کد خبر: ۲۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
ارسال به دوستان
ذخیره
ایمه جمعه استان در خطبه‌های خود چه گفتند؟
محور خطبه‌های این هفته استان را پرهیز از دو قطبی کردن جامعه، تبیین مقوله آتش‌به اختیاری و همچنین مخالفت با سند 2030 را تشکیل می‌داد.
گفتارنو/گروه سیاست: 

محور خطبه‌های این هفته استان را پرهیز از دو قطبی کردن جامعه، تبیین مقوله آتش‌به اختیاری و همچنین مخالفت با سند 2030 را تشکیل می‌داد. 
خطبان جمعه استان در خصوص هفته جهاد کشاورزی و هفته قوه‌قضاییه نیز سخن گفتند و با اشاره بر اهمیت روز قدس از عموم نمازگران جهت شرکت در راه‌پیمایی روز قدس دعوت کردند. 

چکیده‌ی خطبه‌های جمعه استان به نقل از خبرگزاری ها در پی می‌آید:


نام شهرستان

نام خطیب

چکیده خطبه

کرمان

آیت الله سید یحیی جعفری

مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی  باید بهتر از گذشته مسائل را رصد کنند.

 باید در امور مهم مشورت کرد اما متاسفانه مشورت را به خوبی در اولویت قرار نمی دهیم.

پرونده سند 2030 به طور کلی بسته شده و همه مسئولان باید فرمایشات مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار دهند.

جیرفت

حجت الاسلام رضا کرمی پور 

سعی کنیم زیاد به شبکه های اجتماعی اعتماد نکنیم که از جمله وسایل گمراه کننده هستند.

 ستاد‌های انقلابی باید در صحنه باشند و گوشه‌گیری نکنند و دفاع از گفتمان انقلاب باید مردمی باشد و عموم مردم در صحنه باشند.

 گرچه دولت قبل با شعار اعتدال به میدان آمد، اما آیا ما اعتدال واقعی را دیدیم؟ پس این شعار یک حرف توخالی بود و در این دولت جدید هم انگار همان رویّه را پیش گرفته‌اند.

آتش به اختیار یعنی گفتمان انقلاب اسلامی نباید تعطیل شود و در همه جا باید ترویج پیدا کند.

سیرجان

حجت الاسلام سید محمود حسینی

مثلث شوم آمریکا، آل سعود و رژیم صهیونیستی که برای مبارزه با اسلام و نظام اسلامی تشکیل شده امروز امنیت منطقه و جهان را به خطر انداخته است.

سند 2030 با افشاگری مقام معظم رهبری خطرات فرهنگی اش برملا شد و با حمایت اندیشمندان، دانشجویان، قشرهای مختلف فرهنگی و مردم بربطلان و جلوگیری از خساراتش تاکید شد.

مسئله حقوق بشر و هسته ای بهانه سردمداران آمریکا برای مقابله با ملت ایران است و امروز آنها با اصل نظام و اسلام مخالفند.

بافت

حجت‌الاسلام علی مهدی‌زاده

آتش به اختیار بودن به معنای تجویز هرج‌ و مرج و بی‌نظمی در مقابل دولت نیست، بلکه فرمایشات رهبر معظم در باب آتش به اختیار گلایه‌ صریح و نقدی جدی به دستگاه‌های کشور به ویژه دستگاه فرهنگی کشور است که وظیفه‌شان جاری کردن گفتمان انقلاب در جامعه است اما بعضاً دچار اختلال یا تعطیلی هستند

 از دو دهه قبل فرماندهی کل قوا فرمودند، شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی، دائم هشدار دادند و اعلام‌خطر کردند که دشمن با قدرت جنگ نرم می‌خواهد ایران را از بین ببرد اما در مقابل مسؤولان فرهنگی به خواب رفتند و بی‌تفاوتی مسؤولان در مقابل لاابالی‌گری به‌جایی می‌رسد که رهبر معظم انقلاب به ول‌انگاری فرهنگی اشاره کردند.

رفسنجان

حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور

رئیس جمهور بیش از دیگر کارگزاران به فرمایشات رهبر انقلاب گوش کنند و عمل کنند

 کشور نباید تبدیل به دو قطبی شود و مردم به دو دسته تقسیم شود اخیرا این شائبه ایجاد شد در برخی سخنان مسئولان چنین برداشتی شده است ، می تواند قضیه سال ۶۰ تکرار شود که مجلس بخواهد تصمیمی قاطع بگیرد. در زمینه تخلفات گسترده انتخاباتی کارهای خوبی انجام شده که قابل تقدیر و تشکر است.

 مردم نباید به سمت معاویه می رفتند و عمر و عاص های نباید میدان میگرفتند که میدان گرفتند؛ امروز عمر و عاص ها نمی توانند میدان پیدا کنند؟ باید هوشمند باشیم و درس بگیریم از مکتب اهل بیت(ع).

 رفتار مسؤولان به‌گونه‌ای نباشد که دشمن طمع کند و در مورد آتش به اختیار رهبری در 17 خرداد در جمع دانشجویان فرمودند که این یک تاکتیک میدان جنگ است، برخی می‌گویند در دانشگاه‌ها نمی‌شود کار کرد که رهبری گفتند اگر در جایی کاری معطل مانده آتش به اختیار عمل کنید.

 رعایت قانون به همه جامعه منفعت می‌رساند و نظم و نظام هر جامعه‌ای به التزام قوانین و مقررات بستگی دارد.

فاریاب

حجت‌الاسلام علی رفیعی

از استاندار کرمان و مدیرکل جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گله‌مند هستیم چراکه با گذشت حدود یک ماه همچنان بدهی کشاورزان را پیگیری نکرده‌اند و امیدواریم هر چه سریع‌تر پیگیر مطالبات کشاورزان باشند.

سند 2030 در صورت اجرا طی 15 سال کشور جمهوری اسلامی را استحاله فرهنگی و فرهنگ منحط غرب را جایگزین فرهنگ اسلام ناب محمدی می‌کرد.

کهنوج

حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش

مقام معظم رهبری به تجربه هایی از جمله دو قطبی نکردن جامعه مثل زمان بنی صدر و فتنه ۸۸ اشاره کردند و به مسئولین نکاتی از جمله :۱-توجه به ظرفیت ملی ۲٫-اعتماد نکردن به دشمن و وعده های دشمن یاد آور شدند و خاطر نشان کردند در مورد برنامه و مواردی که ایشان قبلاً بیان کردند عمل شود.

آسمینون منوجان

حجت الاسلام و المسلمین رضا احمدی نیک

باز هم متاسفانه رئیس جمهور ما، از انقلابی گری تعبیر به لحن تند و ناسزاگویی کرده و انقلابی گری را مترادف ناسزاگویی به دنیا دانسته و عنوان کرده جز اعتدال راه دیگری وجود ندارد.

 متاسفانه باید بگوئیم که ظاهرا رئیس جمهور محترم نمی خواهد بپذیرد و قبول کند که تا امروز در سیاست خارجی و در مواجهه با کدخدا اعتدال ایشان معکوس جواب داده و دشمن از نرمش ما سوء استفاده نموده و ما را به بهانه اقدامات تنش زا و حمایت از تروریسم تحریم می کند ،این است معنای اعتدال شما؟

وزیر خارجه آمریکا علنا از براندازان نظام اعلام حمایت می کند این است معنای اعتدال و تعامل با دنیا ؟به تازگی اسناد رسمی دخالت آمریکا در کودتای ۲۸مرداد افشا و منتشر شده ،آیا این است معنای اعتدال؟این یعنی اعتماد به دشمن که نتیجه اش تا الان چیزی جز خسارت محض نبوده است.

 اسلام در پی آن است که جامعه ای ایجاد کند که عادلانه اداره شود و این بدین معناست که مسئولان و مدیران جامعه به عدالت رفتار کنندو در مرحله دوم ،مردم نیز باید نسبت به هم عدالت داشته باشند آنگاه جامعه ای پیشرفته و جامعه ای معنوی باشد .

رودبار جنوب

حجت الاسلام گروهی

همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند: نباید کشور و جامعه را به دو دسته موافق و مخالف تقسیم کرد. بنی صدر هم در سال های ۵۹ و ۶۰ این حرکت را انجام داده است، حرکاتی را که بنی صدر انجام داد منجر به نابودی خودش شد، مردم و مسئولان باید با یکدیگر اتحاد داشته باشند. بنی صدر در سخنرانی هایش تهمت های بی اساس و تندی را برعلیه مسئولان و نهادهای انقلابی انجام می داد،

 همه ما باید قدر دان نهادهای انقلابی و نقش آنها در پیشرفت جمهوری اسلامی باشیم، یکی از این نهادها سپاه پاسداران است، ما نقش سپاه را در خنثی نمودن و همچنین نابودی گروه های تروریستی دیده ایم.

رابر 

حجت الاسلام صادقی

برخی افراد بدون توجه به مبانی فقاهتی و با کوته بینی مسأیل  را به طور ناقص در سانه ملی مطرح می کنند و مشروعیت حکومت اسلامی را تابع مقبولیت مردمی می دانند. بیان اینگونه مطالب موجب ایجاد فضای ۲قطبی در جامعه می شود که به ضرر مردم است و زمینه ایجاد اختلاف می شود و هیچ گونه گره ای از مردم باز نمی شود.

 ما از جمیع مستضعفین عالم دعوت می کنیم که هم در «حزب مستضعفین» وارد بشوند و مشکلات خودشان را با دست جمع و اراده مصمم عمومی رفع کنند و هر مسأله که در هر جا و در هر ملتی پیش می آید، به وسیله «حزب مستضعفین»رفع بشود.

 طرح مبارزه با  کرم  خراط با همکاری بسیج  سازندگی سپاه و جهاد کشاورزی انجام می شود که شامل  سه بخش است هرس  کردن به عهده بسیج  سازندگی سپاه است،خاکبرداری و دادن کود  حیوانی به عهده کشاورزان و دادن کود شیمیایی و سم رایگان و خرید کرم خراط به مبلغ ۵۰۰تومان به عهده  جهاد کشاورزی است.

ریگان 

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی

رهبری در دیدار مسئولان نظام فرمودند،کشور را دو قطبی نباید کرد، مردم را نباید به دو دسته تقسیم کرد آن کاری که در سال ۵۹ متاسفانه از ناحیه رئیس جمهور آن روز اتفاق افتاد که مردم را به دو دسته مخالف و موافق تقسیم کرده بود چیز خطرناکی است؛ این هشدار رهبری به همه است کسی نگوید فقط این هشدار آقا مدنظر فلانی است شامل حال ما مردم هم می‌شود فقط برای مسئولین این هشدار نیست برای مردم و مسئولین هم هست این هشدار، هشدار عمومی است.

انار 

حجت الاسلام منتظری

نباید کشور را دو قطبی کرد، متاسفانه در سال ۵۹ رئیس جمهور وقت دائما در سخنرانی هایش مردم را به دو دسته مخالف و موافق تقسیم می کرد که نتیجه اش فجایع مختلف و در نهایت عزل و برکناری و فرار خفت بارش از ایران شد.

بم

حجت الاسلام دانشی

در بحث فتنه مسئولان بر چه اساسی این گونه عمل کردند ما اطلاع نداریم اما  در شرایطی که به تعبیر مقام معظم رهبری فرمودند فتنه خط قرمز نظام است، آن برخوردی که انتظار می‌رفت به نظر می‌رسد که انجام نشد و بر این اساس آن ها امروزه طلبکار هم شده اند و عده ای هم در انتخابات سنگشان را به سینه می‌زنند که باید حصر شکسته شود که امیدواریم از مسئولان قضایی این نظام مقدس که برخورد انقلابی را هر چه بیشتر در این حوزه شاهد باشیم.

 قام معظم رهبری در دیدارشان با کارگزاران نظام هشدار دادند که ایجاد دوقطبی در جامعه تجربه بسیار خطرناکی است و  مسئولان مواظب حرف زدنشان باشند و نباید مردم را به دو دسته موافق و مخالف تقسیم کنیم همانگونه که رئیس جمهور وقت در سال ۵۹ این کار را کرد و این تجربه بسیار خطرناکی است چراکه افتخار همه ما باید به ایرانی بودن انقلابی بودن و اسلامی بودن باشد و این سه اصل اساسی باید مورد توجه همه مسئولین قرار گیرد بطوریکه هیچ برنامه و طرحی نباید در تضاد با این سه اصل مهم باشد.

 

آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)