کد خبر: ۲۳۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر مس منطقه کرمان خبر داد:
مدیر مس منطقه کرمان گفت: اگر صنایع، قطعاتی که مورد نیاز ما است را با کیفیت و استاندارد لازم تولید کنند تعهد می دهیم از استان کرمان بخریم.
محمد حسنی شامگاه دیروز یکشنبه در حاشیه پنجمین نمایشگاه معدن و صنایع معدنی در کرمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه و حضور پررنگ شرکت ملی صنایع مس ایران در آن، علاوه بر شناساندن نیازهای معدنی و معرفی پتانسیل های معدنی استان، این است که بخش هایی که می توانند سرویسهای معدنی و فراوری مواد معدنی و خدمات موثری که شرکت های مس و اهن به آن نیازمندند از استان کرمان تأمین کنند شناسایی شوند.

وی با اشاره به وجود شرکت های صنعتی معدنی در استان که در زمینه مس شرکت مس است، در زمینه سنگ آهن و فولاد و شرکت گل گهر و مجموعه هلدینگ میدکو هستند، افزود: استان کرمان بالغ بر 40 درصد معادن سنگ آهن کشور را دارد و 80 درصد معادن مس کشور در استان کرمان است.

مدیر مس منطقه کرمان خاطرنشان کرد: حجم سرمایه گذاری هایی که از ابتدا تا به امروز در شرکت مس در استان کرمان شده بالغ بر 40 هزار میلیارد تومان به نرخ امروز بوده است که 25 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده و 15 هزار میلیارد تومان هم در حال انجام است.

حسنی تصریح کرد: پروژه هایی که هنوز آماده پذیرش سرمایه گذار هستند در حوزه مس در معدن دره زار و معدن چاه فیروزه در شهربابک و دره آلو  در بافق هستند که این سه پروژه 7 هزار میلیارد تومان برای فعال شدن و بهره برداری از آنها نیاز دارند.

وی با بیان اینکه زنجیره فولاد در استان کرمان در حال تکمیل شدن است که این نوید خوبی برای استان می باشد، خاطرنشان کرد: سالها قطب فولاد استان اصفهان بود ولی با سرمایه گذاری هایی که در صنعت فولاد در سیرجان، زرند، کرمان توسط شرکتهای گل گهر و میتکو انجام شده استان کرمان در حال تبدیل به قطب فولادین کشور است.

وی ادامه داد: در اصفهان بیش از 200 صنعت وابسته به فولاد شکل گرفته و تأمین کننده قطعات فولاد مبارکه و ذوب آهن شرکت های اصفهانی هستند، شرکت های فنی مهندسی که خدمات مشاوره، طراحی، ساخت و پیمانکاری می دهند اصفهانی هستند ولی در کرمان که در حال تبدیل به قطب فولاد کشور هستیم و قطب صنعت مس بودیم و هستیم و خواهیم بود، صنایع تغذیه کننده مس و فولاد در این استان کم هستند.

مدیر مس منطقه کرمان عنوان کرد: تعداد ناچیزی از مواد اولیه و قطعاتی که در صنعت مس استفاده می کنیم در استان کرمان وجود دارد و اکثر آن از استان مرکزی، آذربایجان و اصفهان تامین می شود ولی این پتانسیل و فرصت وجود دارد که صنعتگران و دانشجویان و مبتکران نیازهای ما را که شناسایی شده هستند، برطرف سازند که یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه هم ارائه نیازهای ما و ارایه ظرفیت ها و پتانسیل های شرکتها برای تامین نیازهای ما است.

حسنی تصریح کرد: اگر صنایع قطعاتی که مورد نیاز ما است را با کیفیت و استاندارد لازم تولید کنند تعهد می دهیم از استان کرمان بخریم.

وی بیان کرد: درصد بیکاری در استان کرمان در کشور رتبه خوبی داشته و رتبه سوم را در کشور دارد که بواسطه صنعت فولاد و مس در این استان است و اگر صنایع تامین کننده و پایین دستی شکل بگیرند درصد بیکاری از این هم پایین تر خواهد آمد.

مدیر مس منطقه کرمان همچنین گفت: بیش از 3 هزار میلیارد تومان پروژه در معادن مس استان کرمان احتمالاً در مرداد ماه امسال با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد
منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)