کد خبر: ۲۲۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل ثبت احوال کرمان:
مدیرکل ثبت احوال استان کرمان با بیان اینکه نرخ رشد کنونی جمعیت کشور 1.2 درصد است گفت: این نرخ در استان کرمان 1.6 و بالاتر از متوسط کشوری است.
به گزارش ایرنا حسین زین الصالحین روز چهارشنبه در سومین همایش هفته جمعیت در محل جهاد دانشگاهی کرمان با بیان اینکه نرخ باروری کشور در سال 95 حدود 1.8 و این نرخ در استان کرمان 2.1 درصد بوده است افزود: امروز بیشترین هرم سنی جمعیت بین جمعیت 20 تا 34 سال است که هدایت این امر در آینده به سمت جمعیت جوان نیاز به عزم ملی دارد. 
وی با بیان اینکه نرخ رشد جمعیتی کشورهای منطقه خاورمیانه بالای 2 است که خطر بزرگی محسوب می شود تصریح کرد: با وضع موجود شاهد جمعیت کهنسال در کشور خواهیم بود.
وی ادامه داد: اگر توان نداشته باشیم دشمن بر ما چیره می شود و حضور 40 میلیونی مردم پای صندوق های رای به پشتوانه جمعیت جوان کشور بود که نظام را بیمه کرد.
مدیرکل ثبت احوال استان کرمان گفت: با همین نرخ رشد، جمعیت سالمند کشور در سال، یکهزار و 429 با جمعیت زیر 15 سال برابر می شود که در این صورت با مشکل بزرگی مواجه خواهیم شد.
وی افزود: رشد جمعیت در دهه 90 کاهش قابل ملاحضه ای داشته و کشور ایران در حال سالخوردگی است زیرا هم اکنون بین هفت تا 14 درصد جمعیت ایران بالای 60 سال دارند.
زین الصالحین اظهار کرد: ایران از سال 2 هزار تا 2 هزار و 20 میلادی وارد مرحله سالمندی شده و تا سال 2 هزار و 50 وارد مرحله فوق و انفجار سالمندی خواهد شد.
وی گفت: نرخ رشد جمعیتی پایین تری را در شمال استان کرمان که رفاه بیشتری نسبت به مناطق محروم دارند شاهد هستیم.
مدیرکل ثبت احوال استان کرمان افزود: فرزندی که امکانات دارد اما مسیر را نمی شناسد با اولین ناهنجاری منحرف خواهد شد لذا افزایش رفاه نباید در معیارهای افزایش جمعیت تاثیری داشته باشد.
وی با بیان اینکه هر ماه بیش از پنج هزار نفر در استان کرمان متولد می شود بیان کرد: کمترین نرخ رشد جمعیت در کوهبنان 0.6 و بیشترین رشد در رودبار جنوب با 2 و نیم برابر جمعیت در بین شهرستان های این استان است.
زین الصالحین با بیان اینکه 12.4 درصد افزایش آمار ازدواج نسبت را در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم گفت: در مقابل تولد هر 100 زن 104 مرد در استان کرمان متولد می شود و در مقابل فوت هر 100 زن، 134 مرد از دنیا می روند. 
وی افزود: مهمترین اصل در سند چشم انداز 20 ساله افزایش جمعیت است و کشور ما برای 150 میلیون جمعیت ظرفیت دارد.
مدیرکل ثبت احوال استان کرمان عنوان کرد: برای افزایش جمعیت نیاز به برنامه ریزی، کار فرهنگی و مدیریت مناسب داریم و نخبگان استان کرمان باید برای افزایش جمعیت بین مردم فرهنگ سازی کنند.
وی گفت: 14 بند سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در سال 93 توسط این دولت ابلاغ شده که بسیاری از دستگاه ها در این سیاست ها دخیل هستند و ثبت احوال به عنوان دبیر شورای عالی جمعیت تلاش می کند تا تمام دستگاه های مرتبط در محیطی خوب خدمات ارائه کنند.
زین الصالحین افزود: همه باید در مسئله جمعیت دخیل باشند و ثبت حوال بند 14 سیاست ها را به خود مرتبط کرده است و از این سیاست عقب نشینی نخواهیم کرد.
مدیرکل ثبت احوال استان کرمان گفت: بنا داریم در اتاق فکر نخبگان و کارگروه تخصصی پیشنهادهایی به شورای راهبرداری استان کرمان به ریاست استاندار برای افزایش جمعیت مطرح کنیم و در پی سند توسعه راهبردی برای جمعیت این استان هستیم.
وی افزود: در قبال توسعه یافتگی و اینکه در مسیر توسعه قرار داریم باید مسیرهای توسعه ای را پیش ببریم و کاهش جمعیت امروز به کشور ضربه می زند.
زین الصالحین تصریح کرد: اگر برای ظرفیت سازی جامعه و جوان برنامه نداشته باشیم جوانان در مسیر کمال توفیقی پیدا نخواهند کرد گرچه ثبت احوال متولی این امر است اما این مهم برنامه ریزی کلی بوده که با نگاه ملی و استانی پیش رفته است.
وی گفت: بیش از 200 هزار شهید در دفاع مقدس دادیم و در سازندگی با عزم راسخ شرکت کردیم و این جوانان با حماسه سازی در انتخابات شرکت کردند و اگر به جامعه جوان و نیروی انسانی که بالاترین سرمایه امنیت است بها داده نشود اقتدار نخواهیم داشت.
مدیرکل ثبت احوال استان کرمان افزود: ثبت احوال در اقتصاد مقاومتی ورود کرده و با همکاری دفاتر پیشخوان امسال یک میلیون کارت هوشمند و 500 هزار شناسنامه تحویل مردم خواهد داد.
وی اظهار کرد: برای سومین سال متوالی ثبت احوال استان کرمان رتبه برتر کشوری را کسب کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)