کد خبر: ۲۳۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
ارسال به دوستان
ذخیره
روز دوشنبه معاون امنيتي استانداري تهران از شناسايي توهين‌کنندگان به رئيس‌جمهوري در راهپيمايي روز قدس خبر داد؛
روز دوشنبه معاون امنيتي استانداري تهران از شناسايي توهين‌کنندگان به رئيس‌جمهوري در راهپيمايي روز قدس خبر داد؛ کساني که هنگام شرکت رئيس‌جمهوري در راهپيمايي روز قدس عليه او شعارهاي تندوتيزي داده بودند. 

به نوشته «العالم»، محسن نسج‌همداني گفت: «درحال‌حاضر اقدامات لازم براي شناسايي اين افراد از سوي نيروي انتظامي آغاز شده و ما به نتايج خوبي در اين راستا دست پيدا کرده‌ايم». او افزود: «براساس اقدامات اوليه که از سوي معاونت امنيتي وزارت کشور، معاونت امنيتي استان تهران و نيروي انتظامي صورت گرفته، توهين‎کنندگان به رئيس‎جمهور به صورت کلي شناسايي شدند و بررسي‎هاي اوليه در اين راستا شروع شده است». 

معاون امنيتي استان تهران افزود: «بدون‌شک در جهت رسيدگي به اتهامات اين افراد در ابتدا اقدامات اوليه چون جمع‎آوري اطلاعات و مستندسازي‌‏هاي لازم صورت می‌گيرد تا نتايج نهايي اعلام شود». همداني با بيان اينکه تعداد افراد توهين‌کننده به رئيس‎جمهوري درمجموع بيش از ٢٠ نفر نبودند، تصريح کرد: «بدون‌شک بعد از اتمام کار کميته‎هاي حقيقت‎يابي و مستندسازي مربوط به اين ماجرا و شناسايي کامل افراد، پرونده اين افراد در صورت صلاحديد به دستگاه قضائي ارسال مي‎شود». 

او افزود: «البته اين امکان نيز وجود دارد که پس از بررسي و شناسايي افراد خاطي ضرورتي براي ارجاع پرونده آنها به دستگاه قضائي نباشد که در اين خصوص دستگاه‎هاي مسئول تصميم‎گيری خواهند کرد». معاون امنيتي استان تهران تأکيد کرد: «هدف ما اين است که در جهت اصلاح افرادي که اين‌گونه اقدامات را انجام مي‏‌دهند وارد عمل شويم تا ديگر شاهد اين‌گونه اقدامات که خلاف رويه قانوني است نباشيم». جمعه گذشته در حين برگزاري راهپيمايي روز قدس، عده‌اي به مسير راهپيمايي «حسن روحاني» نزديک شدند و شعارهايي سر دادند؛ شعارهايي که مضمون آنها نه تأييد بود و نه انتقاد؛ بلکه بيشتر به توهين و هتاکي شبيه بود؛ «مرگ بر منافق» و «مرگ بر آخوند آمريکايي»، «مرگ بر دروغ‌گو» و شعار تازه‌‌وارد به ادبيات اين قشر: «روحاني، بني‌صدر؛ پيوندتان مبارک»، اما روحاني تنها مسئولي نبود که به او حمله لفظي شد؛ «اسحاق جهانگيري»، معاون اول روحاني، هم هنگام راهپيمايي در روز قدس بي‌نصيب نماند و با شعار «مرگ بر سازشکار» از او پذيرايي شد. ديگر مسئولي که از او با شعارهاي خاص پذيرايي شد، «علي مطهري»، نايب‌رئيس مجلس، بود. هنگام حضور مطهري در خيابان با شعار «مرگ بر منافق»، «مرگ بر اصلاح‌طلب»، «مرگ بر سازشکار» و «حقوقي که مي‌گيري حرامت باد» نسبت به او اعتراض کردند. اين توهين‌ها با واکنش گسترده فعالان سياسي اصلاح‌طلب و اصولگرا روبه‌رو شد. در يکي از واکنش‌ها «غلامعلي حدادعادل»، عضو مجمع تشخيص مصلحت، در حساب توييتري خود نوشت: «مردم حق دارند نسبت به برخي نظرات رئيس‌جمهور انتقاد داشته باشند، اما بايد نظرات خود را به صورت گفتارهاي عقلاني و به‌دور از اهانت بيان کنند». 

اما از طرف ديگر فرداي اين اتفاق، «عباس جعفري‌دولت‌آبادي»، دادستان تهران، با اشاره به حادثه توهين به رئيس‌جمهوري در راهپيمايي روز قدس، گفت: «حادثه روز قدس جرم مشهود بوده است». او درباره ورود دادستاني به موضوع توهين به رئيس‌جمهوري گفت: «دادستاني تهران مانند ساير مواردي که تکليف قانوني دارد، به موضوع ورود مي‌کند. در رابطه با حادثه روز جمعه، چون جرم مشهود بوده و در منظر مأموران اتفاق افتاده، پليس مکلف به ارائه گزارش خود به دادستاني بوده است. روز شنبه هم نامه‌اي به فرماندهي پليس تهران و معاون وزير اطلاعات ارسال و درخواست کردم نسبت به شناسايي عوامل حادثه روز جمعه اقدام شود». سخنگوي دولت نيز بي‌احترامي به رئيس‌جمهوري را اهانت به جمهوريت نظام دانست و گفت: «آنچه در حاشيه راهپيمايي بزرگ مردم فهيم و متدين تهران در روز قدس از سوي عده معدودي به طور سازمان‌يافته نسبت به رئيس‌جمهوري اتفاق افتاد كه در ماه گذشته با اكثريت قاطع مردم تهران مورد اعتماد قرار گرفت، از نظر سياسي خطايي بزرگ و از نظر حقوقي، جرمي آشكار بود كه براي جلوگيري از تكرار و پيامدهاي آن، اركان مسئول در نظام بايد اقدام كنند».

درخواست تشكيل كميته حقيقت‌ياب

از طرف ديگر علاوه بر پيگيري از سوي مقامات قضائي، نمايندگان مجلس هم خواستار تشکيل کميته حقيقت‌ياب در اين مورد هستند. محمدعلي وکيلي، عضو هيئت‌رئيسه مجلس، در اين مورد به «شرق» گفته بود: «درخواست تشکيل کميته حقيقت‌ياب در قالب تدوين نامه از سوي فراکسيون اميد خطاب به رئيس مجلس نهايي شده و در نخستين روز کاري مجلس که هفته آينده خواهد بود، تقديم هيئت‌رئيسه خواهد شد». برخي نمايندگان مجلس نهم، ٢٢ بهمن ١٣٩١ را خوب به خاطر دارند؛ روزي که به علي لاريجاني، رئيس مجلس، هنگام سخنراني با مُهر و نعلين حمله شد؛ کميته پيگيري تشکيل شد و در گزارش پيگيري مجلس از حلقه «پرتو» به‌عنوان تحريک‌کنندگان حمله به لاريجاني نام برده شد؛ اين حمله چندروز پس از آن بود که «محمود احمدي‌نژاد» و «علي لاريجاني» در قامت رئيس دولت و رئيس مجلس در صحن مجلس به‌شدت به يکديگر تاختند تا موجب شود آن روز به «يکشنبه سياه» معروف شود. حالا با شناسايي هتاکان به رئيس‌جمهوري که معاون استاندار تهران خبر از آن داده، بايد ديد که چه کساني پشت پرده آنها بوده‌اند. بر همين اساس دیروز ياسر جبرائيلي معاون خبرگزاري فارس در كانال تلگرامي خود خبر داد كه وزارت اطلاعات به دلايلي نامعلوم حامد طالبي از دبيران خبرگزاري فارس را احضار و ظاهرا بازداشت كرده است.
منبع: شرق
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)