کد خبر: ۲۳۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱
ارسال به دوستان
ذخیره
خطیبان جمعه در خطبه های خود چه گفتند؟
گرامیداشت واقعه مسجد گوهرشاد و روز عفاف، انتقاد از انعقاد قرارداد با شرکت توتال فرانسه و انتقاد از برخی اظهارات در خصوص سپاه پاسداران محور خطبه‌های این هفته استان را به خود اختصاص می‌داد.
گفتارنو/ گروه سیاست: 

گرامیداشت واقعه مسجد گوهرشاد و روز عفاف، انتقاد از انعقاد قرارداد با شرکت توتال فرانسه و انتقاد از برخی اظهارات در خصوص سپاه پاسداران محور خطبه‌های این هفته استان را به خود اختصاص می‌داد.
به گزارش گفتارنو، لزوم توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر از دیگر محورهای مورد توجه خطیبان جمعه بود. در ادامه چکیده خطبه‌ها به نقل از خبرگزاری‌ها می آید:

نام شهرستان

نام خطیب

چکیده خطبه‌ها

کرمان

حجت‌الاسلام مهدی صباحی

کشور ما دشمنان زیادی دارد و خودمان نباید در جامعه مسأله‌ساز شویم و برای خودمان مسأله درست کنیم.

کدام شهید تاکنون از تفرقه صحبت کرده است که ما این چنین در جامعه رفتار می‌کنیم، درخواست آنها همواره وحدت بوده و در این زمینه نیز تلاش زیادی کرده‌اند

سیرجان

حجت‌الاسلام حسین حیدری

جمهوری اسلامی، ولایت فقیه، توان و پیشرفت علمی، قدرت دفاعی، سپاه، اتحاد و همبستگی و اعتقادات دینی پایه‌های قدرت نظام ما هستند که می‌بینیم دشمنان به فکر توطئه، ضربه زدن و حمله به آنها هستند و ملت ما نه‌تنها از این پایه‌ها حفاظت می‌کند بلکه تقویت آن را وظیفه خود می‌داند.

اگر رهبری معظم مسأله آتش به اختیار را مطرح می‌فرمایند، نشان از این است که کارهای زمین‌مانده فرهنگی بسیار هستند و باید متولیان فرهنگی به‌صورت خودجوش در راستای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن تلاش جدی داشته باشند.

جیرفت

حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور

بهره‌مندی از اینترنت یعنی هجوم فرهنگی دشمن به این مناطق و کاش به‌جای اینترنت کمی به‌فکر مشکلات اصلی مردم روستاها بودید.
آیا پرونده‌های تخلفات در انتخابات گزارش شده؟ آیا به تخلفات انتخابات رسیدگی شده است؟ و این حق مردم است لذا مسوولان باید به تخلف رسیدگی کنند.


از منافقان در پاریس حمایت شد هیچ عکس‌العملی دستگاه دیپلماسی انجام نداد بلکه قرارداد تجارت با فرانسه بستیم و این منافقان که از آنها حمایت می‌شود 17 هزار شهید از ما گرفتند.

رفسنجان

حجت الاسلام رمضانی پور

در زمینه قلیان که نیروی انتظامی انگیزه قوی داشتند همه مسئولان شهرستان پای کار بودند و الان مصرف قلیان در ملاعام و پارک ها غیر مجاز است و در صورت مشاهده نیروی انتطامی را مطلع سازید تا برخورد کند.

وضع کنونی جامعه را ببینید روز عفاف و حجاب در پیش از است وضعیت پوشش در جامعه نگران کننده است.

اجازه ندهیم محلات اجازه ندهند به بهانه عروسی آسایش مردم را بهم بزنند اجازه ندهیم هر کس هرکار دوست دارد انجام دهد.

تحریم های جدید گرفتاریهای جدید زیادی را ایجاد می کند که ده برجام دیگر هم نمی تواند کاری کندحضرات آقایان جدی وارد شوید پناه ببرید به رهبری و امت نترسید از غربی ها و اروپایی ها .

باید بگوییم فاین تذهبون؟ یکی از ظلم های توهین به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و جاداشت مردم واکنش تندی در برابر این سخنان انجام می دانند سپاهی که با اینهم عظمت و اقتدار ایستاده است حقش این است که اینگونه برخورد کنند و سخن برانند ؟

در این قراردادها هم خطر نفوذ است هم بد عهدی هایی از سوی شرکت توتال فرانسه ، ما از دولت می خواهیم پول به اینها ندهید اینها را بر باد فنا خواهید داد اینها به عهد خودشان وفا نخواهند کرد.

رودبارجنوب

حجت الاسلام والمسلمین عباس گروهی

سؤال اینجاست که اگرتفنگ وتوپ نبودندهشت سال جنگ وموصل وسوریه چه می شد،دولت بی تفنگ یعنی دست بسته دربرابردشمن قرارگرفتن که باعث می شودسیلی بخورد.

مابایدقدردان ایثارگری های سپاه باشیم چراکه ماسپاهی مقتدر درهمه زمینه ها داریم ومابایدبه این مسئله توجه کنیم وقدرشناس این نهادمقدس باشیم.

ریگان

مردم معمولی در زمان امر به معروف و نهی از منکر باید امنیت جانی داشته باشند و یکی از راه‌های ان این است مومنانی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند را حمایت کنیم و سکوت نکنیم.

تعابیری مانند دولت بی‌تفنگ در شان نظام اسلامی نیست و امروز سپاه پاسداران حافظ ناموس نظام اسلامی است.


سؤال این است که چرا فرصت‌های سرمایه‌گذاری که به شرکت‌های خارجی مانند توتال فرانسه سپرده شده است به‌دست متخصصان و مهندسان داخلی نباید سپرده شود.


دولت فرانسه‌ای که قرارداد توتال با ما می‌بندد یک روز بعد در پاریس جولانگاه منافقان می‌شود و در همان اجلاس درخواستشان این است که ما باید نظام جمهوری اسلامی را از هستی ساقط کنیم و آیا به این دولت می‌شود اعتماد کرد
.


به‌هیچ وجه با کسی معامله سیاسی نخواهم کرد
.

راور

حجت السلام و المسلمین تویسرکانی

فوذحربه دشمن است چرا که از این نفوذ می خواهند نظام ما را تغییر دهند و مقام معظم رهبری بارها دولت و دولتمردان و خواص را متذکر شدند که مراقب باشند.

مواظب نفوذ دشمنان باشید که قراردادهای اقتصادی که منعقد می شود نمونه ای از نفوذ می توان باشد که مراقب می خواهد.

یکی از این قراردادها که در چند روز گذشته بین شرکت نفت با شرکت توتال فرانسوی منعقد شده است، دارای ابهامات و سوالات زیادیاست چرا که وقتی در این قرارداد نگاه میکنیم میبینیماین قرارداد در بازده زمانی ۲۰ تا ۲۵ سال به طول می انجامد و همچنین سهمی که جمهوری اسلامی ایران و شرکت نفت ما برای خودش درنظر گرفته جای تامل دارد.

عجیب است این قرارداد وقتی به امضا می رسد که روز قبل آن همایش سالانه منافقین در پاریس با هدایت دولت فرانسه برگزار می شود.منافقینی که در کارنامه سیاه خود ۱۷ هزار مظلوم را در این کشور از بین بردند و به شهادت رساندند و اتفاقا مریم رجوی سرکرده این گروهک در این همایش تمام صحبت هایش علیه جمهوری اسلامی است و اشاره می کند به فتنه سال ۸۸ و افتخار می کند که ما این فتنه را رهبری می کردیم و خواهان براندازی نظام جمهوری اسلامی هستیم.

منوجان

حجت‌الاسلام حسن سالاری

بنیان خانواده‌ها در جامعه ما در حال متلاشی شدن است که اگر مردم توجه بیشتری به آموزه‌های دینی داشته باشند از وضعیتی که دشمنان برای ما به رقم می‌زنند نجات می‌یابند.

به احیای فرضیه بزرگ الهی و نهی از منکر که در قانون اساسی و تذکر مقام معظم رهبری است توجهی نمی‌شود.

آسمینون منوجان

حجت الاسلام و المسلمین بهبودی

یکى از نمادهاى مسلمانى که اتحاد دینى را بین زنان مسلمان به نمایش مى‏گذارد، همین مسأله حجاب است ؛ به‏ طورى که حتى اگر زنى آنچنان باور به حجاب هم نداشته باشد، اگر به ‏طور محجبه ظاهر شود تأثیر زیادى در باورهاى دینى او خواهد داشت و چنان‏چه کنار پوشش، باور و اعتقاد قلبى نیز وجود داشته باشد، به‏ سان دژى غیر قابل نفوذ در برابر خیلى از آفت‏هاى اجتماعى خواهد بود.

احیاء اصل امر به معروف و نهى از منکر و توجه به این اصل مهم در قانون اساسى و نیز وظیفه‏ ى تلاش براى پرچمدارى حقوق عمومى و آزادى‏هاى مشروع مردم، از مهم‏ترین تذکرات رهبر معظم انقلاب بود.

بم

حجت الاسلام دانشی

پاشنه آشیل این فرهنگ مقدس و اسلامی حجاب است و اگر حجاب رفت حیا هم خواهد رفت وبرای آن دختر خانم دیگر مهم نیست که با بدترین پوشش در برابر دید نامحرم قرار بگیرد و در مرد و پدر او هم انگار غیرت خداحافظی کرده است بنابراین اگر حیا رفت ایمان هم میرود و اگر بی حجابی در یک جامعه رواج پیدا کرد مفاسد اخلاقی هم زیاد میشود و معضلات خانوادگی و طلاق هم زیاد میشود.

مچون همیشه می گویم که محرومیت را فقط در دو شهر از مناطق جنوب نبینید که ان شاالله نمی‌بینید چراکه محرومیت فقط در آن منطقه نیست و در شرق استان کرمان هم وجود دارد.

توقعی که از مسئولین کشوری و استاندار محترم داریم این است که نکند یک وقت شائبه برای هم استانی ها و همشهری های ما در این دیار به وجود بیاید که مسئولین ما همیشه به یک طرف می غلتند و اگر محرومیت زدایی است باید به همه جای استان باشد و مناطق کمتر توسعه یافته در همه جای استان هست آمار این را می‌گوید و این چیز مخفی نیست.

مالیات بر ارزش افزوده ای که به این منطقه اختصاص پیدا می‌کرد طبق مصوبه مجلس قرار شد که استانی شود اما اینکه نماینده ما در این خصوص چه کار کرده است من نمی‌دانم خودشان اطلاع رسانی کنند، چرا باید این مالیات استانی شود در حالی که کارگران بمی در ارگ جدید زحمت میکشد چرا باید حاصل زحمتشان به شهرستان‌های دیگر برود و حداقل می بایست تخصیص این مبالغ منطقه ای شود و به شرق استان تعلق بگیرد.

در قرارداد نفتی دولت با شرکت نفتی فرانسوی حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد که وارد بیان آن نمی شوم اما نکته قابل توجهی که برای همه ما روشن است این است که دشمنان قسم خورده این نظام که یکی از آنها فرانسه است برای خدا کار نمی کنند و این کشور کشوری است که چند روز قبل همایش منافقین که دست پلیدشان به خون ۱۷ هزار نفر از مردم و مسئولین این کشور آلوده است را برگزار می‌کند اما دولتمردان ما چه عکس العملی نشان دادند که این را خودتان شاهد هستید.


آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)