کد خبر: ۲۲۶۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱
ارسال به دوستان
ذخیره
اولین نشست شورای چهارم شهر کرمان پس از انتخابات
شورای چهارم شهر کرمان در حالی اولین جلسه خود را بعد از انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا تشکیل داد که با رای و انتخاب مردم بسیاری از افراد حاضر در جلسه از حضور در شورای پنجم بازمانده اند.
محمدرضا فرح بخش- شورای چهارم شهر کرمان در حالی اولین جلسه خود را بعد از انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا تشکیل داد که با رای و انتخاب مردم بسیاری از افراد حاضر در جلسه از حضور در شورای پنجم بازمانده اند.
شورای شهر کرمان که وظیفه ای مشخص دارد اما این بار رنگ و بوی تند سیاسی گرفته بود به گونه ای که اعضای انتخاب نشده از سوی مردم انتخابات پنجمین دوره شورای شهر کرمان را نیازمند بازنگری می دانستند و تاکید داشتند تا صندوق آراء باز شمارش شود. 
رئیس شورای چهارم شهر کرمان با تبریک حضور مردم در پای صندوق های رای اظهار کرد: نسبت به تخریب شورای چهارم شهر کرمان و عملکرد آن و زحماتی که در این شورا کشیده شد اعتراض دارم و  کمی در انتخابات غیر منصفانه برخورد شد و این در حالی اتفاق افتاد  که اعضای شورای چهارم فرصت دفاع از عملکرد خود را نداشتند، زبرا در یک زمان محدود با یک حجمه بزرگ رو به رو شدیم و غیر عادلانه بود.
علی اکبر مشرفی در نشست شورای شهر کرمان بیان کرد: به عنوان رئیس شورای فعالی آمادگی دارم از کیان شورای چهارم و زحماتی که در این چهار سال کشیده شد و کارهای مهم و اساسی صورت گرفت دفاع کنم.
وی گفت: در شورای چهارم از بهترین، با سوادترین، با تجربه ترین و عزیزترین افراد استفاده می کردیم و به نوبه خودم زحمات انجام شده را ارج می نهم و ار بزرگواری ها تشکر می کنم و اعضای شورای شهر همه در کار خود خبره، باسواد، با تجربه و کارآمد بودند. 
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم وجدان های بیدار در شهرمان نسبت به عملکرد ها به طور منصفانه قضاوت کنند و خدای نکرده عملکرد گروه یا فردی زیر سوال نرود و باید در زمینه تخریب های علیه شورای چهارم آگاه سازی کنیم.
سخنگوی شورای شهر چهارم کرمان هم گفت: انتخاب مجدد روحانی را تبریک می گویم و امیدوارم دولت وی نسبت به قشرهای ضعیف حساس باشد اما بعید می دانم زیرا دولت رفاه طلبان است و متاسفانه فساد در بخش هایی از این دولت رخنه کرده است.
حجت الاسلام ربانی افزود: قانون شکنی و بداخلاقی و دادن غذا و حمایت غیرقابل انکار برخی باعص شد تا رای خود را جمع کنند و در این جا باید بگویم که از وجود ضعف های قانونی متاسف هستم.
وی با اشاره به دیدار شورای شهر چهارم با استاندار کرمان در گذشته خاطرنشان کرد: همانطور در جریان هستید از مدت ها پیش پروسه ای مبنی بر تخریب شورای شهر کرمان آغاز گردید و اهداف آن اتفاق آشکار گردیده است. متاسفانه با حمایت برخی مدیران و مسئولین از یک لیست مشخص و حمایت چهرهایی منتسب به فتنه 88 این لیست رای آورد.
وی با زیر سوال بردن انتخابات پنجمین دوره شورای شهر کرمان شمارش دوباره صندوق های رای را خواستار شد و گفت: باید رزم حسینی استاندار و توحید فرماندار کرمان تخلفات انجام گرفته را پیگیری کنند، در بهبوهه تبلیغات تخلفات اینقدر زیاد است که قابل شمارش نیست  و باید به این مسئولین گفت آیا شما این همه قانون شکنی را ندیدید؟ 
حجت الاسلام ربانی ادامه داد: همه تخریب ها و قانون شکنی ها از اهداف شوم است و مجددا نخواهیم گذاشت فتنه گران برگردند و ظاهرا شورای شهر کرمان مورد حمایت استندار کرمان رای خود را آورده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با خطاب دادن ساختمان شورای شهر اظهار کرد: آنروز که بخواهند تو را تخریب کنند من کفن پوش و با چشمانی اشکبار  تنهایت نخواهم گذاشت.
کمال جوانمرد هم در این جلسه با تبریک حضور پرشور مردم در انتخابات گفت: آنچه شیرینی این حماسه باشکوه را به دیار مردم کریمان تلخ کرد حذف نا آشناها بوده است.
وی عنوان کرد: شکایتی را با 7 عدله و  7 بند تنظیم و به مقامات مربوط تقدیم کردم و امیدوارم این موارد بررسی گردد زیرا اگر این موارد به نوعی تایید شود قطعا به اعتماد مردم و نظام ضربه خواهد زد و تقاضا دارم  شبهات و ابهامات برطرف و بررسی دقیق شوند و مستندا جواب دهند.
اما زهرا ایرانمنش دیگر عضور شورای شهر کرمان  با دفاع از سلامت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا کرمان خطاب به اعضاء گفت: من هم داخل آن لیست مورد اشاره که شما از انتخاب آنان انتقاد دارید هستم، با بررسی گرایش های سیاسی در اداوار مختلف می توان فهمید که مردم در هر برهه ای گروهی را انتخاب کردندو نباید انتخاب و علاقه مردم را زیر سوال برد و باید به آن احترام بگذاریم.
وی که در لیست شهرامید حضور دارد و به شورای پنجم هم راه یافته است، خاطرنشان کرد: نباید برخی را به ارتباط با فتنه گران متهم کنیم، در دوره دوم شورای شهر کرمان یادم است از لیست ما یک نفر بود که وارد شورا شد و ما پذیرفتیم و گفتیم موجی در جامعه ایجاد می شود و مردم به آن لیست گرایش پیدا می کنند و ما باید به نگاه و خواسته مردم احترام بگذاریم.
زهرا ایرانمنش تاکید کرد: نباید کل مجموعه را زیر سوال برد و مقام معظم رهبری و همه مسئولین همیشه در بیانات خود همه را به وحدت دعوت می کنند. 
وی همچنین تخریب نماینده دولت در استان را یک کار غیر اخلاقی دانست و اظهار امیدواری کرد: باید نماینده دولت را به این شکل مورد حمات قرار دهیم، زیرا پشتیبانی و فعالیت او در خصوص پروژه های عمرانی سطح شهر کاملا مشههود است و مراجع قانونی مشخص است و اگر شکایت وجود دارد باید بررسی شود. 
مشرفی در این زمان لب به سخن گشود و گفت: جناب رزم حسینی از استانداران خوب ما هستند و با حمایت و کمک وی شهر ما شاهد رشد و ترقی بوده است و به عنوان یکی از اعضاء شورا از استاندار کرمان تقدیر و تشکر می کنم و به عنوان نماینده دولت موفق باشند.
شهردار کرمان گفت: مهمترین نکته این است که هرچه باشد مردم انتخاب کردند و من به عنوان کوچکترین عضو در عملکردشورای چهارم خواهش دارم  تا بحث های انتخابات را از بحث های اجرایی جدا کنیم.
بابایی عملکرد شورای چهارم را قابل قبول دانست و تاکید کرد: یادمان نرود در برخی پروژه ها اگر همکاری و همیاری اعضای شورای شهر و دستگاه های دولتی و در راس آن استاندار نبود قطعا به این رزومه نمی رسیدیم.
وی اظهار کرد: باید اتفاقات سیاسی و انتخاباتی را از شورا جدا کنیم و در این فرصت باقیمانده کارهای زیادی داریم که باید انجام دهیم. ظرف چند روز آیند ضلع شرقی و خیابان بهمنیار بازگشایی می شود و  فردا بازدید از پروزه های شهری است. 
سعید گیلانی هم در این نشست با انتقاد از انتخابات شورای پنجم شهر کرمان گفت: منتخبین عده ای بازنشسته دولتی هستند که صرفا جهت لابی کردن برخی مسائل حضور پیدا کرده اند و از دادستان و مسئولان تقاضا دارم رسیدگی کنند. همه می دانند شورای چهارم به جز دغدغه و مقابله با زیاده خواهی ها چیزی نداشت.
وی افزود: خواهید دید با ورود بازنشستگان دولتی به شورای شهر چه بیت المالی پایمال خواهد شد و ما باز شماری آراء را خواهانیم.
وی تصریح کرد: اکثر کاندیداها از نتیجه انتخابات شوکه شده اند و اینکه لیستی در کرمان رای بیاورد قابل قبول نیست.
گیلانی ادامه داد: کرمان سیاسی ترین استان است و متاسفانه بدترین سیاست در این استان وجود دارد خواهش دارم تا همگی از حق مردم دفاع کنیم، مهم این است شورا باید از تنوع علایق و سیاسون تکمیل گردد.
اما باید دید که چرا اعضای شورای چهارم اینقدر نسبت به لیست شهر امید که اکثریت آن با رای مردم به شورای پنجم راه یافته اند ناراتت هستند و هنوز شورای پنجم تشکیل نشده را به فساد و پایمال کردن بیت المال متهم می کنند.
آیا به دور از انصاف و اخلاق اسلامی نیست فردی که توسط رای مردم انتخاب شده است اینگونه متهم به فساد کنیم درحال که آن فرد هنوز بر کرسی شورای شهر تکیه نزده است.
از شورای شهر تقاضا دارم در همین فرصت باقیمانده خود نسبت به آبادای شهر کرمان در همه ابعاد همت گمارند و جناح های سیاسی به انتخاب مردم احترام گذارند.
رئیس شورای چهارم در پایان اعلام کرد: با توجه به اینکه عملا کمیسیون ها تشکیل نشده اند ختم جلسه را اعلام می کنم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)