کد خبر: ۲۲۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
ائمه جماعات اهل سنت کشور در روزهای گذشته اقدام تروریستی در تهران را محکوم کردند.
شرق: ائمه جماعات اهل سنت کشور در روزهای گذشته اقدام تروریستی در تهران را محکوم کردند. به گزارش ایرنا مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی گفت: اقدام تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی(ره) ضایعه‌ای بزرگ بود.
 او ادامه داد: تروریست‌های کوردل مردم روزه‌داری را که به دفاتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی مراجعه کرده بودند، به شهادت رساندند. خدا را شاکر هستیم که این افراد نتوانستند به صحن علنی مجلس ورود کنند و دست به جنایتی بزرگ‌تر بزنند. او از نیروهای نظامی و امنیتی که اعضای این گروهک تروریستی را به هلاکت رساندند، تقدیر کرد.
 امام‌جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی درصدد ناامن‌کردن کشور هستند که با هوشیاری نیروهای نظامی و امنیتی و مردم به اهداف شوم خود نخواهند رسید. 

اجیرشده دشمنان اسلام‌اند


ماموستا عبدالرحمان خلیفه‌زاده هم در خطبه‌های نماز جمعه بوکان با محکوم‌کردن حادثه تروریستی تهران و تسلیت به خانواده‌های شهدای این حادثه اسف‌بار، اظهار کرد: این حادثه به منظور ایجاد تفرقه و نفاق بین اقوام ایرانی و ازبین‌بردن آرامش کنونی در کشور است که خوشبختانه نیروهای هوشیار امنیتی و اطلاعاتی ما نگذاشتند دشمن به اهداف شوم خود دست پیدا کند. وی ادامه داد: این حوادث سبب هوشیاری، به‌ویژه وحدت و همبستگی بیشتر مسلمانان دنیا به‌ویژه ملت بزرگ ایران خواهد شد و همه مسلمانان ایران اسلامی بیشتر از گذشته به اخوت و برادری خود پایبند خواهند بود. امام‌جمعه بوکان با بیان اینکه کسانی که حملات تروریستی را انجام دادند اجیرشده دست دشمنان اسلام و ایران هستند، اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی با این کار خود می‌خواستند آرامش و اتحادی را که در کشور ما حاکم است، بر هم زده و نگین امنیت منطقه را همانند دیگر کشورهای همسایه ایران ناامن جلوه دهند که با این کارها راه به جایی نمی‌برند. 

ماموستا خلیفه‌زاده افزود: این حادثه تروریستی از سوی همه اقوام و مذاهب در ایران محکوم است و کار این افراد از سوی نیروهای امنیتی کشور بی‌جواب نخواهد ماند. وی اضافه کرد: هیچ‌کس و هیچ جریانی نمی‌تواند در ایجاد امنیت پایدار کشور خللی ایجاد کند. 

مسئولان جدی با افراطی‌گری برخورد کنند

ماموستا ملاقادرقادری امام‌جمعه پاوه هم گفت: برخلاف تصور دشمنان این قبیل حرکات غیرانسانی مردم ما را بیش از پیش هوشیارتر و آگاه‌تر می‌کند و عزم و اراده ملت ما را برای اطاعت از رهبری و حفاظت و پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی قدرتمندتر خواهد کرد. وی اظهار کرد: این حادثه درسی برای ما داشت و آن اینکه باید بسیار هوشیارتر از گذشته باشیم و مسئولان نیز بسیار جدی با قضایای تندروی و افراطی‌گری برخورد کنند و ساده از کنار آن عبور نکنند. ماموستا قادری افزود: برای دشمنان این مردم و نظام متأسف هستم که با وجود بیش از ٣٨ سال توطئه و ترفند علیه این انقلاب و نظام و شکست‌های متعدد هنوز دست از دشمنی با مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران بر نداشته‌اند.

امام‌جمعه پاوه گفت: مهم‌ترین درس و پیام حادثه تروریستی تهران این است که دشمنان این مردم و نظام هرگز دست از دشمنی با ما برنخواهند داشت و ما نیز مانند ٣٨ سال گذشته در کنار هم و همراه مسئولان تحت امر رهبر معظم انقلاب خواهیم بود و از ارزش‌های خود دفاع و پاسداری خواهیم کرد. 

نسبت به آرمان‌های امام کینه دارند

مولوی عبدالغنی دهانی سرپرست دبیرخانه ائمه جمعه نهاد رهبری در امور اهل سنت سیستان‌وبلوچستان هم ضمن محکوم‌کردن حوادث تروریستی تهران اظهار کرد: تروریست‌هایی که از جانب عربستان حمایت می‌شوند، با توجه به شکست‌های پیاپی در سوریه و عراق تلاش دارند تا ضربه‌ای به جمهوری اسلامی وارد و ایران را ناامن کنند. او تأکید کرد: امروز با وجود اینکه همه کشورهای همسایه ما و حتی کشورهای اروپایی درگیر ناامنی و تنش هستند، جمهوری اسلامی ایران در بهترین شرایط امنیتی قرار دارد و این‌گونه اقدامات تروریستی کوچک هرگز نمی‌تواند امنیت پایدار کشور را مختل کند. مولوی دهانی گفت: ملت ایران از تجربه تقابل با اقدامات تروریستی گسترده در دهه ٦٠ برخوردار است و تعداد زیادی شهید مظلوم ترور دارد و علاوه بر آن تجربه حضور در دوران هشت سال دفاع مقدس را دارد که تجربه‌ای ارزشمند در راستای تقابل با مهاجمان محسوب می‌شود که این اقدام تروریستی در مقابل این تجربیات حرکتی بسیار کوچک محسوب می‌شود. او ادامه داد: یکی از دلایلی که این تروریست‌ها حرم امام خمینی(ره) را جهت عملیات انتخاب کردند این است که این افراد نسبت به آرمان‌های امام(ره) کینه دارند و ادامه مسیر امام را موجب نابودی خود می‌دانند. 

حملات ناشی از استیصال دشمن بود

 مولوی محمدعلی شهنوازی در خطبه‌های این هفته شهرستان خاش هم، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، گفت: این حوادث و حملات ناشی از ضعف و استیصال دشمن در تحولات منطقه است و هرگز در امنیت و اقتدار ایران اسلامی خللی وارد نخواهد شد. امام‌جمعه اهل سنت شهرستان خاش با قدردانی از نیروهای امنیتی و به‌خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مقتدرانه در برابر تروریست‌ها ایستادگی کردند، ادامه داد: نیروهای امنیتی ایران اسلامی با همه وجود و با چشم مسلح به این قضایا اشراف کامل دارند و هرگز اجازه نخواهند داد این تروریست‌های از خدا بی‌خبر به اهداف شوم و پلید خود دست پیدا کنند. او گفت: ‌رهبر معظم انقلاب فرمودند این حادثه تروریستی ترقه‌بازی بچه‌گانه‌ای بود و بنابراین ملت غیور ایران اسلامی هرگز از آرمان‌های والای امام راحل و شهدا دست نخواهند کشید و راه امام راحل را بااقتدار ادامه می‌دهند تا دشمنان را نابود و به درک واصل کنند. 

انتقام خون شهدای ترور را به پیشمرگان کُرد ایران بسپارید

درهمین‌حال «محمد قسیم عثمانی»، نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، با صدور پیامی ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار شهدای حوادث تروریستی تهران، این اقدام تروریست‌ها را محکوم کرد. به گزارش «مهر»، این نماینده اهل سنت در پیام خود نوشت: «وهابیون تکفیری این‌بار حملات تروریستی و کور خود را متوجه حرم مطهر حضرت امام(ره) و مجلس شورای اسلامی نمودند و با سخیف‌ترین شیوه، جان چند تن از هموطنان را گرفتند و چندین نفر را مجروح نمودند. ذات پلید این جانیان بار دیگر، خود را به صورت ملموس‌تر نشان داد و ایران عزیز بار دیگر مورد تهاجم تروریست‌ها قرار گرفت که به نظر می‌رسد در این خصوص موارد ذیل قابل توجه است». او در بخشی از پیامش نوشته: «اکنون که دو حمله کور جریان تکفیری داعش اجرا شده است باید درس عبرتی به آنان و همه پشتوانه‌هایشان داد که خواب حمله نظامی و تروریستی را در مورد ایران نبینند و متوجه شوند که انتقام خون هر شهیدمان را با معدوم‌کردن ده‌ها و بلکه صدها فریب‌خورده داعش خواهیم گرفت و از مسئولان نظامی کشور درخواست می‌نمایم انجام این مأموریت و مسئولیت مهم را به ما پیشمرگان کُردزبان و اهل سنت کشور بسپارند تا با پیروی از مقام معظم رهبری، به دشمنان ثابت کنیم که کرد اصیل و اهل سنت واقعی چه کسانی هستند». او ادامه داد: «جریان تکفیری داعش، از ایرانیان جذب‌شده برای عملیات تروریستی در کشورمان استفاده می‌کند و از این ابزار، بهره چندسویه می‌برند لذا پایش ایرانیان جذب‌شده داعش باید در اولویت رصد اطلاعاتی ما قرار گیرد و اگر آنها به‌دنبال تکرار چنین صحنه‌هایی باشند، به احتمال زیاد از چنین نیروهایی که فضای کشور را دیده‌اند، استفاده می‌کنند». 

او افزود: «جریان تکفیری داعش، هرگز قدرت مقابله مستقیم با ایران را نخواهد داشت و حداکثر اقدامی که به‌دنبال انجام آن است، اقداماتی از این دست است که هوشیاری مضاعف نیروهای امنیتی و نظامی و هوشیاری عمومی مردم همیشه در صحنه را می‌طلبد و در مقابل تروریست‌های تربیت‌شده سعودی، هر ایرانی باید یکی از عناصر اطلاعاتی و نظامی کشور باشد». عثمانی همچنین در بیانیه‌اش تأکید کرده که «جریان تکفیری داعش، یک جریان غیردینی و ضدبشری است که به هیچ دین و مذهبی پایبند و قابل نسبت‌دادن نیست و دنیا باید بدانند که داعش یک جریان ضداسلامی است و مسلمانان جهان باید بدانند که جریان داعش، به هیچ‌کدام از مذاهب اسلامی تعلق ندارد بلکه این جریان یک جریان مخوف انحرافی تکفیری است که رسالت آن بدنام‌کردن اسلام از طریق خشونت و تضعیف مسلمانان از طریق درگیری و ترور است». 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)