کد خبر: ۲۲۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۹
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان:
دبیر اجرایی دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران گفت: جشنواره موسیقی نواحی ایران از ششم تا نهم تیرماه 96 به میزبانی کرمان و شهرستان های استان برگزار می شود.
دبیر اجرایی دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران گفت: جشنواره موسیقی نواحی ایران از ششم تا نهم تیرماه 96 به میزبانی کرمان و شهرستان های استان برگزار می شود.

محمدرضا علیزاده پیش از ظهر امروز دوشنبه 22 خردادماه در نشست خبری دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران اظهار کرد: این جشنواره به میزبانی کرمان و شهرستان های استان از ششم تا نهم تیرماه 96 برگزار می شود و دبیرخانه دائمی برعهده انجمن موسیقی استان کرمان است.

وی افزود: براساس تفاهمی که در سال 94 بین استاندار و وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شد مقرر گردید دبیرخانه موسیقی نواحی در کرمان ایجاد شود و بعد از آن شاهد تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره باشیم، در این راستا سال گذشته بعد از وقفه هشت ساله نهمین دوره این جشنواره برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: موسیقی نواحی این جایگاه و لیاقت را دارد که برای آن هزینه و کار کنیم تا در نقاط مختلف کشور حفظ، احیا و به نسل های بعد منتقل شود، از این رو برگزاری این جشنواره بسیار قابل اهمیت است.

علیزاده با اشاره به اینکه جشنواره موسیقی نواحی غنای بسیار زیادی دارد گفت: اگر ما به موسیقی نواحی کشور نپردازیم و حمایت نکنیم شاید زمینه را برای ورود موسیقی های بیگانه و غربی فراهم کرده ایم.

دبیر اجرایی دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران ادامه داد: علی رغم تعطیلی چند ساله این جشنواره، وزارت بار دیگر تصمیم گرفت جهت احیای این نوع موسیقی گام برداد، در همین زمینه امسال هفت شهر استان تاکنون اعلام آمادگی کرده اند تا به صورت همزمان این جشنواره در شهرهای آنها نیز اجرا شود ضمن اینکه هنوز هم شهرستان های دیگر می توانند اعلام آمادگی کنند.

علیزاده ادامه داد: شهرستان های بم، بافت، رفسنجان، سیرجان، نرماشیر، زرند و شهربابک تاکنون جهت میزبانی اجراهای موسیقی نواحی اعلام آمادگی کرده اند، به علاوه امسال اجراهای رقابتی تحت عنوان راویان اصالت نیز برگزار می شود و امکان استفاده مردم نیز فراهم است.

وی تصریح کرد: تلاش کرده ایم جشنواره امسال با انسجام بیشتری اجرا شود، بنابراین نقاط ضعف سال های گذشته را رفع کرده ایم  و جلسات شورای سیاست گذاری موسیقی نواحی برگزار و تمام موارد هم گوشزد و بررسی شده است و در نهایت امیدواریم در جشنواره امسال با رفع این نواقص شاهد اجرای به مراتب بهتری باشیم.

علیزاده سپس با بیان اینکه ششم تیرماه پذیرش میهمانان جشنواره را خواهیم داشت گفت: امسال پارک مادر محل اصلی اجرای عمومی در کرمان خواهد بود و 2500 نفر هر شب در فضای باز شاهد اجرای موسیقی نواحی کشور خواهند بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: به علاوه با همکاری شهردار کرمان و شهرداران مناطق مختلف نیز به صورت جداگانه اجراهایی در مناطق چهارگانه شهر کرمان خواهیم داشت.

وی در بخش دیگری یادآور شد: امسال موضوع جشنواره موسیقی نواحی منظومه خوانی است به همین دلیل تلاش شده اجراهای مناسبی برای عموم مردم در نظر گرفته شود.

علیزاده گفت: سعی شده است از گروه های بومی و استانی در جشنواره امسال بیشتر استفاده کنیم، همچنین اتفاق خوب دیگر ایجاد دبیرخانه جشنواره در کرمان است و از آنجا که دبیرخانه نقش مهمی در جمع آوری آثار و اطلاعات و برنامه ریزی دارد امیدوارم در طول سال بتواند به خوبی این امور را دنبال کند.

دبیر اجرایی دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران همچنین تصریح کرد: برای افزودن به غنای جشنواره، در حال رایزنی هستیم تا مستنداتی که در تهران است به دبیرخانه کرمان انتقال یابد و به بانک اطلاعاتی جامع و مناسبی دست یابیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه فرهنگ و هنر ظرافت هایی برای واگذاری ها وجود دارد، افزود: در زمینه واگذاری برنامه های فرهنگی و جشنواره ها نیز حساسیت هایی وجود دارد اما با این حال ما آمادگی واگذاری را داریم بطوریکه چند برنامه به این صورت برگزار و بخش زیادی به صورت موفق اجرا شده است.

علیزاده یادآور شد: سال گذشته بر حضور میهمانان خارجی در جشنواره تلاش کردیم اما محقق نشد و امسال در این جشنواره میهمان ما خواهند بود، همچنین بخش های تخصصی جهت اهالی موسیقی برگزار می شود.

دبیر اجرایی دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با اشاره به اینکه جشنواره حفظ و صیانت از موسیقی نواحی کرمان نیز در اواخر سال برگزار می شود گفت: پوستر این جشنواره در فصل پاییز رونمایی خواهد شد.

وی اظهار کرد: امسال مکتب خانه موسیقی نواحی استان نیز در ایام برگزاری دهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی افتتاح می شود و نقش مهمی در جمع آوری مستندات موسیقی نواحی، مسائل آموزشی، شناخت پیشکسوتان موسیقی نواحی و ...  ایفا خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: سال گذشته اتفاق خوب دیگر تهیه آلبومی با مشارکت هنرمندان برجسته موسیقی نواحی بود که امسال و در جشنواره دهم رونمایی خواهد شد.

علیزاده ادامه داد: موسیقی نواحی پتانسیل زیادی دارد و دستگاه ها و بنگاه های موسیقی، گردشگری و فرهنگی می توانند از ظرفیت های آن استفاده کنند، به علاوه ارتباط مستقیمی بین دبیرخانه استان و هنرمندان وجود دارد و تلاش می شود با مشارکت همه دبیرخانه بیشتر پویا شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه در اردیبهشت ماه سال جاری کارگروه اشتغال فرهنگی استان با محوریت برگزاری جشنواره موسیقی نواحی در استان و تاکید بر استمرار آن انجام  شد، خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم جهت پوشش این رویداد فرهنگی و هنری بزرگ ایران و استان توسط چند شبکه برون مرزی انجام شده است ضمن اینکه دستگاه های مرتبط هم باید همت کنند و از این فرصت نهایت بهره را ببرند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)