کد خبر: ۲۲۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
ارسال به دوستان
ذخیره
سه رسانه ذیل دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارند که رویکردهای این سه رسانه در سال‌های اخیر، رویکردی موافق دولت بوده و به نظر می‌رسد این موضوع به مذاق برخی مدیران دانشگاه آزاد خوش نمی‌آمد و آنها ترجیح می‌دادند که این سه رسانه نیز به رسانه‌های زنجیره‌ای مخالف دولت اضافه شوند.
آرمان - حمید نظری: پس از رحلت آیت‌ا... هاشمی، علی‌اکبر ولایتی به عنوان رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد منصوب شد. در نخستین روزهای ریاست ولایتی بر هیات امنای دانشگاه آزاد، رئیس این دانشگاه تغییر کرد که بسیاری به این تغییر و تحول، بدبین بودند. میرزاده که پس از روی کار آمدن حسن روحانی و با درایت آیت‌ا... هاشمی به عنوان رئیس دانشگاه آزاد انتخاب شده بود در فقدان آیت‌ا... برکنار شد و علی‌محمد نوریان به عنوان سرپرست دانشگاه منصوب شد.

سپس معاون فرهنگی دانشگاه آزاد نیز تغییر کرد. این عزل و نصب شایعات و واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت تا جایی که آیت‌ا... سیدحسن خمینی نیز به عنوان عضو هیات موسس و هیات امنای دانشگاه ازاد اسلامی طی نامه‌ای به رئیس جمهور، ضمن اعلام فقدان وجاهت قانونی در موضوع عزل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و نیز نصب سرپرست جدید بدون رای گیری در هیات امنای دانشگاه از وی خواست نسبت به این مساله برای راهگشایی ورود کند. تنها دو روز بعد از این نامه اعتراضی ایت‌ا... سیدحسن خمینی بود که دور جدید عزل و نصب‌های دانشگاه آزاد آغاز شد.

اما مساله‌ای که بسیار عجیب به نظر می‌رسد رویکرد علی اکبر ولایتی به عنوان رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد است. او که همواره یکی از چهره‌های نزدیک به مرحوم هاشمی بود و اکنون نیز بر کرسی او تکیه زده است، وجه دیگری از خود را نشان داده و تصمیماتی برخلاف مواضع آیت‌ا... هاشمی می‌گیرد. امروز ولایتی به یک معما برای سیاسیون بدل شده است.

موج جدید عزل و نصب‌ها

سه رسانه با نام‌های خبرگزاری آنا، روزنامه فرهیختگان و خبرگزاری ایسکانیوز ذیل دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارند که رویکردهای این سه رسانه در سال‌های اخیر، رویکردی موافق دولت بوده و به نظر می‌رسد این موضوع به مذاق برخی مدیران دانشگاه آزاد خوش نمی‌آمد و آنها ترجیح می‌دادند که این سه رسانه نیز به رسانه‌های زنجیره‌ای مخالف دولت اضافه شوند. در فقدان آیت‌ا... هاشمی، فرصت را مغتنم شمردند که مدیران این سه رسانه را نیز تغییر دهند.

دو روز پیش از آن نیز، یاسر هاشمی، فرزند آیت‌ا... هاشمی را از سمت ریاست دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد عزل کردند که این خبر نیز با انتقادات بسیاری همراه بود. روز پنجشنبه گذشته اعلام شد که مدیران سه رسانه دانشگاه آزاد عزل شده‌اند و همان روز نیز، مراسم تودیع و معارفه این سه مدیر برگزار شد. تا پیش از مراسم تودیع و معارفه نیز هیچ‌کس حتی خبرنگاران این سه رسانه از مدیران جدید اطلاعی نداشتند و کسی نمی‌دانست که مدیران جدید چه افرادی هستند.

این خبر به‌سرعت در شبکه‌های مجازی پیچید. افکار عمومی جویای علت برکناری این سه مدیرعامل شد و نحوه انتخاب مدیران جدید نیز مورد نقد قرار گرفت. علی محمد نوریان با صدور حکمی محمد امین ایمانجانی را به سمت سرپرست روزنامه فرهیختگان منصوب کرد. نوریان در این حکم آورده است بنا به پیشنهاد سرپرست سازمان چاپ و انتشارات و امور رسانه‌ها و با عنایت به مراتب تعهد دانش و تجارب ارزشمند در عرصه مطبوعات و خبرگزاری‌های کشور به موجب این حکم جنابعالی را به عنوان سرپرست روزنامه فرهیختگان منصوب می‌کنم. سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در نامه‌ای جداگانه به مدیر مسئول سابق روزنامه فرهیختگان از زحمات سید وحید عقیلی در طول دوران مسئولیتش تشکر و قدردانی کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همچنین در احکامی جداگانه رضا واعظی را به عنوان مدیر عامل باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران و مدیر عامل خبرگزاری ایسکانیوز و یاسر احمدوند را به سمت مدیرعامل خبرگزاری دانشگاه آزاد (آنا) منصوب کرد.

تغییر رویکرد!

بسیاری از اهالی رسانه و مردم پس از این عزل و نصب‌ها نگران آینده این رسانه شدند. چرا که بررسی سوابق مدیران جدید نشان می‌دهد که میانه‌ای با رویکردهای پیشین این رسانه‌ها نداشته و با مواضع آیت‌ا... هاشمی نیز ناسازگارند. رضا واعظی که به عنوان سرپرست جدید خبرگزاری ایسکانیوز انتخاب شده، عضو هیات علمی دانشگاه صداوسیما بوده و صاحب نظریه فطرت رسانه طراز انقلاب اسلامی است.

یاسر احمدوند نیز سرپرست جدیدی است که در خبرگزاری آنا مشغول به کار خواهد شد. او مدیرعامل شرکت ترنج، شرکت توزیع محصولات فرهنگی مجمع ناشران انقلاب اسلامی و مشاور فرهنگی نماینده ولی فقیه در هلال احمر بوده است. ایمانجانی، سرپرست تازه منصوب شده روزنامه فرهیختگان نیز رئیس مرکز اینترنت سازمان فضای مجازی سراج و مدیرکل حوزه ریاست خبرگزاری فارس و مدیرکل روابط عمومی خبرگزاری تسنیم بوده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

جلوی اختلاس را بگیرید / اگر مردم گرفتار فقر شوند، دین از بین خواهد رفت

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)