کد خبر: ۲۲۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
ارسال به دوستان
ذخیره
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمان گفت: از اعضاي جديد شوراي شهر كرمان درخواست مي شود نگاه گردشگري به مسائل شهري داشته باشند تا از اين طريق شاهد حضور بيش از پيش گردشگران داخلي و خارجي، رونق تاسيسات گردشگري و افزايش درآمدهاي شهري باشيم.
"محمود وفايي" در نشست مشترك مديران و معاونان اداره كل ميراث فرهنگي استان با منتخبين پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر كرمان با بيان اينكه در حال حاضر اين خطه به يكي از مقاصد اصلي گردشگران داخلي و خارجي تبديل شده است، افزود: در مدت 3 سال گذشته بيش از 90 هزارگردشگر خارجي از جاذبه هاي تاريخي و گردشگري استان كرمان بازديد كرده اند كه انتظار مي رود تا پايان امسال حدود 40 هزار گردشگر خارجي وارد استان شوند.

وي با تاكيد براينكه استان كرمان به لحاظ برخورداري از تعدد آثار ثبت جهاني و كثرت بناهاي تاريخي و اماكن گردشگري در واقع ايراني كوچك محسوب مي شود، اظهار کرد: خوشبختانه پروژه هاي متعددي در حوزه هاي مختلف ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در شهر و استان كرمان كليد خورده كه اگر روند عمليات اجرايي اين پروژه ها با همين سرعت فعلي پبش روند تا سه سال آينده در حوزه زيرساخت ها مشكل نخواهيم داشت.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمان، مقوله آموزش را نياز اصلي صنعت گردشگري دانست و تصريح كرد: در حال حاضر پنج مركز آموزش گردشگري در كرمان فعال هستند و توانسته اند نيازهاي آموزشي استان را به خوبي پوشش دهند.

وي عدم تبليغات و بازاريابي مناسب را از نقاط ضعف گردشگري استان برشمرد و گفت: متاسفانه نتوانسته ايم آنطور كه بايد استان كرمان را حتي در سطح ملي معرفي كنيم كه انتظار مي رود با همكاري مشترك استانداري، ميراث فرهنگي، كميسيون گردشگري اتاق بازرگاني و شهرداري و شوراي شهر كرمان اين ظرفيت هاي تاريخي و گردشگري بيش از گذشته معرفي شود.

 وفايي در ادامه ازافزايش ماندگاري گردشگران از 1/1 به 2 شب در استان كرمان خبر داد و افزود: خوشبختانه در سال گذشته ميليون ها دلار درآمد از محل ورود گردشگران خارجي عايد استان كرمان شده است.

وي به فعاليت 500 واحد تاسيسات گردشگري در كل استان اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر شرايط اعطای مجوزها نسبت به گذشته بسيار آسان و تسهيل شده و ميزان تسهيلات اعطايي 50 تا 100 ميليون تومان افزايش يافته است.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمان با بيان اينكه هم اينك حدود 40 پروژه مرمتي با اتكاء به اعتبارات بخش دولتي فعال است، افزود: در ايام نوروز امسال كاروانسراي گنجعليخان كرمان كه سال ها متروكه و بلااستفاده بود با 48 غرفه به فروشگاه صنايع دستي تبديل و براي حدود 90 نفر اشتغالزايي مستقيم شد.

وي با اشاره به شعار "هر خانه يك موزه" تاكيد كرد: در حال حاضر شش موزه خصوصي در استان كرمان وجود دارد كه سه موزه آن در شهر كرمان قرار دارد.

وفايي با بيان اينكه سازمان ميراث فرهنگي براي تاسيس موزه هاي خصوصي به افراد حقيقي و حقوقي تجهيزات و تسهيلات مناسب اعطاء مي كند، تصريح كرد: ايجاد موزه هاي خصوصي علاوه بر رونق گردشگري سبب اشتغالزايي و حفظ بيشتر مواريث فرهنگي مي شود.

وي از راه اندازي پايگاه بافت تاريخي شهر كرمان خبر داد و بيان كرد: با راه اندازي اين پايگاه روند مرمت و بهسازي بناهاي تاريخي سرعت بيشتري يافته است.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمان با اشاره به فعاليت 60 هزار نفر صنعتگر در 60 رشته صنايع دستي، بيان كرد: در حال حاضر 5 هزار صنعتگر بيمه شده در استان كرمان وجود دارد كه بيشتر آنها در رشته هاي پته دوزي و گليم بافي فعاليت دارند.

وي با بيان اينكه شرايط براي معرفي و ثبت كرمان به عنوان شهر جهاني پته فراهم است، افزود: براي تسريع اين امر نياز به زيرساخت هايي است كه از آن جمله مي توان به نامگذاري يكي از خيابانها و بوستانهاي كرمان به نام پته، نصب المان پته در يك از ميادين، تهيه مستند پته و استفاده مبلمان هاي شهري با الهام از صنايع دستي به ويژه پته اشاره كرد.

وفايي در پايان با تقدير از شهردار و اعضاء فعلي شوراي شهر كرمان بیان كرد: اميدواريم اعضای پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر كرمان در ايجاد زيرساختهاي لازم براي توسعه گردشگري شهر كرمان و افزايش سطح تعاملات در حوزه ميراث فرهنگي و حفظ بناهاي تاريخي همكاري و تعامل مضاعفي با سازمان ميراث فرهنگي داشته باشند. 

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمان گفت: از اعضاي جديد شوراي شهر كرمان درخواست 
مي شود نگاه گردشگري به مسائل شهري داشته باشند تا از اين طريق شاهد حضور بيش از پيش گردشگران داخلي و خارجي، رونق تاسيسات گردشگري و افزايش درآمدهاي شهري باشيم.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

پربازدید ها

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)