عضو هئیت رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه مزیت سازی صادراتی رمز حضور پایدار در بازار کشاورزی قطر است،گفت: راهکار جذب بازار کشاورزی قطر نگاه کوتاه مدت به صادرات نیست.
علی بختیاری درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت صادرات محصولات کشاورزی به قطر،گفت: اگر نگاه به صادرات محصولات کشاورزی به قطر معطوف به صادرات گذرا شود، بدیهی است که پس از حل و فصل مشکلات این کشور، چرخه صادرات تولیدات کشاورزی به قطر با مشکلات عدیده ای روبرو میشود.
نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در شرایط خاص همواره روند صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای منطقه همچون عراق و افغانستان را درکارنامه داریم، تصریح کرد: اگرخواستار خروج کشورها از تیررس بازار صادراتی کشورمان نیستیم، باید برای مشتریان خارجی مزیت های صادراتی ایجادکنیم تا زمانیکه کشورها از مدار بحران خارج می شود،کشورهای دیگر را جایگزین بازار اقتصادی کشورمان نکنند.
بختیاری افزود: موفقیت دربازار صادراتی کشاورزی،کشورهای منطقه نیازمند برنامه ریزی مدون، منسجم و بلند مدت است تا از سبقت گرفتن رقبای تجاری- کشاورزی در بازار بین المللی جلوگیری بعمل آید.
وی ادامه داد: برای جذب بازار صادراتی قطر باید نگاه ویژه بر نرخ صادرات محصولات کشاورزی درکنار کیفی سازی تولیدات در نظر گرفته شود تا بتوان محصولات را با برند مناسب و طبق نرخ مصوب جهانی وارد بازار صادراتی کرد.
نماینده مردم بافت در مجلس،افزود: نباید اجازه داد دیگرکشورهای منطقه با ایجاد مزیت صادراتی بازار قطر را به طریق پایدار در اختیار بگیرند.
عضو هئیت رییسه کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با بیان اینکه صادرات مقطعی مانع حضور پایدار در بازارکشاورزی قطر به شمارمی آید،یادآورشد: راهکار جذب بازارکشاورزی قطر نگاه کوتاه مدت به صادرات نیست.