کد خبر: ۲۳۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
ارسال به دوستان
ذخیره
فرماندار رفسنجان خبر داد:
فرماندار رفسنجان گفت: اتاق سرمایه گذاری مشترک ایران و چین تاسیس شده و تمام سرمایه گذاری این اتاق قرار است در رفسنجان انجام شود، همچنین تا پایان شهریورماه بیش از یک هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری در شهرستان رفسنجان به بهره برداری خواهد رسید.
فرماندار رفسنجان گفت: اتاق سرمایه گذاری مشترک ایران و چین تاسیس شده و تمام سرمایه گذاری این اتاق قرار است در رفسنجان انجام شود، همچنین تا پایان شهریورماه بیش از یک هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری در شهرستان رفسنجان به بهره برداری خواهد رسید.

حمید ملانوری در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس در مصلی امام خامنه ای رفسنجان اظهار کرد: روز قدس روز نماد وحدت ملی و جهانی علیه استکبار و صهیونیسم جهانی و روز تبلور وحدت ملتهای مسلمان در برخورد با غده سرطانی اسرائیل است.

وی افزود: روز قدس، روز حمایت از ملتهای مظلوم جهان و انزجار از مستکبرین و کفر جهانی و روز احیای اسلام و شعائر اسلام است. روز قدس نه فقط روز حمایت از یک ملت مظلوم است بلکه امروز روز مبارزه با تمامی نظامهای ظالمانه و مستکبرانه است.

وی بیان کرد: امروز ملتهای مسلمان با ابتکار معمار بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی(ره) به همه ابرقدرتها هشدار می دهند که دستشان را از سر ملتهای مظلوم بردارند و سر جای خود بنیشیند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رفسنجان خاطرنشان کرد: در بین حرکتهای مهم در پیروزی انقلابهای جهان از جمله انقلاب اسلامی ایران سه عامل از همه مهمتر و مورد توجه است که اولین عامل اسلام ناب محمدی(ص)، دومین عامل رهبری هوشمندانه است و در کنار این دو عامل، عامل سوم حضور گسترده، باشکوه و اتحاد ملت ایران اسلامی است.

ملانوری با اشاره به تأکید مکرر خداوند متعال در قرآن کریم بر وحدت مسلمانان، یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) بارها و بارها به اتحاد مسلمانان اشاره کرده اند و فرموده اند« مسلمانان در برابر بیگانگان یکدست هستند». تاکید مستمر امام راحل و مقام معظم رهبری نیز بر اتحاد مسلمانان باید آویزه گوش ما باشد.

نباید در جامعه اختلاف ایجاد کنیم

وی با بیان اینکه نباید با رفتار، گفتار و کردار مان در بین جامعه انقلابی و اسلامی اختلاف ایجاد کنیم، تصریح کرد: امروز ملت بزرگ ایران اسلامی باید مواظب اتحاد و همراهی خود باشند چرا که یکی از نقشه های جدی دشمنان ما ایجاد تفرقه بین ملت های مسلمان است، ایجاد گروههای تکفیری و ترورریستی مانند داعش، به جان هم انداختن کشورهای مسلمان کار دشمن است لذا نجات، امنیت و سلامت ما در گرو همدلی است.

این مسئول عنوان کرد: ما به اندازه کافی در بیرون از مرزها دشمن داریم و نیاز به دشمن تراشی در داخل کشور نداریم، حضور ترامپ در عربستان و نقشه های شوم آل سعود برای جنگ با ایران نقشه های دشمنان است، بنابراین نباید در داخل دنبال تفرقه و چندگانگی باشیم.

ملانوری ادامه داد: علاوه بر رهبری و حضور مردم، یکی از الطاف خداوند متعال بر ملت ایران ایجاد امنیت پایدار در کشور است به نحوی که کشور ما در بین آتش افروزی های منطقه بسیار امن است.

فرماندار رفسنجان به حادثه تروریستی تهران اشاره و بیان کرد: اتفاقی که افتاد کار کوچک و سخیفی بود، اگر چه تعدادی از هموطنانمان به شهادت رسیدند اما تروریست ها نقشه های بسیار پلیدتری را در سر می پروارندند از جمله انفجار در حرم امام در روز 14 خرداد یا انجام عملیات تروریستی در حرم امام رضا(ع) که موفق نشدند.

ملانوری ادامه داد: با اقتدار نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور، نزدیک به 60 نفر از تروریستها به هلاکت رسیدند و در حمله موشکی سپاه مقتدر بیش از 170 نفر از تروریستها و گروه داعش به هلاکت رسیدند.

وی تصریح کرد: دشمنان بدانند ملت قهرمان ایران با رهبری های هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و با اقتدار و قدرت سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی و قدرت دستگاه اطلاعاتی اجازه نمی دهد ذره ای از خاک ایران که حریم حرم امن امام رضا(ع) است مورد تجاوز دشمنان قرار گیرد و این حوادث ملت ما را شجاع تر و مقاوم تر می کند.

هزینه 24.5 میلیارد تومانی در حوزه بهداشت و درمان رفسنجان در طرح تحول سلامت

فرماندار رفسنجان در ادامه با اشاره به موضوعات شهرستان، اظهار کرد: در امنیت در سال 95 با رشد 25 درصدی در شاخص های امنیتی و کاهش 30 درصدی در جرائم و بزهکارهای، رتبه خوبی را در استان کسب کردیم.

ملانوری ابراز کرد: در سلامت و در قالب طرح تحول و با همکاری خیرین اقدامات خوبی در شهرستان اتفاق افتاده است هر چند که تا نقطه ایده آل فاصله داریم، در چند سال گذشته 26 هزار و 650 متر فقط احداث ساختمان در حوزه بهداشت و درمان داشتیم و 24.5 میلیارد تومان در این باب هزینه شده و 5400 متر ساختمان اکنون در حال احداث داریم.

وی افزود: در این دوره 30 میلیارد تومان از سوی خیّرین در این رابطه کمک شده که در اینجا از این عزیزان تشکر می کنم، همچنین اخیراً شرکت مس نیز به بحث بهداشت و درمان شهرستان ورود کرده و نزدیک به 4 میلیارد تومان سرمایه گذاری در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) در حال انجام است.

وی ادامه داد: در قالب طرح تحول سلامت، حدود 18.5 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی و حدود 5.5 میلیارد تومان تجهیزات غیرپزشکی خریداری شده است.

ملانوری خاطرنشان کرد: درصد اشغال تخت های بیمارستانی در رفسنجان از 67 درصد به 81 درصد افزایش یافته است و تعداد تختهای فعال از 300 تخت به 468 تخت رسیده است و در قالب بیمه سلامت همگانی تمامی مردم تحت پوشش قرار گرفته اند.

افزایش ضریب توسعه آبیاری تحت فشار به 12.5 درصد

نماینده عالی دولت در شهرستان رفسنجان توسعه آبیاری تخت فشار در شهرستان از 8 درصد به 12.5 درصد را از اقدامات انجام شده در بخش کشاورزی ذکر کرد و گفت: در حوزه شبکه های آبیاری تحت فشار یکی از مشکلات ما بحث تلمبه های خرده مالکی بود که با یکسری سیستم های تخصصی این مشکل حل شده و امروز برای آبیاری های تحت فشار برای هر هکتار 7 میلیون تومان دولت کمک بلاعوض می دهد.

ملانوری افزود: برای احداث گلخانه ها، توسعه کشت های جایگزین و کم آب مانند زعفران، گل محمدی و عناب، تسهیلات پرداخت می شود که در مناطق محروم این تسهیلات توسط جهاد کشاورزی با نرخ 10 درصد و در مناطق برخوردار با نرخ 16 درصد پرداخت می شود.

وی با اشاره به توسعه شبکه های آب شرب و افزایش تعداد ایستگاههای تصفیه آب در شهر رفسنجان، خاطرنشان کرد: به دنبال احداث تصفیه خانه مرکزی رفسنجان هستیم که بتوانیم کل منابع آبی شهرستان را تصفیه کنیم و مشکلی در این خصوص نداشته باشیم و در حوزه بارورکردن ابرها ورود کردیم که این امر هیچ مشکلی برای سلامت مردم و دام‌ها ایجاد نمی‌کند.

سرمایه گذاری اتاق مشترک ایران و چین در رفسنجان

فرماندار رفسنجان در ادامه اظهار کرد: اصلی ترین، مهمترین و اولویت دارترین موضوع در این دولت در شهرستان ایجاد اتحاد و همدلی در بین تمامی ارکان شهرستان بوده است و با اتحاد و همدلی و همراهی که در شهرستان وجود دارد، اعتماد سرمایه گذاران داخلی و خارجی را جلب کردیم و انگیزه خوبی ایجاد شد.

ملانوری بیان کرد: امروز منطقه ویژه اقتصادی که 200 هکتار زمین داشته کاملاً اشغال شده و دنبال توسعه آن تا 2000 هکتار هستیم، سرمایه گداران خارجی با شدت علاقمند به حضور در رفسنجان هستند.

فرماندار رفسنجان خبر داد: اتاق سرمایه گذاری مشترک ایران و چین تاسیس شده و تمام سرمایه گذاری این اتاق قرار است در رفسنجان انجام شود، امروز با سرمایه گذاری بخش خصوصی توانسته ایم یکسری واحدهای صنعتی و کارگاهی را به بهره برداری برسانیم.

ملانوری با بیان اینکه تا پایان شهریورماه بیش از یک هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری در شهرستان رفسنجان به بهره برداری می رسد، ادامه داد: مجموع سرمایه گذاری بخش خصوصی در 10 سال گذشته در رفسنجان 100 میلیارد تومان بوده که ظرف سه سال بیش از 1000 میلیارد تومان سرمایه گذایر جذب کرده ایم و این ثمره وحدت و همدلی است.

وی ادامه داد: تا پایان تابستان امسال پروژه فروکروم با سرمایه گذاری سرمایه گذاران چینی، نیروگاه خورشیدی 1.2 مگاواتی با سرمایه گذاری سرمایه گذاران اتریشی، پروژه بسته بندی پسته، تولید مواد شوینده، تولید لوله پلی اتیلن و بهره برداری از خانه حاج اقا علی مرکز اقامتی و هتل بزرگ رفسنجان به بهره برداری می رسند.

فرماندار رفسنجان همچنین به طرح احیاگران آبادی اشاره و بیان کرد: در حوزه سرمایه گذاری ها، برنامه ما توانمندکردن روستائیان قرار دادیم و طرح جامع احیاگران آبادی را در دستور کار قرار دادیم که مورد توجه استاندار قرار گرفته و قرار است در استان تعمیم داده شود و منابع و مجوزها و تسهیلات ما پشت این طرح قرار می گیرد تا در روستاها تولید و اشتغال ایجاد کنیم.

ملانوری ادامه داد: هدف از این طرح تجلیل از کسانی که تاکنون باعث احیای روستاها شده اند، کمک به اجرای طرحهایی که تدوین کرده ایم، شورای اقتصاد مقاومتی روستاها را تشکیل دادیم که محوریت آن مساجد است و تاکنون در 80 روستای شهرستان تشکبل شده است.

رفسنجان شهر بدون متکدی می شود

فرماندار رفسنجان به حمایت از تولیدات داخلی شهرستان اشاره و تصریح کرد: 25 هزار فرم مدارس در شهرستان دوخت و تولید می شود که بخش از آن از خارج از شهرستان می آید، که با هماهنگنی و همکاری آموزش و پرورش و صنف پوشاک و خیاط امروز حدود 100 واحد تولیدی خیاطان زنانه و مردانه در زمینه تولید پوشاک و فرم مدارس فعال شده اند.

ملانوری همچنین از برنامه ریزی برای داشتن شهری بدون متکدی در رفسنجان خبر داد و گفت: برای اینکه شهرمان بدون متکدی و کودکان خیابانی باشد، برنامه داریم و مردم نیز باید همکاری کنند و کمک‌های خود را به خیریه‌ها بدهند و طرحی داریم که در دوره ای به ورودی شهر تابلو بزنیم که این شهر بدون متکدی است.

وی خاطرنشان کرد: تمام متکدیان و کودکان خیابانی را در سطح شهر شناسایی کردیم و نزدیک به 90 درصد آنها نیازمند نیستند و برخی از آنان حدود 4 تا 5 میلیون درآمد دارند که البته بخش زیادی از آنها بومی نیستند.

وی یادآور شد: به دستور مقام قضایی و اقتدار نیروهای انتظامی متکدیان خارجی دستگیر و طرد خواهند شد و متکدیان و کودکان خیابانی داخلی نیز از 10 تیر ماه جمع آوری و در یک ساختمان نگهداری می شوند.
منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)