کد خبر: ۲۳۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به اینکه 204 کارگاه خطرساز در محل تعطیل شده و 328 مورد کارگاه پرخطر بودند، گفت: قبل از اجرای طرح 53 فوتی در حوادث ناشی از کار داشتیم و در سال گذشته فوتی ها به 36 نفر رسیده است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به اینکه 204 کارگاه خطرساز در محل تعطیل شده و 328 مورد کارگاه پرخطر بودند، گفت: قبل از اجرای طرح 53 فوتی در حوادث ناشی از کار داشتیم و در سال گذشته فوتی ها به 36 نفر رسیده است.

"دادخدا سالاری" ظهر امروز هفتم تیرماه در نشست خبری اظهار کرد: مطبوعات استان کرمان در راستای اهداف نظام حرکت می کنند و بداخلاقی از آنها ندیده ایم.

وی افزود: دغدغه ما نیز دفاع از حق مردم است که رسانه ها این دغدغه را دارند که از حق مظلوم دفاع شود و رسانه ها در زمینه احقاق حق و حرکت به سمت مدینه فاضله می توانند ایفای نقش کنند.

سالاری در ادامه تصریح کرد: 10 کارگروه در دادسرای کرمان در راستای مطالبه اصحاب رسانه به منظور احقاق حق مردم تشکیل داده ایم که کارگروه های پیشگیری از حوادث کار، پیشگیری از جرائم خاص و خشن، ارتقاء امنیت غذایی و بهداشتی، حفظ و صیانت از حقوق بیت المال، مبارزه با مواد مخدر و ... از جمله آنهاست.

وی بیان کرد: افزایش ایمنی کارگاه ها، پیشگیری از وقوع فوت های ناشی از سقوط از ارتفاع، حمایت از کارگران و ... از اهداف کارگروه پیشگیری از حوادث کار بود که در این زمینه در سال گذشته از 631 کارگاه بازرسی صورت گرفته که همه این کارگاه ها نقص داشته اند.

دادستان کرمان با اشاره به اینکه 204 کارگاه خطرساز در محل تعطیل شده و 328 مورد کارگاه پرخطر بودند، گفت: قبل از اجرای طرح و در سال 93،  53 فوتی در حوادث ناشی از کار داشتیم که در سال گذشته فوتی ها به 36 نفر رسیده است به طوری که شاهد کاهش 20 درصدی آمار کشته های حین کار از سال 94 نسبت به سال 93 و کاهش 22 درصدی این آمار در سال 95 نسبت به سال 94 را شاهد بودیم

وی با اشاره به پلمب 32 آسانسور عمومی، پلمب 5 جایگاه غیرامنی سی ان جی،  306 مورد تذکر و اخطار برای استانداردسازی آسانسورهای عمومی، 63 مورد پلمب واحدهای تولید و عرضه در راستای کارگروه پیشگیری از سوانح اجتماعی طی سال گذشته در استان افزود: در کارگروه پایش فضای مجازی، مطالعه و رصد باندهای سازمان یافته انجام که منجر به استخراج 300 مورد فراخوان ضدامنیتی، 309 مورد اعلام اخبار امنیتی و 350 مورد سایت مخالف و معاند نظام شد که 477 مورد تذکر داشته ایم.

این مقام قضایی با اشاره به کارگروه مبارزه با تولید و قاچاق مشروبات الکلی دادستانی مرکز استان کرمان اظهار کرد: مدیریت شناسایی و انهدام کارگاه های تولید مشروبات الکلی دستی ساز در سطح شهرستان یکی از اهداف این کارگروه بود که در این راستا طی سال گذشته 129 هزار 768 بطری مشوربات داخلی و 17 هزار و 599 بطری مشروبات خارجی کشف و ضبط شد و در این راستا 111 کارگاه نیز در سطح استان انهدام شد.

سالاری در ادامه با اشاره به برخورد با زمین خواری اظهار کرد: در این راستا به سمت افرادی رفتیم که به نحوی سرباند زمین خواری بودند و در مسئله شهرک گلها، اکثر خریداران متمولان بودند و برخورد کردیم.

وی تصریح کرد: در سه چهار مورد برخورد با زمین خواری، با سرباندها مقابله کردیم که متاسفانه تبعات آن، دامن مردم را گرفت. اما فرآیند زمین خواری که رشد مهارگسیخته ای داشت، اکنون کند شده و زمین خواران احساس نا امنی می کنند.

این مقام قضایی با اشاره به اهداف کارگروه پیشگیری از جرایم خاص و خشن نیز گفت: در این کارگروه نیز اهدافی همچون رصد و ارتقا سطح احساس امنیت میان شهروندان و شناسایی و سطح بندی اراذل و اوباش سطح حوزه قضایی با اهداف اعمال مکانیزم نظارتی بر آنها دنبال می شود که در این   راستا نیز طی سال گذشته 3 باند گروگانگیری انهدام و 75 نفر از محک.مین تحت تعقیب و فراری استان نیز دستگیر شدند ضمن آنکه 3 باند سلاح و مهمات نیز در سطح استان متلاشی شدند.

سالاری در ادامه با اشاره به کارگروه ارتقای امنیت غذایی و بهداشتی دادستانی مرکز استان کرمان نیز گفت: طی سال گذشته  از 122 واحد صنفی غذایی شهرستان بازدید داشتیم که در این راستا 39 باب واحد غذایی پلمب فوری و 29 مورد صدور حکم غیرفعالی را صادر کردیم که در این راستا 430 کیلوگرم موادغذایی امحاشده کشف شد.

دادستان مرکز استان کرمان همچنین درباره کشف انواع موادمخدر توسط دستگاه های مقابله در استان کرمان طی 12 ماهه سال 95 نیز گفت: در مجموع طی سال گذشته 108 هزار و 184 کیلوگرم انواع موادمخدر شامل کراک، تریاک، حشیش، گراس، مرفین، شیشه و ... کشف شد ضمن آنکه 7بیش از 76 هزار قرص روانگردان و. 18 هزار آمپول روانگردان نیز در سطح استان طی سال گذشته کشف شدند.

وی افزود: در این راستا نیز 10 هزار 586 نفر مرتبط با موضوع موادمخدر از جمله قاچاقچی، توزیع کننده، حمل کننده، معتاد و ... دستگیر شدند.

دادستان کرمان در ادامه بیان کرد: در سال گذشته 39 هزار و 403 پرونده به دادسرای مرکز استان وارد شده و خروجی ما 40 هزار و 39 پرونده بوده است.

وی افزود: 178 هزار و 672 فقره پرونده ورودی به دادسراهای سطح استان کرمان در سال گذشته بوده و 178 هزار و 345 پرونده خروجی داشته ایم.

سالاری در ادامه تصریح کرد: کرمان استان پیشتازی در امر مبارزه است و مواد مخدر، مشروبات و ... از برخی استان ها عبور می کنند اما در استان کرمان با تلا-ش و توانمندی نیروهای امنیتی و انتظامی که نقطه قوتی است، دستگیر و منهدم می شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به عملکرد رسانه ها در زمینه امنیت گفت: با مردم خط قرمز نداریم و آنچه که برای ما مهم است، امنیت مردم و احقاق حقوق آنهاست.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

افشای جزئیاتی جدید از حادثه تروریستی کرمان؛ ساچمه‌های جلیقه انفجاری آلوده بودند

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

نجات یک خانم از دست زورگیر خیابانی چاقو به دست در سیرجان

بارش‌ها در کشور 16 درصد کاهش داشته است؛ بیشترین افت بارش‌ها در کرمان

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)