کد خبر: ۲۲۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶
ارسال به دوستان
ذخیره
در همایش فارغ التحصیلان و حامیان جامعه عشایری:
رئیس آموزش و پرورش عشایری استان کرمان گفت: 109 کلاس درس توسط خیرین برای عشایر ساخته شده است، اما برای گسترش این خدمات باید نگاه ویترینی خود را به جامعه عشایر تغییر دهیم، به این دلیل که هنوز به آنجا که می خواسته نرسیده ایم.
رئیس آموزش و پرورش عشایری استان کرمان گفت: 109 کلاس درس توسط خیرین برای عشایر ساخته شده است، اما برای گسترش این خدمات باید نگاه ویترینی خود را به جامعه عشایر تغییر دهیم، به این دلیل که هنوز به آنجا که می خواسته نرسیده ایم و لازم است در این ارتباط همفکری ها و برنامه ریزی هایی صورت گیرد تا زمینه تحصیل را آنطور که در خور شان بچه های عشایر است فراهم کنیم.  

 "منوچهر امیرتیموری" صبح امروز 14 اردیبهشت ماه در همایش فارغ التحصیلان و حامیان جامعه عشایری استان کرمان برگزاری این همایش را در این برهه از زمان یک ضرورت دانست و گفت: آموزش و پرورش رکن و مبنای توسعه هر کشوری است و تاسیس آموزش و پرورش عشایری گامی بلند و مهم برای توسعه کشور و توسعه این قشر عظیم است که نقش ویژه ای را در امنیت، توسعه، تولید و سایر بخش های کشور دارند. 

وی با اشاره به کوچرو بودن جامعه عشایری و محرومیت های زیادی که این قشر در جامعه دارند، گفت: مرحوم بهمن بیگی با تاسیس آموزش وپرورش عشایری در کشور گام بزرگی را برای جامعه عشایری برداشتند و با روح عدالت جویی که داشتند آموزش و پرورش عشایری را با خون دل و با زحمت تاسیس کردند و این توسعه و پیشرفت پس از انقلاب اسلامی با توجه به روحیه عدالت خواهی و اهداف والای درون جمهوری اسلامی ادامه پیدا کرد.

رئیس آموزش و پرورش عشایری استان کرمان افزود: امروز گوشه گوشه کشور نخبگان و مسئولان عشایری وجود دارند و بدون هیچگونه چشمداشتی بی منت به کشور خود خدمت می کنند و خوشبختانه از لحاظ کمی به اهداف خود رسیده ایم و توانسته ایم با این نام و عنوان تمام فرزندان لازم التعلیم کشور را در هر نقطه ای حتی در دور افتاده ترین و صعب العبورترین مکان ها تحت پوشش قرار دهیم. 

وی در ادامه بیان کرد: گام اول ما در این مسیر این بود که هیچ دانش آموز عشایری از تحصیل محروم نماند و این برای ما میسر و اتفاق افتاد و اما با همه دلسوزی ها و حمایت های انجام شده چه از طرف دولت چه خیرین و نهادهای دیگر متاسفانه هنوز نتوانستیم خیلی از مشکلات را به تصویر بکشیم و هنوز جای تاسف است که امکات و تجهیزات و فضاها در خور این بچه ها نیست. 

امیرتیموری این عقب ماندگی ها را مربوط به یک دولت و دو دولت ندانست و گفت: ما در این مسیر یک عقب ماندگی تاریخی داریم که جامعه عشایری از این مسئله رنج می برد و مشکل اساسی هم اکنون  فقر و محرومیت این خانواده هاست که تاثیر در تحصیل بچه های عشایر نیز گذاشته است. 

وی یکی از اهداف برگزاری این همایش را همفکری برای محرومیت زدایی از جامعه عشایری دانست و افزود: این همایش برگزار شد تا همگی در جریان مسائل و مشکلات عشایری قرار گیرد و اینکه بدانند مشکلات حادتر از آن است که بخواهد بیان شود.

رئیس آموزش و پرورش عشایری استان کرمان با اشاره به ویترینی بودن جامعه ی عشایری گفت: متاسفانه در بیرون از جامعه از گل و بلبل صحبت می شود و اما وقتی سرک می کشیم و قدمی می زنیم در بین این جامعه واقعیت چیز دیگری است. 

وی افزود: از دیگر اهداف برگزاری این همایش این بوده است که تجدید خاطره ای برای  فارغ التحصیلان و دانش آموزختگان این جامعه همچنین ارتباط آن ها با آموزش و پرورش عشایری باشد.

امیرتیموری در ادامه تاکید کرد: تنها با ساختن مدارس مشکلات حل نمی شود و باید از توان فکری یکدیگر استفاده و یک راهکار را برای برون رفت این مشکلات از جامعه عشایری پیدا کرد و این با وحدت و همکاری امکان پذیز است.
 
وی با اشاره آسیب ها و چالش های آموزش و پرورش عشایری گفت: یکی از این چالش ها فضاها و مدارس عشایری است و با توجه به اینکه خیلی از مدارس ثابت ما هنوز چادری و کانکسی هستند و با مشکل کمبود امکانات و تجهیزات مواجه اند، اگر این مشکلات حل شوند، سطح سواد بچه ها نیز ارتقاء پیدا خواهد کرد.

رئیس آموزش و پرورش عشایری استان کرمان با توجه به اینکه 304 مدرسه ما در اول فعالیت فاقد سرویس بهداشتی بودند، اما با توجه به کمک ها امروز از وضعیت بهتری برخوردارند، گفت: دانش آموزان  پایه  ششم ما به لپ تاب و کامپیوتر نیاز دارند و همچنین امروز آموزش های نظری بدون آموزش عملی و آزمایشگاه جواب نمی دهد که متاسفانه از 533 مدرسه عشایری 500 مدرسه مربوط به ابتدایی است که فاقد آزمایشگاه هستند. 

وی تصریح کرد: برخی از معلمین ما در سخت ترین شرایط  همه ی مشکلات را تحمل کرده و از این شرایط شکایتی ندارند که این جای بسی تقدیر و تشکر را دارد. 

امیرتیموری در ادامه بیان کرد: فقر خانواده ها باعث ترک تحصیل بچه هاست و در بین بچه های عشایری متاسفانه به دلیل مسئله فقر و در نتیجه ترک تحصیل ازدواج های زودرس را داریم و حتی معلمانی هستند که پول تهیه کتاب بچه ها را نیز خود می پردازند. 

وی با توجه به سیر صعودی مدارس عشایری، گفت: این نشان دهنده ی این است که بچه ها دارای استعداد هستند و تنها چیزی که باعث و مانع رشد آن ها می شود، نبود امکانات است. 

رئیس آموزش و پرورش عشایری استان کرمان در ادامه گفت: 109 کلاس درس توسط خیرین برای عشایر ساخته شده است؛ اما  برای گسترش این خدمات باید نگاه ویترینی خود را به جامعه عشایر تغییر دهیم چرا که هنوز به آنجا که می خواسته ایم نرسیده ایم و لازم است در این ارتباط همفکری ها و برنامه ریزی هایی صورت گیرد تا زمینه تحصیل را آنطور که در خور بچه های عشایر است فراهم کنیم.  

وی در پایان گفت: سرنوشت ما از این افراد محروم جدا نیست و اگر در یک منطقه فقر وجود داشته باشد در باقی جاها نیز سرایت خواهد کرد و باید به خاطر خودمان هم که شده است فقر را از جامعه به خصوص جامعه عشایری بزداییم و بدانیم توسعه و رشد آن ها مساوی با رشد و توسعه کشور است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

نجات یک خانم از دست زورگیر خیابانی چاقو به دست در سیرجان

بارش‌ها در کشور 16 درصد کاهش داشته است؛ بیشترین افت بارش‌ها در کرمان

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در مناطقی از کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)