کد خبر: ۲۲۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷
ارسال به دوستان
ذخیره
روحانی بی آنکه نامی از قالیباف ببرد به نقد شعار 4درصدی و 96 درصدی او پرداخت و گفت: رئیس جمهور نماینده 100 درصد مردم است! کپی برداری های اشتباه نکنیم! یک جایی یک حرکت 99 درصدی شده، کپی نکنیم و چون سال 96 است نگوییم جنبش 96 درصدی!

روحانی بی آنکه نامی از قالیباف ببرد به نقد شعار 4درصدی و 96 درصدی او پرداخت و گفت: رئیس جمهور نماینده 100 درصد مردم است! کپی برداری های اشتباه نکنیم! یک جایی یک حرکت 99 درصدی شده، کپی نکنیم و چون سال 96 است نگوییم جنبش 96 درصدی!

 حجت الاسلام حسن روحانی ششمین نامزدی بود که در مناظره امروز به سوالات پاسخ داد. از او پرسیده شد: وجه تمایز سبک زندگی ایرانی اسلامی از سبک غربی چیست و چه برنامه ای برای تحکیم سبک زندگی ایرانی اسلامی دارید؟

او در پاسخ با بیان اینکه مساله فرهنگ و سبک زندگی یک مساله بنیادین است و تلاش های خوبی برای آن شده است، گفت: خوشبختانه امروز مردم احساس آزادی فرهنگی بیشتری می کنند. باید ببینیم چطور می خواهیم با مردم برخورد کنیم؟ می خواهیم مردم را توانمندتر کنیم یا می خواهیم در زندگی مردم بیشتر دخالت کنیم؟ مردم باید انتخاب کنند. دولتی را انتخاب کنند که می خواهد انحصاری برخورد کند یا دولتی که با همکاری مردم می خواهد کار کند؟

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به برخی آمار و ارقامی که ارائه می شود، ادامه داد: دیدید نتیجه دولتی که چنین شعارهایی می دادٰ چه بود! دیدیم که با مردم چطور برخورد شد! دیدیم که مردم سبک زندگیشان شده بود ذخیره همه چیز چون نمی دانستند که فردا چگونه است! مردم از صبح در صف خرید بودند! اما الان آرامش به زندگی مردم برگشته است.

وی با بیان اینکه سبک زندگی از اخلاق و ایمان شروع می شود، ادامه داد: ما مردم فریبی نمی کنیم، انشقاق ایجاد نمی کنیم، درصد درست نمی کنیم!

روحانی بی آنکه نامی از قالیباف ببرد به نقد شعار 4درصدی و 96 درصدی او پرداخت و گفت: رئیس جمهور نماینده 100 درصد مردم است! کپی برداری های اشتباه نکنیم! یک جایی یک حرکت 99 درصدی شده، کپی نکنیم و چون سال 96 است نگوییم جنبش 96 درصدی!

او به تخریب دولت در ایام مختلف اشاره کرد و بار دیگر بی آنکه نامی از کسی ببرد، خطاب به مردم گفت: دیدید که در دوره برجام چه کردندك روی موشک شعار نوشتند! مسائل زیر زمینی را نشان دادند!

رئیس جمهور در پایان تاکید کرد: ما از روز اول اخلاق و اسلام را دنبال کردیم و هنوز هم این کار را می کنیم.

نقد دیگر نامزدها؛ برای عدم اجرای کرسنت در دولت احمدی نژاد 14 میلیارد جریمه شدیم

سیدمصطفی هاشمی طبا در نقد سخنان روحانی گفت: سبک زندگی از همین تریبونها شکل می گیرد. سبک زندگی عالمانه یا سبک زندگی مصنوعی و بنای یک امارت بر روی آب! ما سنت‎هایمان را با اسلام خلط کرده ایم. برخی سنت های گذشته را به عنوان امری ثواب می گوییم اما علمای ما می توانند سبک زندگی را تبیین کرده و به مردم بگویند که چگونه باید باشد. اینکه فقط بگوییم سبک زندگی اسلامی، کفایت نمی کند. نباید سبک زندگی ایجاد شکاف طبقاتی بکند. در این زمینه از نظر فرهنگی کم گذاشته ایم.

او با تاکید بر اینکه همه درست ها را گفتن باعث ایجاد سبک زندگی مناسب می شود؛ ادامه داد: ما قراردادری به عنوان کرسنت داشتیم که به خاطر آن 14 میلیارد دلار جریمه شدیم. اگر کرسنت بد است؛ اما باید بدانیم برای عدم اجرایش در دولت نهم و دهم جریمه شدیم. همه راست را به مردم بگویید.
اسحاق جهانگیری نامزدی دیگری بود که در واکنش به اظهارات حسن روحانی گفت: مقام رهبری به سبک زندگی ایرانی-اسلامی توجه زیادی نشان داده اند. در بخش های اقتصادی باید بگویم که ما در منطقه خشکی قرار داریم و از نظر آب در محدودیت هستیم اما می بینیم که مصرف سرانه آب ما بالا است. ما در مصرف کالاهای مصرفی و منابع زیرزمینی زیاده روی کرده ایم.

او ادامه داد: ما در کشوری هستیم که تنوع قومی داریم، باید بپذیریم که تنوع قومی تهدید نیست یک فرصت است. لر و بلوچ و ترک فارس در کنار هم هستند. در ایران هیچ قومی از قوم دیگری ایرانی تر نیست. زبان مادری باید تدریس شود و این اتفاق درباره زبان ترکی و کردی در این دولت افتاده است.

حجت الاسلام ابراهیم رییسی هم در پاسخ به اظهارات حسن روحانی گفت: مصرف منابع حداکثری، تولید سود آوری و گسست های اجتماعی به ویژه در خانواده ها از ویژگی های زندگی غربی است. عمران و آبادانی، مصرف بهینه منابع وحدت و انسجام اجتماعی ایثار و فداکاری از ویژگی های سبک زندگی ایرانی- اسلامی است. عمل به این موضوعات یک باور انقلابی می خواهد. قبل از فضای انتخابات روزنامه ها را بخوانیم و ببینیم که همه عزیزان مجلسی و دانشگاهی چقدر این دولت را نقد کردند؟

او ادامه داد: آیا دولت به وعده هایش عمل کرده است؟ من به کرمانشاه و کردستان رفتم و آن ها اشک می ریختند و می گفتند به وعده ها عمل نشده است. ما برنامه جامع کار و کرامت داریم و باید منابع اقدامات را اعلام کنیم. امر محرمانه در دولت ما وجود ندارد.

قالیباف هم در پاسخ به حسن روحانی گفت: فرهنگ حتما دستور نیست، قیم مابانه هم نیست. باید به مردم اعتماد کرد. اولین تکریم این است که فرهنگ را به دست مردم بدهیم. اگر اینجا ابزاری از شخصیتی در حوزه موسیقی نام می بریم؛ خوب نیست. باید بگوییم برای موسیقی چه کردیم؟ در حالی که در این 12 سال گذشته ما در حوزه موسیقی، سینما و تئاتر میلیاردی هزینه کرده ایم.

او ادامه داد: چرا ما مردم را ازجنگ می‌ترسانیم؟ اگر کسی قدر صلح را بداند ما هستیم. ما برادران و دوستان خودمان را در جنگ از دست داده ایم اما می دانیم اگر قدرت نداشته باشیم، عزت ما را زیر پا می گذارند. زیبنده ملت ایران نیست که مردم را بترسانیم. سابقه من روشن است اگر برنامه ای برای 5 میلیون اشتغال دادم، انجام می دهم. اگر شما وعده ای دادید و نتوانستید عمل کنید به بقیه نسبت ندهید.

سیدمصطفی میرسلیم هم در واکنش به اظهارات حسن روحانی با بیان اینکه در دوران شما شاهد رشد حقوق های نجومی، اختلاس ها و مفاسد هستیم، گفت: آیا این مفاسد با سبک زندگی ایرانی- اسلامی سازگار است؟ آیا وقتی شاهد این هستیم که خانواده تضعیف می شود و آمار طلاق رشد پیدا می کند، می توانیم بگوییم سبک زندگی ایرانی- اسلامی رشد پیدا کرده است؟ ایا سبک زندگی ایرانی- اسلامی با اسراف سازگار است؟ در دوران شما رکود سراسر کشور را فرا گرفته است. آیا نباید شاهد رشد فضایل اخلاقی باشیم؟ دروغگویی و عدم پاسخگویی در دولت هم رشد کرده است. آیا در سبک زندگی ایرانی- اسلامی باید جوانان ما دچار بحران هویت بشوند؟ 

دفاع پایانی روحانی:

حجت الاسلام حسن روحانی در پاسخ به نقدهایی که از سوی سایر نمایندگان در فرصت 2 دقیقه ای بیان شده بود، گفت: من فقط یک نکته را درباره کرسنت اشاره کنم؛ چون گفتند 14 میلیارد جریمه شدیم، باید بگویم که همچنین چیزی نیست و پرونده کرسنت هنوز در داوری است و به نتیجه نرسیده است. رقم ها هم این‌هایی که در شایعات می گویند، نیست.

او ادامه داد: مسلئه مهم این است که ما می خواهیم چه کنیم ؟ به قبل از سال 92 برگردیم یا این راه را ادامه دهیم؟ ما بین راه هستیم. آنچه که گفته می شود، وعده ای است که با واقعیت منطبق نیست. اگر ما خیلی خوب تلاش کنیم، می توانیم رشد 5 درصدی در برنامه داشته باشیم که رهبری هم همین را خواسته اند.

رئیس جمهور خطاب به آنهایی که وعده رشد 26 درصدی می‎دهند، گفت: آیا این شدنی است؟  آیا درآمد ملی را می شود در چند سال، دو برابر کرد یا وعده تو خالی است؟ کجای دنیا رشد 26 درصدی داشته است که ما داشته باشیم؟

روحانی خطاب به کاندیداهایی که فعالیت های اقتصادی دولت را هدف گرفته بودند، گفت: چرا دقیق حرف نمی زنید؟ می گویید رکود هست، قبل از سال 92 رشد اقتصادی کشور منفی هفت بود، حالا که رشد اقتصادی بالای 8 درصد داریم، شعار رکود داده می شود؟ در برخی از زمینه ها هنوز ضعف داریم و نیاز به تلاش است، اما لازم است که مردم فریبی کنار گذاشته شود.

او با اشاره به حوزه فرهنگ و هنر، گفت: سینماها و ارکست سمفونیک را که سال ها تعطیلش کرده بودند را ما احیا کردیم. اهل هنر را کدام دولت امیدوار کرد؟ ما این راه امید را باید ادامه دهیم و اجازه ندهیم بذر یأس پاشیده شود. ما به مردم امید دادیم که در کنار برجام، هم برنامه می آوریم، هم صادرات می کنیم، هم سرمایه لازم را می آوریم.

رئیس جمهور با اشاره به افتتاح چندین پروژه در روزهای اخیر؛ خاطرنشان کرد: اتومبیلی را با مشارکت فرانسه می سازیم، در تولید این اتومبیل با فناوری مشترک 40 در برابر 60 هستیم که در نهایت به 70 در برابر 30 می رسیم. برای این کار 270 میلیون دلار سرمایه خارجی به کشور آمد. ما فقط به مردم وعده نکردیم، ما نمی گوییم می توانیم؛ ما انجام می دهم و بعدا به مردم می گوییم این کاری است که انجام شده است و مردم شاهد خواهند بود.

او در پایان سخنانش گفت: آنچه ما در برابرش قرار داریم یک دو راهی است که باید یک کدام را مردم انتخاب کنند؛ یا شعار و وعده یا عمل و اجرا. یک مدیریت عامرانه یا یک مدیریت مردم سالارانه.

گفتنی است در حین سخنان رئیس جمهور دوربین صداوسیما تصویر قالیباف را نشان می داد که با لبخند به او می نگریست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)