های آب زیرزمینی شهرستان رفسنجان اظهار کرد: منطقه ما به لحاظ بحث آب از مناطق بحرانی کشور محسوب می شود و تشکیل شورای حفاظت از منابع آب و شورای هماهنگی طرح احیا و تعادل بخشی دشت رفسنجان برای این است که با سیاست گذاری و تدابیر بومی به حفظ منابع آبی اقدام کنیم و بهترین استفاده را از سفره های کنونی زیرزمینی انجام دهیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه عمده درآمد و توسعه رفسنجان به آب وابسته است و بیشترین اشتغال از تولید پسته می باشد، تصریح کرد: این موضوع دلیلی است که دقت بیشتری در منطقه ما در حوزه مصارف و منابع آب انجام شود.

وی بیان داشت: بیش از 1100 حلقه چاه داریم که از آنها بهره برداری می شود و در برخی مناطق کوهستانی چشمه ها و قنوات هم هستند که اینها ممر درآمد و استفاده مردم شده اند.

ملانوری عنوان کرد: در سالهای گذشته که دچار خشکسالی بودیم علاوه بر افت سطح آبهای زیرزمینی و تاثیرگذاری در کیفیت آب، در مصرف آب در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات و مصرف و تامین آب شرب دچار گرفتاری و بحران هستیم.

فرماندار رفسنجان موضوع آب در شهرستان رفسنجان را اولویت نخست دانست و گفت: توجه به موضوع آب در همه زمینه ها و در حوزه های مختلف اجتماعی، شهری، سیاسی، اقتصادی لازم است. در هر حوزه ای ورود کنید باید اولویت اول آب باشد تا با ساماندهی بخش آب به بخشهای دیگر بپردازید.

ملانوری با بیان اینکه خیلی از باغات در معرض نابودی هستند، تصریح کرد: برخی چاههای مجازی که داریم با پروانه های بالای 50 – 60 لیتر الان 7-8 لیتر آب با کیفیت بد برداشت می کنند.

فرماندار رفسنجان میانگین تولید محصول پسته امسال را یک تن در هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: همه کشاورزان و باغداران، کسبه و بازاریان و ... چشم شان به همین محصول است، تا منطقه از رکود منطقه خارج شود این در حالی است که در حوزه تامین آب برای چاه تلمبه ها دچار چالش های واقعا جدی هستیم و باید برای آن فکری شود و برای تامین آب برای اراضی و باغات کشاورزی که دارای تولید و کیفیت خوبی هستند باید برنامه ریزی کرد.

ملانوری با بیان اینکه چند رودخانه مهم گیودری، شور، سفید، و رودخانه هایی که از سمت راویز و شهربابک سرازیر می شوند در شهرستان جاری هستند، گفت: در سالهای اخیر بدلیل خشکسالی خیلی به این رودخانه ها توجه نمی شد اما با بارش رحمت الهی در بهمن، اسفند سال گذشته و فروردین امسال بارندگی های بسیار خوبی در کشور و استان و شهرستان صورت گرفت و رودخانه های شهرستان جاری شدند.

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه این بارندگی ها سبب شد در حوزه رودخانه ها و مسیل ها و سبلاب ها توجه ویژه داشته باشیم، ابراز داشت: به یکباره ورود حجم بزرگ آب در مسیر رودخانه های شهرستان سبب تخریب پلها، تخریب جاده ها، تیرهای برق و ... شد و اتفاقاتی که فکر نمی کردیم افتاد که این نشان می دهد ما باید آمادگی لازم را داشته باشیم و از تغییر مسیر رودها پرهیز کنیم.

ملانوری تصریح کرد: خشکسالی در این سالها اینقدر عادی شده بود که به رودخانه ها و مسیرهای آنها بی توجهی شده و به ساخت خانه در حریم رودخانه، ریختن زباله های ساختمانی و ... روی آورده شده بود که این موضوع برای آینده شهرستان خطرناک است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پربازدید ها

فرماندار کرمان: مهمترین مانع در طرح جهش مسکن شهر کرمان مربوط به تامین زمین است

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پیش‌بینی تولید  80 هزار تن گندم در شهرستان ارزوئیه

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار / جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

در اثر بارش‌های اخیر؛ میلیاردها تومان به بخش کشاورزی جیرفت خسارت وارد شد

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)