کد خبر: ۲۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اعلام اینکه 17 شعبه تخصصی و 34 قاضی با قوت در حال رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در سراسر حوزه های قضائی استان می باشند، گفت: در مجموع 88 پرونده جرائم انتخاباتی تشکیل و 59 نفر بازداشت شده اند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اعلام اینکه 17 شعبه تخصصی و 34 قاضی با قوت در حال رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در سراسر حوزه های قضائی استان می باشند، گفت: در مجموع 88 پرونده جرائم انتخاباتی تشکیل و 59 نفر بازداشت شده اند.

 "یدالله موحد" در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: طبق بررسی های بعمل آمده عمده تخلفات و جرائم انتخاباتی جزئی و مرتبط با تبلیغات انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا بوده است و در بسیاری از موارد نیز  با تذکر مسائل حل وفصل شده اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: انتخابات در استان کرمان  با همکاری و مساعدت خود مردم و همت همه مسئولان به ویژه دستگاه های انتظامی وامنیتی در کمال امنیت و آرامش برگزار گردید.

وی بیان کرد: در راستای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، در دادگستری استان کرمان مجموعا تعداد 88 فقره پرونده تشکیل شده است ضمن آنکه در فرآیند برگزاری انتخابات در مجموع در سراسر استان کرمان تعداد 59 نفر متهم بازداشت شده اند که عمده جرائم ارتکابی حول موضوعاتی از قبیل  خرید رای و اخلال در نظم انتخابات، تخریب اموال عمومی و تبلیغات پس از اتمام مهلت قانونی، می باشد.

موحد ضمن تقدیر از حضور میلیونی ملت شریف ایران در انتخابات 29 اردیبهشت،عنوان کرد: حقیقتا عظمت حضور ملت ایران در پای صندوق های رای خیره کننده بود و مورد توجه فضای رسانه ای دنیا و نگاه سیاست مداران بزرگ دنیا قرار گرفت.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان تاکید کرد: این حضور حماسی بیانگر حقانیت نظام شکوهمند اسلامی و بیانگر اراده پولادین و جرف اندیش ملت ایران بود که پیرو منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به دعوت رهبری لبیک گفتند وجانانه دراین صحنه بزرگ حضور پیدا کردند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه از تشکیل 46 جلسه شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی در سراسر حوزه های قضائی استان کرمان خبر داد وافزود: از این تعداد 8 جلسه مربوط به مرکز استان و 38 جلسه مربوط به سایر حوزه های قضائی استان کرمان بوده است .

موحد اظهار کرد: یکی از ارکان موثر و اصلی آزادی و پذیرش دموکراسی در هر جامعه ای برگزاری انتخابات و تعیین سرنوشت مردم به دست خودشان به عنوان یک حق می باشد .

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان خاطرنشان کرد: قوه قضاییه همواره، همراه و همگام با مردم و مسئولین (ناظران و مجریان) همکاری و حضور موثر خود را در جهت تحقق اهداف نظام به انجام رسانده است و در اجرای وظایف ذاتی نیز ضمن پیشگیری از بروز تخلفات و جرائم در رسیدگی و برخورد با مجرمین و متخلفین نیز اقدامات بایسته را معمول داشته است.

وی اجرای طرح امنیت قضائی و حقوقی ویژه انتخابات 96 در سراسر حوزه های قضائی استان و تهیه، تدوین و انتشار  مجموعه «در مسیر انتخاب» در سطح کشور و استان را ازجمله برنامه های اجراشده در ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان دانست.

رئیس شورای قضائی استان کرمان گفت: 17 شعبه تخصصی و 34 قاضی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در سراسر حوزه های قضائی استان رسیدگی می کنند.

 این مقام قضائی تصریح کرد: اقدامات خوبی در کمیته رصد فضای مجازی  با محوریت دادستانی کرمان و سایر اعضای کمیته در ایام انتخابات و پس از آن صورت پذیرفت.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:طی فرآیند برگزاری انتخابات جلسات توجیهی متعددی با چاپخانه داران، اصحاب رسانه و جراید، خیریه ها، سمن ها و دستگاههای خدمات رسان، ستادهای تبلیغاتی ریاست جمهوری، نامزدهای پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا، ستاد نظارت بر انتخابات شوراها در استان کرمان صورت پذیرفت.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)