کد خبر: ۲۳۰۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خبر داد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: افرادی که به صورت مخفیانه و از طریق کانال‌های خاص اقدام به سقط جنین در منطقه جنوب کرمان می‌کنند، شناسایی و به مراجع قضایی برای برخورد قانونی معرفی می‌شوند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: افرادی که به صورت مخفیانه و از طریق کانال‌های خاص اقدام به سقط جنین در منطقه جنوب کرمان می‌کنند، شناسایی و به مراجع قضایی برای برخورد قانونی معرفی می‌شوند.

 قاسم شمس صبح امروز در حاشیه برگزاری کمیته دانشگاهی «بررسی مرگ مادر» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تحقیقات و بررسی‌های انجام شده، توسط تیم معاونت درمان و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تعداد معدودی در منطقه اقدام به سقط غیر موجه و غیر علمی می‌کنند که عوارض بسیار زیادی برای مادر باردار دارد و در مواردی موجب فوت فرد شده است.

وی با اشاره با لزوم برخورد قاطع با این افراد سودجو که سلامتی فرد را فدای نیت سوء خود می‌کنند، افزود: طی تصمیم‌های اتخاذ شده برای برخورد با این افراد تلاش می‌کنیم، اشخاص خاطی که به صورت مخفیانه و از طریق کانال‌های خاص اقدام به سقط جنین در منطقه می‌کنند، شناسایی شده و به مراجع قضایی برای برخورد قانونی معرفی شوند تا دیگر شاهد این موارد در شهرستان‌های جنوب کرمان نباشیم.

شمس با اشاره به لزوم انجام اقدامات فرهنگی برای مراجعه مادر باردار به متخصص زنان در صورت بروز مشکل به جای مراجعه به افراد غیر متخصص که سلامتی آن‌ها را به خطر می‌اندازد، تصریح کرد: مادران بارداری که نیاز به حمایت‌های خاص در دوران بارداری ناخواسته دارند، می‌توانند از طریق بهزیستی و تماس با شماره 123 اورژانس اجتماعی از حمایت‌های دولتی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: با بررسی‌های انجام شده در زمینه مرگ مادران و نوزادان در جنوب کرمان مشخص شد تاکنون کوتاهی از سوی پزشکان مستقر در منطقه در این زمینه صورت نگرفته که این امر نشانگر تعهد پزشکانی است که با وجود کمبود نیروی انسانی لازم تمام تلاش خود را برای حفظ سلامت افراد به ویژه مادران باردار انجام می‌دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جیرفت ابراز داشت: کمبود پزشک متخصص و حتی در مواردی پزشک عمومی یکی از مشکلات درمانی در جنوب کرمان است که سعی شده در راستای جبران این مشکل از حداکثر توان پزشکان موجود استفاده شود و البته با فارغ‌التحصیلی دانشجویان این دانشگاه روند رفع این مشکل سرعت بیشتری می‌گیرد.
منبع: فارس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)