کد خبر: ۲۳۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس دادگستری:
رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه خط قرمزی در مبارزه با فساد اقتصادی در استان کرمان وجود ندارد و قاطعیت در این حوزه بدون تردید وجود خواهد داشت تصریح کرد: با مفسدین اقتصادی بدون ترحم برخورد خواهد شد و امیدواریم کوچک ترین مورد را هم نداشته باشیم که قرار باشد متوسل به قوه قهری شویم.
یداله موحد شامگاه دیروز شنبه 10 تیرماه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران ایشان و با اشاره به حقوق بشر امریکایی اظهار کرد: یکی از مدعیان دروغین حقوق بشر امروز در دنیا، امریکاست و اگر تاریخ جنایاتی که امریکا علیه بشر مرتکب شده مرور کنیم، لیست بلندی را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: تاکنون تنها کشوری که از سلاح هسته ای استفاده کرده، امریکاست و در ژاپن موجب مرگ هزاران نفر شده است.

موحد با اشاره به تحمیل کردن جنگ های مختلف توسط امریکا بر کشورهای دیگر و مرگ میلیون ها نفر انسان تصریح کرد: در کشورهای مختلف لیست کاملی از اقدامات سیاه و ضد حقوق بشری امریکا وجود دارد.

وی با اشاره به ممنوعیت استفاده از سلاح های کشتار جمعی در دنیا، بیان کرد: امریکا در راس کشورهایی است که از این سلاح ها استفاده کرده و در سوریه دست پروردگان امریکا جنایات مختلفی علیه مردم مرتکب شدند ضمن آنکه در کشور ما نیز منافقین که سرسپرده امریکا بودند هزاران نفر از مردم ما را شهید کردند و کودتاها طراحی و جنگ هشت ساله توسط صدام بر کشور ما تحمیل شد.

رییس دستگاه قضایی استان کرمان افزود: محوریت بحث حقوق بشر مبتنی بر انسان محوری است و اینکه انسان آزادی مطلق می خواهد حتی در برابر خداوند؛ که گاهی موجب حرکت قهقرایی انسان می شود و بدتر اینکه امریکا و کشورهای غربی این حقوق بشر را به اهداف و اغراض سلطه گری و تهاجم علیه ملت ها از جمله ایران به کار می برند.

موحد تصریح کرد: کشور ما سرافرازانه تاکنون از تمامیت ارضی و استقلال خود دفاع و در برابر خواسته های سلطه جویانه ایستادگی کرده و یکی از ابزارهایی که استکبار از جمله امریکا علیه ملت ما به کار می کبرند، این است که به دروغ می گویند در ایران حقوق بشر نقض می شود، در حالی که خودشان ناقض حقوق بشر هستند.

رییس کل دادگستری استان کرمان در ادامه درباره نقش دستگاه قضاء در امنیت کشور اظهار کرد: دستگاه قضا یکی از مظاهر اقتدار جمهوری اسلامی است و نقش پررنگی را در تامین امنیت به عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه قوه قضائیه به طور برجسته در مباجث امنیتی بعد از انقلاب ورود کرده، افزود: از ابتدای انقلاب قوه قضائیه به ویژه دادگاه انقلاب برای تامین امنیت در مقابل توطئه گران علیه انقلاب در خط مقدم به طور جدی مبارزه کرد و اکنون در حوزه امنیت داخلی کشور با اقتدار با تهدیدات مقابله و عوامل و مخلان نظام و امنیت کشور را محاکمه می کند.

موحد  با بیان اینکه نقش دستگاه قضایی در تامین امنیت کشور قابل توجه و برجسته است اظهار کرد: خوشبختانه هم اکنون استان کرمان از امنیت پایداری برخوردار است و هر روز شاخص های امنیتی استان در حال ارتقاء و تقویت است که این مهم نیز محصول همکاری دستگاه قضایی، شورای تامین، دستگاه های اطلاعاتی و انتظامی است.

وی تصریح کرد: با تمام عناصر نا امنی در استان در سال های گذشته برخورد شده و اکنون جریان سازمان یافته ای که بخواهد در استان کرمان تولید ناامنی کند، وجود ندارد ضمن آنکه باید تاکید کنیم که برخی موارد ناامنی مربوط به اختلافات قبیله ای و خانوادگی است که هدف آن ایجاد نا امنی نیست و مسائل فردی می باشد.

مقام ارشد قضایی استان کرمان گفت: هدف ما تامین امنیت مردم است و بدون اغماض و با قاطعیت دستگاه قضایی با اراذل و اوباش برخورد می کند و همین اقدامات است که امنیت را به ارمغان آورده است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور مبارزه با فساد اقتصادی افزود: مفاسد اقتصادی بحث تازه و ناظر به یک مقطع زمانی خاصی نیست. بلکه زمینه هایی در این راستا وجود دارد که برخی مقاطع پررنگ تر و بعضا کم رنگ تر می شود و خطرناک جایی است که این عارضه تبدیل به اپیدمی شود و فساد سازمان یافته یا ساختاری شکل بگیرد که در این وضعیت می تواند موجودیت یک نظام سیاسی و یک جامعه را به خطر بیندازد.

موحد با اشاره به برخی عوامل فساد تصریح کرد: برای اینکه با فساد مقابله کنیم، کارهای زیادی را انجام داده ایم و با فرمان هشت ماده ای مقام معظم رهبری خطاب به سران سه قوه، همه به میدان آمده و قوانین مختلفی در این زمینه تصویب شد و ساختارهایی شکل گرفت اما شیوه ها کامل نیست و باید در روش ها تجدید نظر کنیم و ببینم کجای کار ایراد دارد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه باید برای مقابله موفق با فساد، اولویت کار پیشگیری باشد و منافذ این راه را ببندیم اظهار کرد: زمانیکه دولت حضورش را در همه ابعاد اقتصادی پررنگ کند، طبعا زمینه فساد گسترش می باید، زیرا دولت نمی تواند تاجر باشد بلکه باید به سیاست گذاری و نظارت بپردازد و واگذاری تصدی گری به بخش خصوصی را انجام دهد.

وی افزود: زمانی که ناکارآمدی چه مربوط به مدیریت، چه چهارچوب یا قوانین داشته باشیم، موجب فساد می شود و از سوی دیگر تفاوت فاحش دستمزد و حقوق کارکنان دولت و بخش خصوصی موجب سوق دادن کارکنان به سمت فساد می شود.

موحد با بیان اینکه گسترش بی منطقِ جمعیت اداری کشور زمینه ای برای فساد است که بهره وری کم و زمینه و بستر فساد فراهم می شود، تصریح کرد: زمانی که در نظام اداری کشور معنویت گریزی ظاهر و معیارهای معنوی کم ارزش شده و دین باوری نباشد، فسادهایی شکل می گیرد لذا باید در فرهنگ دینی نظام اداری کشور خیلی کار شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: در قانون سلامت نظام اداری کشور آماده که دولت مستندسازی و شفاف سازی کند که این موارد بحث های جدی و مهم در مقابله با فساد است.

وی در ادامه گفت: در استان کرمان با همکاری استانداری ستاد مقابله با مفاسد اقتصادی با رویکرد پیشگیرانه را تشکیل دادیم و هدف این بود که منافذ و روزنه های فساد را شناسایی و اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم که خیلی موفق بود.

موحد با تاکید بر اینکه خط قرمزی در مبارزه با فساد اقتصادی در استان کرمان وجود ندارد و قاطعیت در این حوزه بدون تردید وجود خواهد داشت تصریح کرد: با مفسدین اقتصادی بدون ترحم برخورد خواهد شد و امیدواریم کوچک ترین مورد را هم نداشته باشیم که قرار باشد متوسل به قوه قهری شویم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

601  مددجوی کرمانی مشمول عفو رهبری شدند / صدور 7 هزار و 552 رای جایگزین حبس

پیرو هشدار وقوع سیلاب؛ بیمارستان صحرایی در کرمان برپا شد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

رییس دادگستری زرند: برخورد قضایی در انتظار افرادی که اطفال را به تکدی‌گری می‌گمارند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)