کد خبر: ۲۲۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان خبر داد:
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: سازمان میراث یکی از سازمان های پیشرو در توسعه و تعالی استان با توجه به رویکرد استاندار کرمان بوده است که این مسئله به خوبی محسوس است و علیرغم همه مشکلات و مسائل در جهت اجرای معونیات استاندار هرگونه همکاری و همیاری انجام شده است.
 "محمود وفایی" عصر امروز پنجشنبه چهارم خردادماه در دیدار با استاندار کرمان گفت: در دوره دولت دهم حجم اتفاقات خوب و کارهای سترگ و بزرگی برای میراث فرهنگی در کشور و استان کرمان اتفاق افتاده است و این برای استان باعث مجد و عظمت شد به طوری که کرمان بعد از سال ها مهجوریت و غربت، مجددا در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی مطرح گردید. 

وی با اشاره به اینکه استان کرمان ابنیه و آثار تاریخی با ارزشی را دارد گفت: میراث فرهنگی سازمانی است اجرایی ، علمی و پژوهشی و فرهنگی که این ادغام باعث شده است بتوانیم با ماموریت ها و اجرای پروژه های مختلف را داشته باشیم. 

وفایی افزود: متاسفانه قسمت هایی از این سازمان در گذشته ادغام شده بود که تنها در نام با یکدیگر ادغام شده اند و صرف سازمانی واحد هنوز با هم مچ نشده اند و علت آن نیز شاید مدیریت هایی  بوده که در سازمان در طی سال ها وجود داشته است . 

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: سازمان میراث یکی از سازمان های پیشرو در توسعه و تعالی استان با توجه به رویکرد استاندار کرمان بوده است که این مسئله به خوبی محسوس است و علیرغم همه مشکلات و مسائل در جهت اجرای معنویات استاندار، هرگونه همکاری و همیاری انجام شده است. 

وی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی سازمانی است که صدمه خورده تحویل ما داده شد گفت: نیروها از نظر ساختاری و امکانات در وضعیت مناسبی قرار نداشت و خوشبختانه از شهریور سال 94 که به میراث کرمان دعوت شدم تا الان خیلی از مشکلات و مسائل حل شده است .

وفایی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را با حداقل 5 معاونت و 5 پایگاه میراثی عنوان کرد و گفت: از 5 پایگاه میراثی در استان کرمان سه یا چهار پایگاه جهانی هستند و یک یگان هستیم با قریب بیش از دویست نیرو که مسئولیت تاریخی و فرهنگی را عهده دار هستند.

وی در ادامه گفت: میراث فرهنگی دارای پنج یا شش اداره است که سه اداره آن در تصدی استاندار وقت ایجاد شده است و چهارده یا پانزده نمایندگی نیز در سراسر استان داریم و مابقی نیز به صورت رابط اداره می شوند. 

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تصریح کرد: میراث کرمان با مساعدت و حمایت و کمک استاندار خوشبختانه جایگاه خوبی را پیدا کرده است و ماموریت های سازمان در استان به عنوان نمونه ملی مطرح شده است که امروز در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری وضعمان متفاوت تر از گذشته شده است. 

وی بیان کرد: در دو ماهه ابتدای سال قریب 50 درصد افزایش گردشگر خارجی داشتیم که پیش بینی می شود اگر با همین روند پیش برویم استان کرمان حتما به عنوان یکی از مواسط چهارگانه گردشگری ایران مطرح شود که کماکان مطرح شده است.

وفایی همچنین عنوان کرد: در حوزه گردشگری و صنایع دستی و میراث فرهنگی از سوی سازمان مرکزی کرمان به عنوان میزبان روز جهانی گردشگری در 27 سپتامبر 2019 معرفی شده است و امیدواریم در بین شهرهای معرفی شده انتخاب گردد. 

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه فعالیت های میراث ثمر داده است گفت: سازمان با بیش از 600 نفر نیرو در 5 پایگاه بیشترین حجم کاری را دارد اما متاسفانه ساختارش آنچنان که باید قوی نیست و همزمان با رشد این سازمان متاسفانه ساختار سازمان و امکانات و زیرساخت ها توسعه پیدا نکرده است اما با این حال از لحاظ عملکردی در شرایط خوبی به سر می بریم و رضایت استاندار کرمان نیز گواه همین امر است و کمال تشکر را داریم. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)