کد خبر: ۲۳۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳
ارسال به دوستان
ذخیره
هتاکی و شعار علیه رئیس‌جمهوری، علی مطهری و جهانگیری آن هم در روزی که مردم آمده بودند تا یکپارچه علیه رژیم صهیونیستی فریاد بزنند.
هتاکی و شعار علیه رئیس‌جمهوری، علی مطهری و جهانگیری آن هم در روزی که مردم آمده بودند تا یکپارچه علیه رژیم صهیونیستی فریاد بزنند. فیلم‌های منتشر‌شده از راهپیمایی دیروز عده‌ای را در حال نزدیک‌شدن به روحانی و شعاردادن با الفاظی مانند «آخوند آمریکایی»، «منافق»، «دروغگو»، «روحانی بنی‌صدر پیوندتان مبارک»، نشان می‌دهد.

 عده‌ای دیگر هم وقتی به اسحاق جهانگیری می‌رسند شعار، «مرگ بر سازشکار» سر می‌دهند. علی مطهری هم از هتاکی مصون نبود. افرادی با سردادن «مرگ بر منافق»، «مرگ بر اصلاح‌طلب»، «مرگ بر سازشکار» و «حقوقی که می‌گیری حرامت باد»، نایب‌رئیس مجلس را مورد هجمه و توهین قرار دادند. 

علی مطهری در واکنش به شعار علیه رئیس‌جمهوری و خودش گفته است: «این شعارها ناشی از آزادی در جمهوری اسلامی است».به گزارش ایلنا فردی که بلندگو به دست داشت، در مراسم خطاب به مردم می‌گفت: «روحانی می‌گوید و مردم پاسخ می‌دهند، مرگ بر آمریکا». مجری سپس گفته که «آن روحانی را نگفتم، روحانیت را گفتم. 

کسانی که می‌گویند شعار مرگ و این حرف‌ها باید جمع شود، لباس زنانه بپوشند از مملکت بروند». سایت «انتخاب» هم همان دیروز نوشت: «‎محمدعلی زرین‌قلم که در بسیاری از برنامه‌ها در کنار احمدی‌نژاد است، لیدر اصلی شعاردهندگان علیه مسئولان از جمله مطهری و جهانگیری بود». در روزهای گذشته همچنین پوسترهایی با ترکیب عکس حسن روحانی و بنی‌صدر در قم توزیع شده است که گفته می‌شود بعد از اظهارات آیت‌الله نوری‌همدانی درباره رئیس‌جمهوری بوده است. 

مطهري: توهين‌ها برنامه‌ريزي‌شده بود

نايب‌رئيس مجلس شوراي اسلامي در واکنش به شعارهاي توهين‌آميز عده‌اي محدود در حاشيه راهپيمايي روز قدس، خواستار پيگيري توهين‌کنندگان از سوي دادستان تهران شد.

علي مطهري با انتشار مطلبي تحت عنوان «دادستان تهران در معرض آزمايش» در صفحه شخصي خود در اينستاگرام نوشت: «شعارهايي که عده‌اي با برنامه‌ريزي قبلي عليه رئيس‌جمهور در راهپيمايي روز قدس سر دادند قطعا مصداق جرم است و اسناد آن نيز موجود است. بايد ببينيم قوه قضائيه که به صرف احتمال وقوع جرم يک برنامه سخنراني را در روز اربعين در مشهد لغو مي‌کند، اکنون که با يک جرم مشهود مواجه است چگونه رفتار مي‌کند. دادستان تهران اکنون در معرض يک آزمايش بزرگ است که آيا با تعقيب مجرمان استقلال و عدالت خود و قوه قضائيه را نشان مي‌دهد؟». او همچنين درباره توهين‌هايي که به او شده، گفته «البته توهين‌هايي که به خود من شد موردنظرم نيست چون معمولا اين افراد مستضعف فکري هستند که با چند دقيقه صحبت با آنها و آگاهي از واقعيات، طرفدار مي‌شوند و روبوسي مي‌کنند، ولي توهين‌هاي به رئيس‌جمهور که از روي عناد صورت گرفت حتما بايد پيگيري شود».

دستور وزیر کشور برای پیگیری 

در همين حال عبدالرضا رحماني‌فضلي وزير کشور نيز در پي حواشي غيرقانوني و به گفته او «دشمن‌شادكن تظاهرات شكوهمند روز قدس» به معاون امنيتي و انتظامي خود دستور پيگيري داده است.

وزارت کشور همچنين با انتشار بيانيه‌اي به ضرورت برخورد با جريان‌هاي زمينه‌ساز تحرکات دشمن‌شادکن اشاره کرده است.در متن اين بيانيه آمده «اکنون که در آخرين جمعه از ماه مبارک رمضان، راهپيمايي روز جهاني قدس با شکوه وصف‌ناپذير در گوشه گوشه وطن برگزار شده است و ملت مسلمان ايران با احياي اين سنت گران‌قدر انقلاب اسلامي، همراهي خود با محرومان و مستضعفان و پايداري و ايستادگي خود بر آرمان اسلامي فلسطين را برابر ديدگان افکار عمومي جهان به منصه ظهور رساندند، وزارت کشور با شکرگزاري به درگاه الهي براي اين توفيق بزرگ، مراتب تقدير و سپاس صميمانه و خالصانه خود را به پيشگاه ملت سربلند ايران تقديم مي‌کند». در اين متن همچنين آمده «بحمدالله اين راهپيمايي بزرگ در سراسر کشور با حضور مقتدرانه اقشار گوناگون ملت و با تلاش همه نيروهاي حافظ نظم و امنيت کشور در امنيت و آرامش کامل برگزار شد و جلوه‌اي ديگر از وحدت و انسجام ملي و استواري اين سرزمين پرگهر بر آرمان‌هاي انقلاب اسلامي، امام راحل و رهبري گران‌قدر را به نمايش گذاشت. وزارت کشور با ابراز تأسف از چنين کوته‌انديشي‌هاي وحدت‌شکنانه‌ای بر ضرورت برخورد با جريان‌هاي شبه‌رسانه‌اي زمينه‌ساز و سبب‌ساز اين‌گونه تحرکات دشمن‌شادکن تأکيد مي‌کند».

تشکيل کميته حقيقت‌ياب مجلس

در همين حال عليرضا رحيمي عضو کميسيون امنيت ملي اقدام عده‌اي قليل عليه رئيس‌جمهور را در مراسم جهاني روز قدس محکوم کرد.او به انتخاب گفته «بعد از انتخابات افراد بايد ظرفيت خود را نشان دهند، نه اينکه افرادي که رأي مردم را نتوانستند جلب کنند، توهين کنند و موجب وهن کشور شوند». رحيمي ضمن تأکيد بر برخورد با توهين‌کنندگان به مسئولان اظهار كرد: به نظر مي‌رسد توهين‌کنندگان به رئيس‌جمهور همان حلقه‌اي هستند که به رئيس مجلس در ماجراي ٢٢ بهمن حمله کردند. اينها حلقه‌اي به‌هم‌پيوسته، افراطي و انحرافي هستند که به نام انقلابي‌گري در صف انقلابيون رخنه کرده‌اند. 

اصولگرايان نيز بايد تبري خودشان را از اين افراد اعلام کنند. مجلس در همين زمينه و براي بررسي ابعاد اين مسئله کميته حقيقت‌ياب تشکيل خواهد داد تا درباره توهين‌کنندگان به رئيس‌جمهوري گزارشي تدوين شود».محمدرضا عارف نيز در توييتي نوشته «طرح شعارهاي انحرافي و توهين‌آميز توسط وحدت‌شکنان در راهپيمايي روز قدس همسويي و هم‌صدايي با دشمنان ملت است».

معتقد نیستم که رئیس‌جمهوری با بنی‌صدر پیوند خورده باشد

آنچه در حاشیه راهپیمایی دیروز رخ داد، با واکنش‌های زیادی از سوی چهره‌های سیاسی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده است. نبی حبیبی، دبیرکل حزب مؤتلفه، دیروز در واکنش به شعار علیه روحانی در حاشیه راهپیمایی روز قدس به «شرق» گفت: «اینکه شعارهای تندی علیه مقامات رسمی داده شود، به نظر من تأمل‌برانگیز است. من معتقد نیستم که رئیس‌جمهوری با بنی‌صدر پیوند خورده باشد؛ اما اینکه چرا چنین شعاری طرح کرده‌اند، از خود آنها سؤال کنید».

شبیه‌سازی‌های نادرست تاریخی

حسن رسولی، نامزد منتخب شورای شهر تهران و عضو بنیاد باران، درباره تشبیه روحانی به بنی‌صدر از سوی یک اقلیت به «شرق» گفت: «من فکر می‌کنم که به‌طور‌کلی استفاده ابزاری و غرض‌ورزانه از رویدادهای تاریخی همانند شبیه‌سازی آنچه در سال‌های اول انقلاب در عرصه سیاسی کشور شاهد بودیم، آن هم بدون توجه به سایر ابعاد و مؤلفه‌های مرتبط به چرایی و چگونگی و چیستی آن رویدادها، قدم‌گذاشتن در مسیری ناصحیح است». 
او در چرایی ناصحیح‌بودن این شبیه‌سازی گفت: «آقای دکتر حسن روحانی که امروز رئیس‌جمهوری هستند و رهبر معظم انقلاب در آن مقطع عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی و جامعه روحانیت مبارز تهران بودند، هر دو به طور مشترک و متفق در مقابل جریان انحرافی و نفاق ‌آن زمان قرار داشتند. رئیس‌جمهور امروز ایران فردی است که به مدت ١٦ سال و بیش از مسئولان قبل و بعد خویش نماینده رهبری در شورای‌عالی امنیت ملی بوده و علاوه بر چهار سال اخیر که ریاست شورای‌عالی امنیت ملی را هم عهده‌دار است، ١٦ سال هم دبیر این شورا بوده است؛ بنابراین دکتر حسن روحانی و رهبری انقلاب بیش از ٤٠ سال با هم در دفع توطئه گروهک‌ها و تجزیه‌طلب‌ها همراه بوده‌اند». 

رسولی با اشاره به اینکه روحانی در دوران دفاع مقدس، جانشین فرمانده جنگ بود و از بالاترین سطح روابط صمیمانه و همکاری همه‌جانبه با رهبری برخوردار بود، افزود: «امروز اگر بخشی از جریانات رادیکال اصولگرا که ناکام از پیروزی در صحنه انتخابات هستند، احساس می‌کنند با این دوگانگی‌سازی‌ها می‌توانند به عقبه نیروهای سیاسی خود روحیه دهند و در جهت تضعیف و تخریب رئیس‌جمهوری گام بردارند، اشتباه می‌کنند». رسولی افزود: «باید از این نکته مهم غافل نباشند که توفیق نسبی در رقابت غیراخلاقی و غیرهوشمندانه با رقیب ممکن است تسلی خاطری کوتاه‌مدت ایجاد کند؛ اما در مقابل لطمه‌ای اساسی به مصالح و منافع ملی می‌زند».حجت‌الاسلام «محمدتقی رهبر» هم در گفت‌وگو با «انتخاب» از حرمت‌شکنی برخی افراد نسبت به رئیس‌جمهور در راهپیمایی روز قدس انتقاد کرده است. این عضو جامعه روحانیت مبارز  گفت: « اینها که دست به این اقدامات می‌زنند، حزب‌اللهی و ولایت‌مدار نیستند و هیچ ربطی هم به جریان اصولگرا ندارند؛ بلکه افراد مغرضی هستند که اقدام‌شان به نفع دشمنان ما و برخلاف وحدت ملی و اجتماعی در درون کشور است».

واکنش‌های چهره‌ها و مقامات

بسیاری از چهره‌های سیاسی در توییتر خود به این رخداد واکنش نشان داده‌اند. شهیندخت مولاوردی نوشته است: «وحدت‌شکنی در روز قدس همگامی با تلاش‌های بی‌وقفه اشغالگران قدس برای انحراف جهان اسلام از مسئله فلسطین است». معصومه ابتکار هم نوشته: «اقدام زشت عده قلیلی با هتاکی و توهین به رئیس‌جمهوری نمی‌تواند وحدت ملی و اقتدار مردم ایران و حمایت قاطع از آقای روحانی را خدشه‌دار کند».فیض‌الله عرب‌سرخی هم با اشاره به اینکه جمعی در راهپیمایی به رئیس‌جمهور، معاون اول و نایب‌رئیس مجلس توهین و هتاکی کردند اضافه کرده است: «وقتی یاران امام تحمل نمی‌شوند انتظار وحدت با مسلمانان ممکن است؟»آذر منصوری عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت نیز در این‌باره در تويیتر خود نوشت: «وحدت‌شکنانی که در روزی که باید نماد وحدت ملت ایران باشد، با شعاردادن علیه منتخب ملت، تلاش علنی خود را برای دوقطبی‌سازی جامعه ایران به نمایش گذاشتند».عبدالله رمضان‌زاده سخنگوی دولت اصلاحات نیز با اشاره به اینکه توسعه کشور و بهبود وضعیت اشتغال و معیشت عمومی در گرو حفظ اتحاد ملی است افزود: «نباید در دام دوقطبی‌سازی مصنوعی عوامل آمریکا افتاد که وحدت ملی را هدف دارند».

آنها اصلا خودجوش نیستند

فاطمه سعیدی، نماینده مجلس هم گفت: «به اسم امام و انقلاب و رهبری کارهایی می‌کنند که جز هزینه برای کشور چیزی ندارد. اینها چه کسانی هستند که در مصونیت کامل به نام انقلابیگری چنین رفتاری می‌کنند؟ رئیس مجلس را در قم با مهر و کفش زدند، رئیس فقيد مجمع تشخیص مصلحت نظام را با شعار و تندروی بدرقه کردند، با آجر به نایب‌رئیس مجلس در شیراز حمله کردند و حالا از پشت رایانه‌هایشان بلند شده‌اند و توهین‌های فضای مجازی را فریاد می‌زنند».

 پروانه سلحشوری، رئیس فراکسیون زنان مجلس هم با اشاره به اینکه روز قدس نماد وحدت و هم‌دلی مسلمانان جهان است به سایت «امتداد» گفته است: «رئیس‌جمهوری ایران که به تازگی با پشتوانه نزدیک به ٢٤‌میلیونی رأی مردم در انتخابات به پیروزی رسیده است، در روز قدس مورد توهین هتاکان قرار می‌گیرد. این در حالی است که در دوران پیش از ریاست‌جهوری حسن روحانی، به بهانه‌های مختلف، منتقدان احمدی‌نژاد به دادگاه کشیده شده و تحت تعقیب قرار می‌گرفتند و تا زمانی که از دید آنها منحرف نشده بود، هر انتقادی به او جرم محسوب می‌شد. 
اما امروز در راهپیمایی وحدت‌بخش قدس، حسن روحانی با القاب مختلف خطاب می‌شود».علی ربیعی هم با اشاره به اینکه تجربه طولانی در مواجهه با این‌گونه حوادث دارم به ایلنا گفته است: «باید گفت این افراد و اقدام آنها به هیچ عنوان خودجوش نیست و از متن طبیعی اجتماع راهپیمایان برنمی‌خیزد». او افزود: «تجربه به ما نشان داده است در راهپیمایی‌های مهم مثل بیست‌ودوم بهمن، روز قدس و...، مردم به رغم گرایش‌های متفاوت سیاسی، بر اصل حضور تأکید دارند و گرایش‌های سیاسی در چنین رویدادهایی مطرح نیست. بنابراین کنش‌های سیاسی این‌گونه در مراسم ملی و مذهبی بزرگ، از متن طبیعت چنین مراسمی سامان نمی‌گیرد». ربیعی ادامه داد: «جریانی سامان‌یافته از طرقی، محل ورود فرد مورد نظر به راهپیمایی و خروج آن را به دست می‌آورند. این افراد سامان‌یافته، به طور ثابت در آن مکان می‌مانند و به محض حضور فرد مورد نظر، شعارهای خود را می‌دهند. 

--------------------------------------

انتقاد  وزير  ارشاد از تخريبگران خودسر

صالحي‌اميري وزير ارشاد در گفت‌وگو با «انتخاب»، در واکنش به شعارهاي توهين‌آميز عده‌اي «قليل» و «خودسر» در روز قدس، گفت: «تخريبگران بدانند ميان خودجوش و خودسر فاصله از راه به بيراهه است، فاصله از «خدمت» تا «خيانت» است». او افزود: «شگفت‌انگيز است که در روزي که رژيم صهيونيستي و جناياتش بايد محکوم مي‌شد، جماعتي قليل، بهانه‌اي براي بيگانگاني مهيا کردند که همواره سعي داشته‌اند تأثير شعارها و راهپيمايي باشکوه روز قدس را کم‌رنگ کنند». وزير ارشاد ادامه داد: «مردم و بالاخص جوانان عزيز، نيك مي‌دانند كه توهين به منتخب ملت توهين به شعور مردم است. روحاني رئيس‌جمهور همه مردم ايران است و توهين به او كه اينك نماد مردم‌سالاري ديني در كشور محسوب مي‌شود، خشكاندن نهال دموكراسي در ايران است».
منبع: شرق
برچسب ها: توهین به روحانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

601  مددجوی کرمانی مشمول عفو رهبری شدند / صدور 7 هزار و 552 رای جایگزین حبس

پیرو هشدار وقوع سیلاب؛ بیمارستان صحرایی در کرمان برپا شد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

رییس دادگستری زرند: برخورد قضایی در انتظار افرادی که اطفال را به تکدی‌گری می‌گمارند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پربازدید ها

اسرائیل هر واکنشی نشان دهد، واکنش ما بسیار سخت‌تر خواهد بود /عملیات وعده صادق بیش از انتظار موفق بود

عملیات شجاعانه فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم

آماده باش ارتش در مرزها /عملیات وعده صادق، پاسخ قطعی ایران نبود /نیاز باشد پاسخی کوبنده و قطعی خواهیم داد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)