کد خبر: ۲۳۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
ارسال به دوستان
ذخیره
فرمانده انتظامی کرمان خبر داد:
فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان گفت: وقوع شرارت در استان کرمان در سه ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 45 درصد کاهش داشته است.
گفتار نو/ گروه اجتماعی:


فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: وقوع شرارت در استان کرمان در سه ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 45 درصد کاهش داشته است.

سردار رضا بنی اسدی فر پیش از ظهر امروز شنبه در مع خبرنگاران افزود: وقوع سرقت های عادی در استان طی سه ماه امسال نسبت به سال گذشته تغییری نداشته اما 67 درصد سرقت ها کشف شده است. 

وی تصریح کرد: در سه ماه امسال کاهش 61 درصدی سرقت های مسلح، 11 درصدی سرقت منزل، 10 درصدی سرقت مغازه،  13 درصدی سرقت موتورسیکلت و یک درصدی سرقت خودرو را در استان کرمان شاهد بوده ایم.

وی تاکید کرد: سرقت های مهم استان کرمان در سه ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمان به کاهش هشت درصدی وقوع آدم ربایی در استان کرمان طی سه ماه امسال اشاره و بیان کرد: وقوع قتل در استان کران 12 درصد افزایش داشته است که هیچ یک از این قتل ها ریشه امنیتی نداشته است.

*** افزایش 42 درصدی کشف جرایم فضای مجازی دراستان کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان به افزایش 42 درصدی کشف جرایم فضای مجازی استان کرمان در سه ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره و بیان کرد: در سال جاری 198 پرونده در پلیس فتا مطرح و 193 پرنده کشف شده است.
وی خاطرنشان کرد: کشف پرونده های سایبری در پلیس فتا در سه ماه امسال 38 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
وی تصریح کرد: برداشت غیر مجاز اینترنتی، کلاهبرداری اینترنتی، مزاحمت اینترنتی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب و سایر جرایم به ترتیب بیشترین جرایم سایبری استان کرمان را به خود اختصاص داده است.

*** جان باختن 254 نفر در حوادث رانندگی استان کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: از مجموع تصادفات استان در سه ماه امسال 214 فقره فوتی و دو هزار و 901 مورد جرحی بوده که 254 نفر در این حوادث جان خود را از دست داده و سه هزار و 895 نفرنیز مجروح شده اند.
وی افزود: 77.1 درصد تصادفات در درون شهرها و 22.9 درصد حوادث رانندگی استان کرمان در  جاده ها رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه 15.7 درصد متوفیان در تصادفات شهری جان خود را از دست داده اند، اظهار کرد:  تصادفات درون شهری استان کرمان در سه ماه نخست امسال 23 درصد کاهش داشته است.

سردار بنی اسدی فر گفت: تعداد مجروحان حوادث رانندگی درون شهری در استان کرمان  در سه ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: در سه ماه امسال 38 مورد حادثه رانندگی فوتی و دو هزار و 139تصادف جرحی در حوزه درون شهری رخ داده است.

وی با اشاره به افزایش 14 درصدی حوادث رانندگی برون شهری در استان کرمان طی سه ماه امسال،  عنوان کرد: از این تعداد 176 مورد فوتی و 762 مورد جرحی بوده است.

*** کشف 29 هزار کیلوگرم مواد مخدر در سال جاری 

فرمانده انتظامی استان کرمان از دست اندرکاران امر مبارزه با مواد مخدر در استان تقدیر کرد و گفت: در مجموع طی سال جاری بیش از 29 هزار کیلوگرم مواد مخدر در استان کرمان کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 درصد رشد داشته است.
وی خاطرنشان کرد: 10 باند خرید و فروش مواد مخدر نیز در سال جاری در استان کرمان متلاشی شده است.

سردار بنی اسدی فر خاطرنشان کرد: در سال جاری 10 نفر از اشرار نیز در استان کرمان به هلاکت رسیده اند.

*** مشکل امنیتی خاصی نداریم

فرمانده انتظامی استان کرمان با تاکید بر اینکه مشکل امنیتی خاصی در این استان نداریم، گفت: بسیاری از موارداز حوزه اجتماعی به حوزه امنیتی وارد می شود و با پیشگیری های مناسب در حوزه اجتماعی می توان از بروز بسیاری از آسیب ها جلوگیری کرد.

وی با تاکید اینکه مهمترین موضوع پرخاشگری قابل مشاهده در جامعه موضوع قتل است، گفت: در قتل رخ داده در روستای جهان آباد فهرج که منتج به قتل 10 نفر شد، هیچ مورد امنیتی مطرح نبود و تنها موارد قابل مشاهده در این فاجعه، عقده های فردی قاتل، مشکلات خانوادگی و نداشتن مهارت حل مساله بوده است.

وی بر تجمیع ظرفیت های موجود برای حفظ، تولید و ارتقای امنیت عمومی اجتماع تاکید کرد وادامه داد: در سال گذشته 43 درصد قتل ها به دلیل نزاع و اختلاف، 10 درصد به دلیل مسائل ضد اخلاقی، 25 درصد به دلیل اختلاف خانوادگی و هفت درصد با انگیزه سرقت بوده است.

وی یادآور شد: در سال جاری 107 درصد قتل ها در استان کرمان کشف شده است که رقم قابل توجهی است زیرا برخی قتل ها پس از 10 سال از وقوع آنها کشف و قاتل دستگیر شده است.
وی یادآور شد: 83 درصد مقتولان در استان کرمان مرد و 17 درصد زن بوده اند.

وی تصریح کرد: در سه ماه امسال شهرستان جیرفت با 40 درصد وقوع قتل ، بیشترین سهم را در وقوع قتل ها داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: انجام نشدن کار فرهنگی و ناتوانی افراد در کنترل خشم، تصمیم گیری و حل مساله موجب افزایش قتل در جامعه می شود.

وی اظهار کرد: سازمان های اجتماعی، آموزشی، فرهنگی و رسانه ها در راستای کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در حوزه قتل وظایف سنگینی را بر عهده دارند. 

به گزارش گفتار نو، فرمانده نیروی انتظامی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر شایعات حضور داعش در کرمان خاطرنشان کرد: یک فرد وابسته به گروهک تروریستی داعش  که مدت ها قبل از استان کرمان در حال عبور بود، توسط اداره اطلاعات در شهرستان سیرجان دستگیر شد و به جرات می گویم هیچ موردی از حضور داعش در استان کرمان نداشته ایم و این مورد هم در حال عبور از  جغرافیای استان ما بوده است و متاسفانه شایعات زیادی در فضاهای مجازی منتشر شد که صحت ندارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)