کد خبر: ۲۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱
ارسال به دوستان
ذخیره
در نشست شورای شهر کرمان مطرح شد:
زهرا ایرانمنش عضور شورای چهارم شهر کرمان با اشاره به تفاهم نامه ای پیشنهادی از سوی عضو شورا گفت: نباید در این فرصت باقیمانده از شورای چهارم تفاهم نامه های بلند مدت بسته شود زیرا چنین کارهایی بار مالی برای شورای بعد ایجاد می کند.
گفتار نو/ گروه جامعه:


زهرا ایرانمنش عضور شورای چهارم شهر کرمان با اشاره به تفاهم نامه ای پیشنهادی از سوی عضو شورا گفت: نباید در این فرصت باقیمانده از شورای چهارم  تفاهم نامه های بلند مدت بسته شود زیرا چنین کارهایی بار مالی برای شورای بعد ایجاد می کند.

ایرانمنش تصریح کرد: تفاهم نامه ها معمولا بار حقوقی دارند و باید در این فرصت باقیمانده بررسی بیشتری شوند. 

کمال جوانمرد هم با اشاره به برگزاری اجلاس شورای عالی استان ها به ریاست مهدی چمران و مصوبات صورت گرفته در این نشست، اظهار کرد: مطابق قانون 12 شهریورماه پایان کار شورای شهر چهارم می باشد که طی مصوبه ای پایان فعالیت های شوراهای اسلامی شهر و روستا در 12 مردادماه تنظیم و تقدیم این شورای عالی شد.

وی با بیان اینکه تا کنون شورای نگهبان جواب قطعی بر این مصوبه ارائه نداده است، گفت: گفته هایی بر این است که نظر شورای نگهبان بر منتفی شدن شوراهای اسلامی شهر و روستتا تا 12 مردادماه نیست و به احتمال جدی این قانون تایید نشود و یا اگر تایید شود بعد از 12 مرداد اعلام گردد.

وی بیان کرد: همیشه وصول مطالبات شهرداری در کمیسیون ماده 100 با مشکل بر می خورد به همین جهت اصلاحیه ای اضافه شده که بر اساس آن سه ماه به فرد مهلت می دهد تا تعیین تکلیف کند در غیر اینصورت مطالبات به اداره ثبت اسناد می رود و مطالبه از آن طریق تسیویه خواهد شد.

این عضو شورای شهر افزود: بر اساس مصوبه جدید حریم رودخانه ها که تا کنون دست وزارت نیر بود به شهرداری ها تعلق می گیرد.

رئیس شورای چهارم شهر کرمان با تقدیر از اقدامات انجام شده توسط شهرداری گفت: کارهای بسیار جالبی در سطح شهر انجام شده که به زودی شاهد افتتاح آنان خواهیم بود و از زحمات دائمی بابایی شهردار کرمان که مسائل انتخاباتی و پایان کار شورای چهارم هیچ تاثیری برروحیه وی نمی گذارد و وی با تمام قوا در خدمت کرمان هستند و هر روز شاهد ارائه خدمات شهرداری در سطح شهر  کرمان هستیم تقدیر و تشکر می کنیم.

علی اکبر مشرفی در پاسخ به یک تفاهم نامه پیشنهادی از سوی عضو شورای شهر افزود: چنین تفاهم نامه هایی نیازمند بررسی بیشتری هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استتان کرمان و شهر کرمان دارای بسیاری از پتانسیل های عظیم و ننمونه است که باید به صورت جدی مرود بررسی قرار گیرند.

دیوان بیگی عضو شورای شهر به نام گذاری خیابان ها و معابر به اسم ورشکاران اشاره کرد و گفت: این کار نیازمند داشتن یک آیین نامه است که چه شاخص هایی باید وجود داشته باشد و آیا نام ورزشکاری که در قید حیات است می تواند بر روی خیایان یا معابری درج شود.

حجت الاسلام ربانی هم در بخشی از سخنان خود با اشاره به مسئله تخریب خانه شهر اظهار کرد: جلوگیری از تخریب خانه شهر با اقدام میراث فرهنگی کشور روشن شدن یک حقیقت بود و از افرادی که دغدغه از خود نشان دادند و همچنین از اصحاب رسانه در این رابطه تقدیر و تشکر می کنیم.

این عضو شورای شهر بیان کرد: عده ای از اطرافیان استاندار برای وی یک دام درست کرده بودند و خوشبختانه با ورود میراث فرهنگی کشور این مسئله به خوبی تمام شد.

وی عنوان کرد: باید پرسید چرا طراحی ساختمان جدید استانداری به گونه ای طراحی شد که در ورودی ساختمان جدید استانداری از سمت خانه شهر باشد و باید نسبتبه این موضوع تامل کرد! 

وی گفت: باید به رزم حسینی استاندار کرمان گفت که بعضی دوستان و اطرافیان شما دوست شما نیستند و می خواستند از پشت به شما خنجر بزنند.

زهرا لری هم خطاب به اعضای شورا گفت: مرمت و بازسازی شورای شهر را در دستور کار خود قرار دهید و این اتفاق مغفول نماند و اجرا شود و یکی از مباحثی که جای قدردانی و تشکر دارد اقدامت شهردار و شهرداری در رابطه با زیباسازی است وباید به گوه ای عمل کرد که شهر کرمان از لحاظ ابنیه تاریخ و زیبایی به استانداردهای ثبت جهانی برسد.

شهردار کرمان با تشریح طرح های قابل افتتاح شهرداری گفت: برنامه ها را تا 13 مرداد تنظیم کردیم تا کارهای شروع شده در این دوره شورای شهر را به اتمام برسانیم. 

بابایی افزود: در دهه کرامت ده شب برنامه در پارک مادر با برنامه های متنوع به نفع یک مجموعه خیریه برگزار خواهد شد.

وی از اجرای طرح شناسنامه پزشکی برای کارکنان شهرداری خبر داد و اظهارکرد: بر اساس این شناسنامه پزشکی و الکترونیکی کارکنان شهرداری غربالگری می شوند و در این رابطه تست هایی برای سلامت انجام می شود. 

وی خاطرنشان کرد: تدوین برنامه 5 ساله شهرداری که در حوزه معاونت برنامه ریزی شهرداری آماده است و در اسرع وقت به کمیسیون ها برای بررسی بیشتر فرستاده خواهد شد
وی در ادامه به طرح میدان ارگ اشاره کرد و گفت: اگر طرح میدان ارگ پیگیری شود برای نوروز 97 آماده خواهد شد. 

ماه بانو معصوم زاده در این جلسه با انتقاد از نداشتن ادارتی که پارکینگ ماشین ندارند، گفت: ادارت کلی همچون امور مالیاتی با تعداد بیشمار مراجعه کننده پارکینگ ندارد و باید در این خصوص فکری کرد.

وی افزود: باید بافت تاریخی شههر کرمان به سازی و مرمت شود تا بتوان برای ثبت جهانی  یونسکو اقدام کنیم. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)