کد خبر: ۲۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲
ارسال به دوستان
ذخیره
سید حسین مرعشی در آیین تجلیل از فعالان ستاد دکتر روحانی در کرمان عنوان کرد:
عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان کشور گفت: اگر می‌خواهیم ایران سربلند باشد و در منطقه بسیار متلاطم و آشوب‌زده مسیر خود را به سمت ترقی و تعالی طی کند و آباد شود فقط باید به مردم فکر کنیم و برای مردم کوچکی کنیم تا مردم، کشور را عزیز کنند.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان کشور گفت: اگر می‌خواهیم ایران سربلند باشد و در منطقه بسیار متلاطم و آشوب‌زده مسیر خود را به سمت ترقی و تعالی طی کند و آباد شود فقط باید به مردم فکر کنیم و برای مردم کوچکی کنیم تا مردم، کشور را عزیز کنند.

به گزارش خبرنگار گفتارنو سید حسین مرعشی در همایش تجلیل از فعالان ستادهای روحانی در کرمان گفت: از نهضت مشروطه تا قبل از انقلاب اسلامی با این مشکل مواجه بودیم که نهضت‌ها به اوج می‌رسیدند و بعد عقیم می‌ماندند و به نتیجه نمی‌رسیدند.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی نقش و جایگاه مردم در این انقلاب بسیار برجسته شد و هنوز نهضت ما زنده است زیرا مردم می‌توانند نقش‌آفرینی کنند و نهادینه شدن نقش مردم در جمهوری اسلامی نعمت بزرگی است که باید قدر آن دانسته شود.

مرعشی بابیان اینکه مردم بن‌بست‌ها را می‌شکنند و این نعمتی است که باید قدر آن را دانست و به آن توجه کرد گفت: ما اصلاح‌طلبان با توجه به این نقش تعیین‌کننده و جایگاه مهم باید مراقب مردم و با مردم و در خدمت مردم باشیم و نوکر مردم باشیم و این را نباید ساده فرض کرد.

عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان کشور گفت: اگر می‌خواهیم ایران سربلند باشد و در منطقه بسیار متلاطم و آشوب‌زده مسیر خود را به سمت ترقی و تعالی طی کند و آباد شود فقط باید به مردم فکر کنیم و برای مردم کوچکی کنیم تا مردم، کشور را عزیز کنند و سربلند نگه‌دارند و ما باید به این موضوع عمیق نگاه کنیم و حتی به جریان رقیب هم این را گوشزد کنیم.

وی افزود: دوستان اصولگرا، شما هم اشتباهتان این است که مردم را دسته‌بندی و طبقه‌بندی می‌کنید و مخلوقات خدا را از زاویه افکار خودتان بهشتی و جهنمی تلقی می‌کنید و این دیدگاه هیچ تناسبی با اصولگرایی و رابطه‌ای با تعالیم دینی ما ندارد.

مرعشی خطاب به اصولگرایان ادامه داد: این دیدگاهی که خود را برتر، متدین‌تر و انقلابی و اصیل می‌دانید و دیگران را منحرف، این دیدگاه ربطی به تعالیم اسلام و خط امام ندارد، این‌یک بهره‌برداری فرصت‌طلبانه است شما ارزش‌های انقلاب را مختص به خود و منحصر به خود می‌دانید و این اشتباه است.

وی خطاب به اصولگرایان ادامه داد: علاقه‌مند نیستیم سیاست بر یک مدار بچرخد و همیشه اصلاح‌طلبان پیروز شوند و باید آن خودبینی و مقدس دیدن خود و منحرف دیدن دیگران را کنار بگذارید.
معاون رییس‌جمهور در دولت اصلاحات گفت: ما دوست داشتیم و داریم که دو جناح سیاسی برای خدمت بیشتر به مردم باهم رقابت داشته باشند؛ ما یک خدمت ارائه می‌دهیم و دوستان اصولگرا خدمت بهتری ارائه دهند و ما را وادار به تحرک بیشتری کنند و درنهایت مردم و کشور نفع ببرند.

عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: ما دوست داشتیم چارچوبی که حضرت امام تبیین کردند و به‌عنوان منشور برداری نام گرفت؛ موردپذیرش همگان قرار گیرد و بدانیم هیچ‌وقت یک جریان سیاسی موفق بدون داشتن رقیبی نیرومند موفق نمی‌شود.

وی ادامه داد: چرا دوستان ما مسیر را تغییر و به سمت حق و باطل بردند و به سمت استفاده ابزاری بردند، مگر ما فراموش کردیم در دوران دفاع مقدس مردم بدون گرایش سیاسی در جبهه‌ها حضور پیدا می‌کردند و شهدا متعلق به یک گروه خاص نبودند و فداکاران جبهه و جنگ متعلق به همه بودند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور دوران سازندگی تأکید کرد: مملکت ما امروز نیازمند به سپاه و ارتش مقتدر است و کسی این را رد نمی‌کند، ما هم افسران رشید و فعالی همچون سردار سلیمانی را لازم داریم و هم دیپلمات‌هایی همچون ظریف نیاز داریم.

وی گفت: شما بیایید و برای خدمت بیشتر رقابت کنید چرا شخصیت‌های اصیل اصولگرا را از خود دور می‌کنید و چرا انحراف فکری ایجاد می‌کنید و چرا قانون اساسی را زیر پا می‌گذارید و چرا اصرار دارید که رأی مردم در انتخاب ریاست جمهوری و مجلس رأی تشریفاتی است؟

مرعشی گفت: امام خمینی تصریح کردند من به پشتوانه این ملت دولت تشکیل می‌دهم و من به پشتوانه اینکه ملت من را قبول دارد دولت تشکیل می‌دهم و این اسناد برای همگان وجود دارد و روشن است.

مرعشی گفت: ما باید به واقعیت‌ها و صحنه صحیح و درستی که وجود دارد برگردیم.

وی بابیان اینکه مسیر روشن است و ابهام ندارد گفت: نظام جمهوری اسلامی نظامی است که مردم انتخاب می‌کنند و در روز معینی بارأی خود شورای شهر، رئیس‌جمهور و مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را انتخاب می‌کنند و در طرف دیگر احکام اسلامی و ولایت‌فقیه راداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ریشه اقتدار سپاه هم مردم هستند، ما باید برای رفاه و عزت بیشتر مردم تلاش کنیم.

سخنگوی حزب کارگزاران با اشاره به اینکه باید برای بهبود وضعیت مردم تلاش کنیم، ادامه داد: آرای دکتر روحانی هماهنگ با میزان توسعه اقتصادی بود.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که نیاز و تنگنای اقتصادی وجود داشته باشد، عده‌ای خواهند بود که از فقر مردم و از نداشتن مردم سوءاستفاده می‌کنند و وعده‌هایی خواهند داد که کشور را به چاله‌هایی خواهد انداخت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: امروز که خداوند به ما نعمت داده است و توانستیم شوراهای شهر را هم داشته باشیم باید موج جدیدی از خدمت‌رسانی و صنعتی کردن را پایه‌ریزی کنیم و با جبران عقب‌ماندگی‌ها است که می‌توانیم کارهای خود را به‌خوبی جلو ببریم و شاهد تلاش همه‌جانبه باشیم.

مرعشی بابیان اینکه رقیب عصبانی است و گاهی اوقات پرخاش می‌کند گفت: ما باید به رقیب احترام بگذاریم و یک روز هم نوبت آنان می‌شود اما نه با تیغ شورای محترم نگهبان بلکه بارأی مردم و نه بارأی یارانه‌ای بلکه بارأی داوطلبانه مردم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)