کد خبر: ۲۲۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
ارسال به دوستان
ذخیره
محمد میرزایی
رئیس شورای اطلاع رسانی ستاد دکتر روحانی یا اشاره به اینکه ما هر گردشگری را نمی توانیم بپذیریم عنوان کرد: در این زمینه ، کسانی باید پاسخگو باشند که سفارتخانه ها را آتش می زنند و امنیت فضای گردشگری کشور را دچار مخاطره می کنند. وی در ادامه با بیان اینکه در امور زیربنایی اقدامات خوبی انجام شده خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت آقای روحانی بتواند اصلاح ساختارها را در سطح ملی شروع کند.
اقتصاد کرمان: واقعیت این است که دولت یازدهم میراث دار خرابی های متعددی بود که در زمینه های اقتصادی و اجتماعی به وقوع پیوسته بود و امروز حسن روحانی، تاوان مدیریت ضعیف و ناتوانی که در دولت قبل بر کشور اعمال شده را می دهد و با همه دستاوردهایی که داشته هنوز تا زدودن کامل آثار آن سوء مدیریت آشکار،راه زیادی در پیش دارد ؛راهی که مردم حاضر شده اند با صبوری و استقامت در آن، دولت روحانی را همراهی کنند اما گویا این صبر عاملان رقم خوردن این شرایط تاسف آور است که به سر آمده و با صدای بلند! دولت یازدهم را محاکمه و تکفیر می کنند که چرا در 4 سال نتوانسته اید هشت سال ویرانی و تخریب پایه های اقتصاد ، سیاست خارجی و .... را سامان دهید...
با دکتر محمد میرزایی از چهره های دانشگاهی استان ، عضو شورای عالی اصلاح طلبان استان و رییس شورای اطلاع رسانی ستاد دکتر حسن روحانی، با محوریت «میراثی که به دولت یازدهم رسید» گفت و گو کرده ایم که در ادامه می خوانید:
دولت های  نهم و دهم نا هنجاری های زیادی برای دولت یازدهم به ارث گذاشتند.دکتر میرزایی با بیان این مطلب، تصریح کرد: واقعیت این است که متاسفانه در دولتهای نهم و دهم ناهنجاری های زیادی در سطوح مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شکل گرفت و برای دولت آقای روحانی به ارث گذاشته شد.
وی خاطرنشان کرد:  قبل از این دو دولت هم دولتهای مختلفی داشتیم اما آنها قواعد و چهارچوب های تخصصی را رعایت می کردند،هرچند کاستی هایی هم داشتند.
وی اضافه کرد: در دولت نهم یک مرتبه مواجه شدیم با جریانی که باورها و عقاید خاصی داشت و کاردانی لازم را نداشت و همین ناکارآمدی ها باعث شد کشور ضربات سنگینی را در سطوح مختلف متحمل شود.
میرزایی بیان کرد: همچنین این نوع مدیریت باعث شد که ما با یک اجماع بین المللی بر علیه کشور مواجه شویم،چنانکه همزمان با قطعنامه های شورای امنیت  سازمان ملل ، برخی از کشورهای دوست و همسایه هم از کمک به ما سر باز زدند.
وی ادامه داد: شرایط  به گونه ای  پیش رفت که آمریکا و غرب با اجماعی که رقم زدند کاری کردند که در زمینه های اقتصادی و هسته ای در دنیا تنها شویم و دیدیم که بیشترین  قطعنامه ها علیه ما صادر شد.
رئیس شورای اطلاع رسانی ستاد دکتر روحانی گفت: در حوزه های اقتصادی هم متاسفانه پوپولیسم در کشور حاکم شد که امروز نتایج آن در کشور ملموس است.
وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال کشور یونان تنها به این دلیل که سیاستمدارانش از سال های 1980 دچار پوپولیسم شدند ، امروز یک ورشکستگی مدرن را در جهان نمایندگی می کند.
عضو شورای عالی اصلاح طلبان استان کرمان، افزود: در یونان همه از وام های سه درصدی در امور مصرفی استفاده کردند نه در امور تولیدی و نتیجه اش این شد که امروز شرایط مطلوبی ندارند در حالی که  ما در دولت های نهم و دهم به شرایط دشوارتری شبیه آنچه در ونزوئلا در جریان دارد ، دچار شده بودیم.
وی با اشاره به ارزش نفت در اقتصاد افزود: این سرمایه ملی به جای  اینکه به تثبیت اقتصادی کشور کمک کند متاسفانه در دولت نهم و دهم  برعکس عمل کرده است به گونه ای که تمام مصارف دولتی ما متکی به فروش نفت شد.
وی اظهار کرد: سیاست خارجی اشتباه دولت نهم و دهم کاری کرد که قطعنامه های شورای امنیت علیه ایران و تحریم های سنگینی همچون تحریم بانک مرکزی را  شاهد باشیم .
رئیس شورای اطلاع رسانی ستاد دکتر روحانی بیان کرد: ما در نتیجه چنین عملکردی شاهد کاهش شدید درآمدهای  نفتی  و افزایش قیمت  دلار از هزار تومان به سه هزار و 600 تومان بود.
دکتر میرزایی  افزود: در مقعطی از دولت گذشته بخش مسکن شاهد رونق بود که این بخش نیز پس از مدتی دچار رکود سنگین و مداوم شد و همچنان نتوانستند از این وضعیت، خارج شوند .
عضو شورای عالی اصلاح طلبان استان کرمان،  ادامه داد: با وجود افزایش قیمت دلار اما درآمد مردم افزایش پیدا نکرد و شرایط دشوارتری برای زندگی و معیشت مردم رقم خورد. 
وی گفت: مشکل بزرگ دیگری که در کشور به وقوع پیوست  تضعیف باورها و بنیان های اخلاقی جامعه بود که شرایط آن دوران و مدیریت حاکم در دولت ، مسبب رقم خوردن آن بود. 
وی تصریح کرد: وقتی که با مقدسات بازی شد مسلماً نسل جوان هم تاثیر می پذیرد و عوارض چنین رفتار و نگاهی تا سال ها در جامعه باقی خواهد ماند . 
دکتر میرزایی  اظهار کرد: بنابراین دولت روحانی وارث مجموعه ای از کاستی ها و خرابی ها در عملکرد بخش های مختلف اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی بود که کار را برای فعالیت دولت دشوار می کرد. 
وی ادامه داد: کشور در این مقطع از نظر نیروی انسانی نیز دچار چالش شد چنانکه به گفته ی یکی از دولتمردان، 80 درصد مشکلات کشور روی دوش مدیران  میانی است و این در حالی است که دولت احمدی نژاد در هشت سالی که  مسئولیت اجرایی کشور را عهده دار بود، تمامی مدیران میانی را حذف کردند و مملکت از این نظر هم ضربه سنگینی متحمل شد.
رئیس شورای اطلاع رسانی ستاد دکتر روحانی افزود: بعد از 20 و چند سال مدیریت کشور به صحنه کارآموزی افرادی تبدیل شد که هیچ تخصصی هم نداشتند اما ادعاهای بزرگی داشتند و با سیاستهای پوپولیستی و پخش پول، قصد حل مشکلات را داشتند.
عضو شورای عالی اصلاح طلبان استان کرمان، گفت: اولین اولویتی که دولت روحانی اعلا م کرد این بود که باید سیاست خارجی را از طریق گفت و گو حل کنیم و این کار سختی بود و معتقدم که واقعا خداوند به این موضوع کمک کرد.
وی تصریح کرد: ممکن است برخی فکر کنند که حتما در این مذاکرات بایستی تمام خواسته های ما برآورده می شد اما به طور طبیعی در هر مذاکره ای طرفین به دنبال منافع خود هستند و مهم این است که در مجموع نسبت مطلوبی از انتظارات هر دو طرف برآورده شود .
وی با بیان اینکه تلاش دانشمندان هسته ای کشورمان پشتوانه ای برای مذاکره کننده های ما در مذاکرات بود، گفت: قطعا به درایت دیپلماتیک هم نیاز داشتیم و  الحمدالله در این زمینه ، برجام را موفق می دانیم حتی اگر کاستی هایی نیز داشته باشد. 
وی با انتقاد از دولت دهم افزود: اگر می خواهیم با اقتدار در مقابل دنیا بایستیم باید اقتصاد خود را درون زا و شکوفا کنیم و معیشت مردم را تامین نماییم . 
عضو شورای عالی اصلاح طلبان استان کرمان، ادامه داد: همه در مناظره های انتخاباتی اخیر  دیدند که آقای جهانگیری اعلام کرد، در دهه اول انقلاب اولویت ها کاملا مششخص بود به گونه ای که حدود پنج میلیارد تومان به جنگ و سه میلیارد تومان هم به ارتزاق مردم اختصاص داده شده بود.
وی خاطرنشان کرد: انتظار داشتیم در شرایطی که تحریم بودیم، پول نفت را برای تقویت تولید کشور هزینه می کردند و یک ذخیره ی ارزی قابل توجه صورت می گرفت تا در مواقع تشدید تحریم ها بتوانیم به راحتی مقاومت کنیم. وی افزود: از طرفی با افزایش دلارهای نفتی کشور می بایست زیرساختها را تقویت می کردند که نکردند. وی ادامه داد: ایراد و انتقاد اساسی که به دولت دهم وارد بود این است که حتی در گفتمان خودش هم صادق نبود و مدعی بودند که بدون تعامل با جهان می توانیم موضوع هسته ای را پیش ببریم.
وی تصریح کرد: دولت دهم می بایست در حوزه های تولید، صنعت و معدن و کشاورزی کارهای بزرگی انجام می داد تا در دوران تحریم بتواند جلوی فشار بر زندگی مردم را بگیرد در حالی که دلارهای موجود را هم بذل و بخشش کرد و بخشی از آن هم  برای هزینه های جاری دولت هزینه شد.وی بیان کرد: این اقدامات باعث شد که در زمان تحریم فقط مردم لطمه ببینند و هر روز شرایط دشوارتری را تجربه کنند. 
وی گفت: وقتی که ریال ارزش خود را در مقابل دلار از دست می دهد مشکلات جدی برای طبقه پایین جامعه به وجود می آید که متاسفانه در دولت دهم این اتفاق رقم خورد.
وی گفت: همه شاهد بودیم که در دولت آقای روحانی تلاش زیادی شد تا مشکلات از طریق مذاکره رفع شود اما باید قبول کنیم که طرف مقابل هم برنامه هایی را در دستور کار خود داشت به گونه ای که شش قدرت سیاسی در مقابل مذاکره کنندگان  ایرانی قرار داشتند . وی بیان کرد: اعتقاد داریم که دولت یازدهم در تعامل با دنیا موفق عمل کرده است.وی اضافه کرد: مشکل دیگر دولت یازدهم برگرداندن اساس مملکت به اصول کارشناسی بود که دولت نهم، ریشه کارشناسی را سوزانده و سازمان مدیریت و  برنامه ریزی را منحل کرده بود . 
وی ادامه داد: دولت یازدهم در تمامی زمینه ها ، بحث کارشناسی را جدی گرفت و در زمینه  اقتصاد نیز اقتصاد دان های بسیار خوبی را در کنار خود دارد . وی بیان کرد: در این دولت ،هرفعالیتی  به متخصصان آن  واگذار شد و در حقوق شهروندی نیز کارهای خوبی شروع شده است و به طور کلی دولت یازدهم را می توان احیاگر اقتصاد ایران در این دوره نامید.
رئیس شورای اطلاع رسانی ستاد دکتر روحانی با بیان اینکه وضع مطبوعات هم در دولت یازدهم بسیار بهتر شده است، عنوان کرد: یادم است که در دولت دهم فضا به گونه ای بسته شده بود که ما نتوانستیم برای ورود آیت الله هاشمی رفسنجانی به عرصه انتخابات یک سالن را در اختیار بگیریم و رسانه ها هم با محدودیت های بسیاری مواجه بودند.
وی تصریح کرد: معتقدم  یک درصد پیشرفت در حقوق شهروندی، معادل چندین درصد پیشرفت در حوزه های دیگر است.وی بیان کرد: من امید دارم که آقای روحانی بتواند بعد از پیروزی در انتخابات تلاش بیشتری را برای حل مشکلات کشور داشته باشد.وی گفت: امروز مشکل اساسی کشور اقتصادی و از نوع اشتغال و درآمد است اما راه حل آن را تقویت حقوق شهروندی می دانم .
وی افزود: انتخاب آقای دکتر روحانی به ریاست  دولت به کمک آیت الله هاشمی رفسنجانی و اصلاحات طلبان انجام شد.وی اظهار کرد: اگر در دولت های نهم و دهم به کارشناسی اهمیت داده شده بود قطعا امروز وضعیت بسیار بهتری داشتیم.وی ادامه داد: تلاش رئیس جمهور روحانی را  قدر می دانیم و فضا را به هیچ عنوان ،قابل قیاس با دولت قبل نمی دانیم.
وی با اشاره به دستاوردهای اقتصادی دولت یازدهم خاطرنشان کرد: این دولت مملکتی را با تورم 44 درصد و رشد منهای شش درصد تحویل گرفت و تلاش کرد با تعامل با جهان این مشکلات را حل کند و امروز رشد اقتصادی به بالای شش درصد رسیده است.وی افزود: یکی دیگر  از دستاوردهای دولت یازدهم این است که تولید نفت را به شرایط قبل از دولت احمدی نژاد برگردانده و این یک گام بسیار بزرگ برای کشور است.
عضو شورای عالی اصلاح طلبان استان کرمان، بیان کرد: در کنار دستاوردهای نفتی، می بینیم که پتروشیمی و میعانات گازی هم رشد قابل توجهی داشته است و برای اولین بار تراز تجاری کشور مثبت شده است. وی افزود: ضایعاتی که در دولت دهم ایجاد شده به راحتی قابل حل نیست و بنا به گفته کارشناسان هنوز شش« ابر چالش» در پیش رو داریم.
وی ادامه داد: کارهایی با کشور شده که درست کردن آنها هم زمان می برد و هم هزینه زیادی دارد.وی با اشاره به اینکه ما هر گردشگری را نمی توانیم بپذیریم عنوان کرد: در این زمینه ، کسانی باید پاسخگو باشند که سفارتخانه ها را آتش می زنند و  امنیت فضای گردشگری کشور را دچار مخاطره می کنند. وی در ادامه با بیان اینکه در امور زیربنایی اقدامات خوبی انجام شده خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت آقای روحانی بتواند اصلاح ساختارها را در سطح ملی شروع کند.
رئیس شورای اطلاع رسانی ستاد دکتر روحانی افزود: امروز شرکت ها و بانک های دنیا، مشارکت های مالی خود را با ما شروع کرده اند به گونه ای که طی یک سال اخیر مجددا تولید خودروهای کره جنوبی را در کرمان خودرو هم شاهد هستیم.
وی افزود: در کشوری که طی 36 سال نتوانسته یک فروند هواپیمای نو بخرد، خرید ده ها هواپیمای نو، ذوق زدن دارد.وی خاطرنشان کرد: باید سرمایه گذاری خارجی را در کشور تشویق کنیم تا مشکل اشتغال در فاصله زمانی مناسبی حل شود.
وی با اشاره به مسیر توسعه استان کرمان نیز گفت: این مسیر قابل دفاع است و در وضعیتی هستیم که دولت توان پرداخت منابع مالی و عمرانی ندارد و اگر در واگذاری کارها به شرکتهای بزرگ ، برخی اصول را رعایت کنیم موفق خواهیم شد.
وی افزود: دیدگاه اقتصادی حاکم بر استان را مفید می دانم ولی امیدوارم فضای کشور باز شود تا مجبور نشویم برای توسعه از برخی از انحصارها استفاده کنیم.
وی بیان کرد: امیدوارم در کشور فضا به گونه ای باز شود که بتوانیم تعداد پیمانکاران استان کرمان را زیاد کنیم و از انحصار فاصله بگیریم.وی اضافه کرد: کرمان یک استان بزرگ و دارای امکانات بالقوه زیادی است اما باید به دنبال کیفیت استانداردهای اموزشی در استان باشیم. میرزایی عنوان کرد: دولت هم باید به نسبت جمعیت استانها به آنها کمک کند تا قابلیت جذب افراد توانمند در استانها افزایش پیدا کند.وی خاطرنشان کرد: استان کرمان این توان را دارد که به رشد خوبی برسد و این اقدام در دولت دوازدهم با ریاست آقای روحانی دور از انتظار نیست.
وی با اشاره به پیش بینی رشد 2 و نیم درصدی از محل بهره وری برای استان کرمان اظهار کرد: راه رسیدن به این رشد کمی سخت اما شدنی است و مشکل ما در این موضوع این است که آموزش را جدی نگرفته ایم و تکنولوژی خود را به روز نکرده ایم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)