کد خبر: ۲۲۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس کل دادگستری استان کرمان
رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید به اینکه یکی از مجازات های زیانبار،مجازات حبس است،گفت: مهمترین عامل برای کاهش جمعیت کیفری زندان ها تغییر نگاه ونگرش جامعه به مجازات است.
"یدالله موحد" شامگاه چهارشنبه سوم خردادماه در جشن بزرگ ملی حمایت از خانواده زندانیان (نسیم مهر)،اظهار کرد: جامعه، قضات، قانون گذار و همه در حال حاضر  نگاهشان زندان محور است و مجازات زندان را می پسندند اما بایستی بپذیریم مجازات هایی مفیدتر از حبس و زندان نیز وجود دارد.

موحد بیان کرد: از جمله عوامل افزایش بزهکاری زندان است و مخصوصا وقتی به صورت افراطی برای مبارزه با بزهکاری از این ابزار استفاده گردد و به ویژه زمانی که امکانات مناسب اصلاحی و تربیتی در اختیار سازمان زندان ها نباشد و زندان با کمبود اعتبارات مواجه باشد نه تنها به اهداف نزدیک نمی شویم بلکه نتیجه معکوس خواهیم گرفت.

وی گفت:خانواده زندانیان بی بضاعت یکی از آسیب پذیرترین اقشار در جامعه ما هستند و مجازاتی که خانواده زندانی متحمل می شود (مجازات های اجتماعی، ضربات روحی و روانی که به همسر و فرزندان زندانی وارد می گردد) به مراتب سنگین تر از مجازاتی است که به زندانی تحمیل می شود.

این مقام ارشد  قضایی استان کرمان با طرح این پرسش که آیا نگرش اجتماعی به خانواده زندانی که یک نگاه مجرمانه است،صحیح و عادلانه است؟ تصریح کرد: این نگرش باید اصلاح گردد و انزوای اجتماعی و شرایطی که وابستگان زندانی تحمیل می گردد حقیقتا منصفانه نیست.

موحد با بیان اینکه همواره شاهد  کمک های انسان دوستانه خیرین کرمانی در کنار نهادهای حمایتی بوده ایم،افزود: در بسیاری از مواقع خیران پیشگام تر از مسئولان در تمامی صحنه ها حضور داشته اند و اقدامات خیرخواهانه آنها در استان گره گشا بوده است و دستان مقدس خیران همیشه یاری گر نیازمندان علی الخصوص خانواده مددجویان نیازمند بوده است.

وی بیان کرد: همین امشب آقای محمدحسین اسکندری زاده رییس هیات مدیره خیریه کوثر مشیز 2 ملیارد ریال کمک به انجمن نموده اند که ایشان پیش از این نیز کمک های فراوانی به انجمن حمایت از زندانیان انجام داده اند که باید از این خیران پرتلاش تشکر کرد.

موحد در ادامه با اشاره به اینکه خانواده زندانیان چهار برابر خود زندانیان جمعیت دارند، هشدار داد: بالغ بر 90درصد خانواده زندانیان در استان کرمان زیر خط فقر هستند .

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با بیان اینکه اولین و مهمترین مشکل خانواده زندانیان معیشت است و اگر این مشکل حل نشود حتما این خانواده ها در معرض آسیب واقع می شوند، تاکید کرد: خانواده زندانیان مثل سایر اقشار جامعه نیاز به عزت و کرامت دارند و نیازهای معنوی مشابه ای دارند و واقعیت این است که حل مشکلات زندانیان کشور محتاج یک اهتمام و اراده جمعی و ملی است.

وی با بیان اینکه باید پذیرفت که جمعیت کیفری بالا امروز به عنوان یکی از مسائل ملی شناخته شود و ما در همه ی سطوح بایستی برای حل مشکلات زندان و خانواده زندانیان چاره اندیشی کنیم، اظهار کرد: طبق آخرین آمار در استان کرمان 12 هزار و 668 نفر زندانی داریم که 71 درصد آنها متاهل هستند و به عبارتی 8 هزار و 988 فرد زندانی دارای همسر و فرزند می باشند.

رئیس هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان کرمان با بیان اینکه قریب یک هشتم از این زندانیان تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان و سایر نهاد های حمایتی می باشند، تاکید کرد: یکی از بزرگترین آسیب های اجتماعی امروز جامعه ما تعداد زندانیان و یا به تعبیری جمعیت بالای کیفری است.

موحد عنوان کرد: طی سال های گذشته تلاش های فراوانی برای کاهش جمعیت زندانیان صورت گرفته و درحال حاضر به ازای هر یکصد هزار نفر، 397 نفر وارد زندان های استان کرمان می شوند و شاهد کاهش جمعیت کیفری در استان هستیم و این موفقیت خوبی است اما هنوز در آغاز راه هستیم و باید همچنان در این مورد تلاش کنیم.

 رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: برای اولین بار در کشور طرح ساخت مسکن، ویژه خانواده های زندانیان نیازمند در کرمان کلید خورده است و در حال حاضر 3 واحد منزل مسکونی در شهر کرمان آماده تحویل به 3خانواده زندانی بی بضاعت است

موحد اظهار کرد: این طرح با همکاری اداره کل زندان استان، شهرداری، بنیاد مسکن، اداره کل راه و شهرسازی، کمیته امداد و سایر دستگاه های خدمات رسان آغاز شده است و امیدواریم در آینده نزدیک مسکن های بیشتری ساخته شود تا مقداری از مشکلات خانواده های زندانی بی سرپناه کم شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)