کد خبر: ۲۲۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر کار ، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حق نداریم 40 هزار تومان در جیب افراد بریزیم و 200 هزار تومان از جیب دیگر بکشیم افزود: ما باید کرامت را برگردانیم و در این 4 سال موفق شدیم زیرساخت های حرکتی جهشی را آماده و فراهم کنیم.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، علی ربیعی عصر دوشنبه در همایش اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال در خانه معلم همدان افزود: برخی سخنان امروز که گفته می شود یارانه 250 هزار تومانی یا پول به بیکار می دهیم مسوولانه نیست چرا که باید پول را به کارفرما داد و فرد را حمایت کرد تا سر کار برود و این طرح بزودی اجرا خواهد شد. 

وی اظهار کرد: باید به یاد آورد که جامعه ای که در آن پول، پول بیاورد و افراد با رانت، ثروتمند شوند ، مرهون کار و کارگر نیست و جامعه تولید محور است که مرهون کار و کارگر است. 

وی تاکید کرد: به عنوان وزیر کار، هرکسی پیچ و مهره ای به زمین بدوزد به او احترام می گذارم و کارگری که از جان خود مایه می گذارد ، ارزش می نهم و این جامعه کار و کارگر ارزشمند است. 

ربیعی گفت: اگر می خواهیم جامعه ای تولید محور داشته باشیم باید اهمیت اقتصاد و فرهنگ در نهادهای اجتماعی تقویت شود تا قدرت ایران را افزایش دهیم. 

وی اضافه کرد: اگر می خواهیم در حوزه اقتصادی حرکتی پرشتاب داشته باشیم باید بدون هراس از دشمن و با عقلانیت ، سخت کوشی و تولید محور حرکت کنیم . 

ربیعی گفت: عصر بلوغ و مسئولیت پذیری انسانها فردا آغاز می شود و رمز مسولیت پذیری این است که در جامعه خود را متحول و پیشرفت کنیم و خداوند هم همه پیامبران را برای تعالی انسانها قرار داد تا به ما یادآوری شود که همه مسوولیم . 

وی با بیان اینکه دولت روحانی دولت مسوولانه است تاکید کرد : برای داشتن جامعه ای خوشبخت همه باید باهم مسوولانه زندگی کنیم اما تصمیمات غیر مسوولانه نگیریم. 

ربیعی افزود: سخت است تصمیمی گرفته شود که تصمیم گیرنده خود را در ازای نسلهای بعدی مسوول بداند و از تصمیماتی که تنها امروزی ها را خوشحال کند ، پرهیز کند. 

وی با اشاره به ویژگیهای گذشت ، رضایت و همنشینی پیامبر (ص) در کنار فقرا افزود: منزلت دادن به یک سیاه و زندگی در کنار فقرا و اهمیت به کرامت انسانها را باید از پیامبر (ص) آموخت. 

ربیعی با بیان اینکه معتقدم در بحث اقتصاد باید کیک اقتصاد را بزرگتر کنیم اظهار کرد: زمانی که دولت تدبیر و امید بر روی کار آمد اقتصاد کوچک شده بود و در اقتصاد کوچک نمی توانیم مردم را به زندگی بهتر ببریم. 

وی تاکید کرد: در اقتصاد کوچک می خواهند مردم را به سمت زندگی بهتر ببرند و رقمی پرداخت می کنند اما مجبورند چهار ماه بعد آن را دریافت کنند و این یک جهت عقلانی نبود. 

وی افزود: ما 60 درصد کسری رشد داشتیم و امروز رشد منحنی رو به پایین را به بالا می بریم و این اتفاق بزرگی بود که باید ادامه پیدا کند. 

وی تصریح کرد: امروز برخی می گویند رشد نکردید! و وقتی رشد کردیم، می گویند اثرش کجاست؟ هر دوره تاریخی تا سه سال اثر خود را می گذارد و هر دوره تاریخی اثر تاخیری بر دوره خود دارد و دقیقا ریزش نیروی کار در دوره دولت تدبیر و امید شروع شد. 

ربیعی با اشاره به اینکه ریزش نیرو از همین نقطه شروع نمی شود بلکه یک فرآیند تاریخی داریم و یک فشل شدگی زمانی داریم گفت: کشور ونزوئلا شرایطی شبیه کشور ما داشت و آنها امروز با 600 درصد تورم حرکت می کنند اما جمهوری اسلامی توانست در سایه عقلانیت تورم را کنترل کند. 

وی بیان کرد: رشدی که در سالهای اخیر در کشور بوده در سال 1396 بیشتر خواهد شد و این رشد 100 هزار شغل را به دنبال خود خواهد داشت. 

وی با بیان اینکه کار بزرگی که در این دولت انجام شد پیش بینی پذیر کردن اقتصاد بود؛ افزود: زمانی افراد صف طلا و ارز می ایستادند و ارز و نوبت خرید ارز خود را می فروختند و کسی نمی توانست ریسک کند که پول خود را در کدام بانک بگذارد تا فردا سکه بخرند و در این مسیر فقرا بیشترین لطمه را خوردند. 

وی با بیان اینکه تورم امروز هم هست افزود: اما تورم به زیر 2 رقمی رسید و کسری تورم به معنای این است که کمتر گران می خرید و آنچنان نیست که به طور وحشتناکی افزایش قیمت باشد و این در سایه عقلانیت و سخت کوشی دنبال شد. 

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: خوشبختانه برنامه اشتغال منسجم را دنبال می کنیم و سال گذشته با شغل هایی که ایجاد شد دیده نمی شود و این سوال است که چرا شغل و رشد دیده نمی شود؟ اما عده ای نمی گویند اگر این شغل و رشد نبود، امروز چه اتفاقی می افتاد؟ 

ربیعی در ادامه این مطلب توضیح داد برای اینکه در یک دوره طولانی اقتصاد کشور را کوچک کردیم و در کوتاه مدت وقتی رشد می دهیم این رشد تا اثر خود را بگذارد طول می کشد و زمان می برد. 

وی بیان کرد: سال 84 تا چند سال اثر خود را نشان می دهد و هنوز منحنی به دلیل نتایج سالهای گذشته رو به بالا است. 

وی اضافه کرد: سالها شغل ایجاد نشد و بیکاری روی هم فشرده شده بود و نیروی کار با تاخیر هفت سال و هشت سال به مراکز علمی و آموزشی رفتند و از سال گذشته سالی 850 هزار فارغ التحصیل وارد بازار کار می شود و این به دوره ما خورد و ما خوشحالیم چون ایران را دوستداریم و جامعه را دوست داریم . 

وی تصریح کرد: با این وصف که 700 هزار شغل ایجاد شد به نسبت جمعیتی است که وارد می شود و این جمعیت تا چند سال آینده به همین گونه رشد می کند و فارغ التحصیلان این دوره تا چند سال دیگر وارد بازار کار می شوند و نیازمندیم سالانه حدود 900 هزار شغل ایجاد کنیم. 

وی ادامه داد: با شروع کار دولت تدبیر و امید ریزش کارخانه ها شروع شد و نرخ مشارکت افزایش پیدا کرد و امید مردم بیشتر شد و این موضوع 2.5 درصد در این دولت افزایش پیدا کرد. 

وی تصریح کرد: آنهایی که منصفانه می گویند، بگویند اگر این دولت نبود الان چه وضعی بود؟ 

**رونمایی از سند برنامه های اشتغال کشور در همدان 

وزیر کار ادامه داد: امروز از برنامه های اشتغال رونمایی می کنم و اسفندماه 95 و ابتدای فروردین ماه در کمیسیون تخصصی و شورای اشتغال برنامه ریزی شد. 

وی در توضیح برنامه های اشتغال گفت: یک برنامه کوتاه مدت برای مشاغل حمایتی داریم و به سمت اینکه تعدادی روز را برای هر ایرانی و چند شغل را حداقل تضمین کنیم. 

وزیر کار ، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: یک برنامه داریم که به سمت کارورزی برویم و از یارانه به سمت کارانه حرکت کنیم تا بتوانیم فارغ التحصیلان را با مقدار پول و حقوقی که دولت به کارفرما می دهد جذب کنند. 

وی با تاکید بر اینکه این یک دروغ به مردم است که پول به دستت می دهم و می گذارمت سرکار اضافه کرد: پول را به تولید و کارفرما بده تا بر سرکار بروند و ما با این هدف کار می کنیم. 

وی بیان کرد: در برنامه دیگری تصمیم داریم حق بیمه افراد را با تاکید بر زنان و جوانان پرداخت کنیم تا افراد جذب کارگاه ها شوند و مشوق های کارفرمایی بگذاریم و اینها با یک مرحله بندی بالا می آید. 

ربیعی گفت: در برنامه دیگر قصد داریم آموزش در محیط واقعی را به گونه ای طراحی کنیم که 150 تا 400 هزار آموزش در محیط واقعی و دستمزدهای توافقی داشته باشیم و در برنامه دیگر اشتغال فراگیر با توجه به مزیت استانها است که بالای 600 هزار شغل را ایجاد کند. 

وی افزود: در استان همدان می دانیم که در هر شهری چه مزیتی است و این طرح در کجا باید پیاده شود و با مذاکراتی که با بانک مرکزی انجام می شود سال جاری حداقل 20 هزار میلیارد تومان برای این گونه مشاغل در نظر گرفته خواهد شد. 

وی با بیان اینکه برای بررسی این طرح 45 کارشناس بزرگ و جهانی و داخلی آمده اند و در بخش های مختلف از جمله زنبور عسل، پوشاک ، حمل و نقل ، لجستیک و گردشگری مطالعه و آماده شده است. 

وی بیان کرد: طی بررسی ها ، میزان حقوق بازنشستگان و تورم فاصله بسیار بالایی بود و 67 درصد قدرت خرید بازنشستگان کاهش پیدا کرد. 

ربیعی با بیان اینکه شاخص قدرت خرید را به آقای روحانی نشان دادم و گفتم ما باید این را جبران کنیم و گفتند سیاست پیشنهادی چیست؟ و در پاسخ گفت سیاست اقتصادی کشور را یک شبه نمی توان تغییر داد و باید به مرور و پلکانی پایینی ها را بالا بیاوریم اما هنوز باید مسیری طولانی را طی کنیم. 

وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی بیان کرد: 500 درصد ارزش دفترچه روستاییان و عشایر را افزایش دادیم و 11 میلیون فقیر حاشیه شهرها بیمه شدند . 

وی با بیان اینکه تا فصل اول 96 نمی گذاریم هیچ کارگر ساختمانی بدون دفترچه بماند، ادامه داد: دولت تصمیم دارد کارگران ساختمانی را بیمه کند چون آنها زندگی سختی دارند و برای بیمه و درمان برنامه ریزی شد . 

وی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت کمک بزرگی به جامعه بود افزود: امروز دیگر هرکسی به بیمارستان می رود دلشوره ندارد و مریض خود را نمی گذارد و از بیمارستان فرار کند ! ما امروز خوشحالیم که از بیمه اجتماعی فراگیر دفاع کنیم که برنامه ریزی و زیرساخت ها فراهم شده است تا هر ایرانی یک دفترچه بازنشستگی داشته باشد. 

وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه خیلی بد است که بچه ای به مدرسه نرود و در این راستا 170 هزار بچه شناسایی شد که به مدرسه نمی روند و به منزل تک تک آنها تماس گرفته شد . 

ربیعی افزود: سال اول دولت 200 هزار مادر شناسایی شد که احساس می شود دچار سوء تغذیه بودند و امروز زنانی که سوء تغذیه دارند در مراکز بهداشتی شناسایی می شوند. 

وی اضافه کرد: 200 هزار بچه در مهد کودک ها شناسایی شد تا در مناطق محروم یک وعده غذای گرم بگیرند و این کوچکترین کار بوده است و جهت گیری درست بوده و بر اساس برنامه ریزی کاری کردیم که هیچ خانواده با 2 فرزند معلول به بالا بدون مسکن نباشد. 

وی ادامه داد: با همکاری وزارت مسکن و شهرسازی امیدواریم سال 96 سال مسکن زنان سرپرست خانوار باشد و طی 2 یا سه سال به زنانی که قدرت توانمند شدن ندارند، کمک شود . 

وی با بیان اینکه تمام کردن مسکن مهر از دیگر برنامه های مهم سال 96 است افزود: کسانی که مسکن مهر گرفتند حق دارند زندگی خوب در مسکن های خود داشته باشند و در این دولت بیش از گذشته منابع زیادی را برای تکمیل مسکن مهر داشتیم. 

وی افزود: بیش از 50 درصد مسکن های مهر را در دولت تدبیر و امید تحویل داده شد و در بخش تعاونی نیز در سال 96 تحویل داده خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه در بخش رفاهی سعی شد با سیاست منسجم به جلو برویم افزود: امیدوارم بتوانیم با عقلانیت و تدبیر و مدارای بزرگ و شجاعت برای استقلال کشور را که مشی دولت است ادامه پیدا کند و تا 20 سال این مشی ادامه یابد. 

وی افزود: باید به جایی برسیم که ایرانیان شرایط زندگی بهتر داشته باشند و مسولیت این است که رنج زندگی را کم کنیم و مردم شرایط بهتری برای زندگی داشته باشند . 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)