کد خبر: ۲۳۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
ارسال به دوستان
ذخیره
پورابراهیمی:
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس،با بیان اینکه موسسه ثامن و بانک مهر اقتصاد در مسیر اخذ مجوز از بانک مرکزی هستند، گفت: ادغام موسسات و بانک هایی که مجوز نداشته و صورت های مالی آن ها شفاف نیست کار اشتباهی است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس،با بیان اینکه موسسه ثامن و بانک مهر اقتصاد در مسیر اخذ مجوز از بانک مرکزی هستند، گفت: ادغام موسسات و بانک هایی که مجوز نداشته و صورت های مالی آن ها شفاف نیست کار اشتباهی است.

خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به موضوع ادغام بانک مهر اقتصاد و موسسه اعتباری ثامن الائمه در موسسه اعتباری کوثر و ایجاد "بانک کوثر" گفت: ادغام، فی نفسه می تواند اثر مثبت داشته باشد، زیرا باعث هم افزایی میان دو یا چند مجموعه شده و به پوشش دهی نقاط ضعف و همچنین تقویت نقاط قوت می انجامد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید شرایط را در خصوص ادغام موسسات مالی و بانک ها در یکدیگر بسنجیم، افزود: اینکه ادغام موسسات مالی و بانک ها با چه رویکرد و در چه شرایطی رخ خواهد داد موضوعی است که قبل اجرا باید مدنظر قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه مفهوم ادغام در خصوص موسسات غیرمجاز کاملا منتفی است، تصریح کرد: وقتی موسسه ای غیرمجاز است ادغام آن معنا ندارد از این رو موسسه غیرمجاز باید منحل شود.

موسسه ثامن و بانک مهر اقتصاد هنوز مجوز ندارند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه موسسه ثامن و بانک مهر اقتصاد در مسیر اخذ مجوز هستند، تصریح کرد: موسسه ای که مجوز نداشته اما در شرف اخذ آن است تا زمانی که مجوز نگرفته باز نمی توان در خصوص ادغام آن با موسسه یا بانک دیگر اظهار نظر کرد؛ وقتی می توان در خصوص ادغام موسسات مالی در یک دیگر صحبت کرد که موسسات مجوز داشته و صورت های مالی آن ها مشخص باشد در عیر این صورت باید به سراغ انحلال، تسویه یا اخذ مجوز بروند.

پورابراهیمی داورانی با اشاره به وضعیت موسسه مالی کاسپین گفت: کاری که بانک مرکزی در خصوص 8 مجموعه تحت عنوان کاسپین کرد هم همین بود که گفت من تعاونی های زیر مجموعه کاسپین را منحل می کنم اما ساماندهی صورت بگیرد این موضوع موضوعیت ندارد در مورد این موسسه نیز تا زمانی که موسسات و تعاونی ها تعیین تکلیف نشوند صحبت از ادغام موضوعیت ندارد.

وی تاکید کرد: کار اشتباهی که بانک مرکزی در موضوع کاسپین کرد در حال تکرار برای موسسات مهر اقتصاد و ثامن است از این رو این دو باید منحل شده تا پس از انحلال در موسسه دیگری ادغام شوند.

تعاونی های منحله زیرمجموعه کاسپین هنوز فعال هستند

پورابراهیمی داورانی با بیان اینکه روش کار در کاسپین ایراد داشته، تصریح کرد: پس از انحلال بسیاری از تعاونی های زیرمجموعه کاسپین باز هم اخذ سپرده مردم و فعالیت آن ها ادامه داشته که این خود نقض قانون است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به وضعیت موسسه ثامن و بانک مهر اقتصاد، گفت: موسسه ثامن و مهر اقتصاد پذیره نویسی هایی را انجام داده، سپرده قانونی نزد بانک مرکزی داشته و مراحل  اخذ مجوز آن ها به گفته بانک مرکزی در حال نهایی شدن است اما با این حال وقتی دو مجموعه به این شکل هستند و هنوز آخرین وضعیت آن ها که اخذ مجوز است انجام نشده ادغام یعنی این مجموعه منحل شده است.

وی تاکید کرد: ادغام موسسه ثامن و بانک مهر اقتصاد در موسسه کوثر این ذهنیت را ایجاد می کند که منحل شده اند.

ادغام بانک ها برای تعاملات بین المللی بهتر است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه حرف از ادغام در بانک ها و موسسات در کلیت موضوع خوبی است، گفت: ادغام بانک ها مشکلات ما در ارتباط با تعاملات بین المللی را کاهش داده تا بحث کفایت سرمایه را پوشش بدهیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مقیاس و سایز بانک های ما در مقایسه با بانک های خارج از کشور سایز بزرگی نیست، افزود: ادغام بانک ها در یکدیگر می تواند سایز آن ها را بزرگ کرده تا در تعاملات بتوانیم با رویکرد مقتدر تری ورود کنیم./
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)