کد خبر: ۲۳۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان از شگرد سودجویان سایبری برای تخلیه حساب های بانکی مردم در پرداخت فطریه و کفاره روزه خبر داد.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان از شگرد سودجویان سایبری برای تخلیه حساب های بانکی مردم در پرداخت فطریه و کفاره روزه خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس کرمان، سرهنگ 'امین یارگار نژاد' افزود: در این ایام پایانی ماه رمضان شاهد افزایش تبلیغات در فضای مجازی برای جمع آوری فطریه و کفاره روزه و حتی کمک به نیازمندان هستیم لذا هموطنان باید مراقب این نوع تبلیغات باشند تا در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند. 

وی ادامه داد: برخی از تبلیغات موجود در فضای مجازی دروغ و کذب بوده و هدف افراد از طرح این نوع تبلیغات دستیابی به اطلاعات حساب بانکی هموطنان است از این رو به روزه داران توصیه می شود در پرداخت فطریه و کفاره روزه خود مراقب کنند تا در دام کلاهبرداران فضای سایبری گرفتار نشوند.

وی با اشاره به برخی از شگردهای رایج در این حوزه گفت: برپایی سایت های جعلی و تقلبی از جمله شگردهای مرسوم برای برداشت های غیر مجاز است که در اصطلاح این نوع از کلاهبرداری به فیشینگ شهرت دارد و با شبیه سازی درگاه های بانکی و یا صفحات لاگین نمود بیشتری پیدا می کند.

این مقام انتظامی در تشریح این عمل مجرمانه گفت: طی سالهای گذشته شاهد فعالیت سایت های جعلی جمع آوری کمک های مردمی، فطریه و کفاره روز با عناوین موسسات و انجمن های خیریه بوده ایم که بسیاری از این سایت ها بعد از جمع آوری فطریه و کفاره از دسترس خارج شدند.

سرهنگ یادگارنژاد به افرادی که قصد دارند فطریه و کفاره روزه خود را از طریق فضای مجازی و موسسات خیریه فعال در این حوزه پرداخت کنند توصیه کرد: حتما فطریه یا کفاره روزه خود به حساب شرکت‌ ها و موسسات شناخته شده در کشور که توسط رسانه ‌های جمعی نظیر رادیو و تلویزیون اعلام می شود، واریز کنند و از واریز فطریه یا کفاره روزه خود به حساب‌ های نامعتبر و شخصی و سایت های ناشناس خودداری کنند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت، هنگام وارد کردن اطلاعات بانکی خود، به آدرس سایت و درگاه بانک مورد نظر دقت و توجه داشته باشند که با https شروع شود.
سرهنگ یادگارنژاد تاکید کرد: در صورت امکان خودشان آدرس سایت مورد نظر را در آدرس بار تایپ کنند و از رفتن به لینک‌ها و آدرس‌ هایی که در سایت‌ های مختلف، شبکه‌ های اجتماعی و لینک ‌های کوتاه شده ارائه می شود، جداً خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان از ارگان‌ها و نهادهای ذیربط درخواست کرد در خصوص موسسات و انجمن ‌های خیریه که مجوز فعالیت دارند و همچنین نحوه جمع آوری فطریه و کمک های مردمی این موسسات از طریق مبادی قانونی اطلاع رسانی لازم انجام شود.

سرهنگ یادگارنژاد از هموطنان درخواست کرد، در صورت مواجهه با هر گونه مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی با ما در میان بگذارند.
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)